Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Google Drive 3GB upp på 10 timmar?

  1. #1
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran

    Google Drive 3GB upp på 10 timmar?

    Försöker ladda upp massa bilder, stått på sedan igår kväll, borde det inte blivit mer är 3GB med 9Mbit upp?

  2. #2
    Det borde ha tagit 7 1/2 timme att ladda upp 3gb på 9mbit/s om min klakyl ar korrekt

  3. #3
    Min kalkyl var nog fel, det ska ta 44 minuter enligt den här mojjängen:
    http://www.meridianoutpost.com/resou...nload-time.php

  4. #4
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Beror väl på vad det är för uppkoppling.
    Ex. är det via 4G så är ju inte hastigheten speciellt stabil.
    Finns det inget som visar hastigheten i överföringen?

  5. #5
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Sen tar det betydligt längre tid med flera filer än 1 stor

  6. #6
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Ofta använder cloud-tjänster en throttled socket.

    Tror både Google drive och Microsoft Onedrive har det.

    För att inte du ensam skall ta upp för mycket bandbredd på deras lina.

  7. #7

    Redaktör
    I tillägg så stryper också ofta klienterna hastigheten upp, så att man inte använder all sin bandbredd till att flytta filer. Sen ska man kanske inte alltid lita på vad ens bredbandsoperatör hävdar att man har för hastighet upp…

  8. #8
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Vad har du för webbläsare? Det skiljer en hel del åt mellan dem också ibland. Testa ex mot bredbandskollen om du har en internetlina över 250Mbit/s . Chrome verkar vara den bästa, följt av Firefox.

  9. #9
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    100/10-lina, BBB, via wifi, kollat med bredbandskollen 20-30 ner och max strax under 10 upp.
    Läste någonstans att ISP allokerar hög bandbredd till/från testsajter, kanske en myt?
    Ska kolla om jag kan få någon siffra på överföringshastighet i Drive, kör OSX, överföring via synkad mapp, ej via webbläsare.

  10. #10
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Låter som att det kan vara många ställen på vägen som gör att det går långsamt, svårt att säga var problemen ligger utan att ha närmare insyn i varje del.

  11. #11
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Ja, wifi är ju alltid störigt typ. Tycker ändå att det är uppseendeväckande långsamt med cirka 0,08MB/s. Apple har säkert smugit in något skoj för att man ska välja Icloud istället, eller inte.

  12. #12
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, wifi är ju alltid störigt typ. Tycker ändå att det är uppseendeväckande långsamt med cirka 0,08MB/s. Apple har säkert smugit in något skoj för att man ska välja Icloud istället, eller inte.
    https://www.pingplotter.com/download/macos

    Spåra dina paket! Det går att se var de droppar i kedjan. Sen kan du utesluta saker som ditt hemma-wifi osv.

  13. #13
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Ah, tack, ska kolla in det.

  14. #14
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Hmm, tror jag hittat "felet", datorn laddar bara upp när jag använder den, verkar gå in i någon form av viloläge, trodde synkningen skulle få bli klar först. Verkar inte finnas någon inställning i Google Drive, och kollar jag inställningarna i OSX står "vakna för nätverksåtkomst", men "sätt hårddiskarna i vila när det är möjligt".

    Observera att jag är nybörjare med Mac fortfarande, så jag har inte lärt mig hur de bestämt att jag ska tänka ännu.

  15. #15
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Näpp, Macen skiter i ändrade inställningar, slutar synka om jag inte är aktiv.

  16. #16
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Se det så här, tänker du ladda upp 3Gb från ett privat nätverk,
    Se till att vara aktiv med din uppladdning.

    Allt kommer att försöka sova/strypa om du lämnar datorn.

    Själv har jag fiber 100/100 men det är samma sak.
    Går lite fortare bara med uppladdning.

  17. #17
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Rent generellt är det alltid bättre att skippa WiFi om man kan och köra med Ethernetkabel, jämnare och snabbare uppladdning.
    Ofta har man ju flera enheter, smartphones etc som använder WiFi samtidigt, med kabel går man förbi dessa.
    Har routern några år på nacken, blir den lätt seg när flera enheter är påkopplade.

    Använder själv inte Google Drive, men som exempel har Dropbox också strypt uppladdningshastighet och kan ta timmar vid stora synkningar trots 1Gbit fiber och Ethernet. Har dock inte märkt att datorn går i viloläge när den står och synkar.

Liknande ämnen

  1. Synka musikdisken mot Google drive?
    Av jazzdoktorn i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 21:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •