Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Bitwig Studio 3

  1. #1
    SPX
    SPX är inte uppkopplad
    SPXs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Bitwig Studio 3

    Nu är betan ute.

    Lite info här: https://www.bitwig.com/en/community/...-tutorial.html

  2. #2
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    The Grid verkar meeeeeeegafett

    https://youtu.be/zvPhIm6Ttd8

    *Laddar ner betan nu*

  3. #3
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Köpte precis en ny omgång uppdateringar. Ska bli kul att testa.

  4. #4
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Grid är grymt! Hunnit prova lite mer nu. Påminner en hel del om nord modular tycker jag.

  5. #5
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Om man har Bitwig 1 och köper en 12 month upgrade plan, får man Bitwig 2 eller t.o.m 3 om den släpps inom 12 månader då? Och vad händer efter de 12 månaderna, kan man fortfarande använda den nya versionen bara det att man inte får nya uppgraderingar längre?

  6. #6
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Du får den senaste versionen och alla uppdateringar ett år från registrering.

  7. #7
    krixa
    krixa är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sugen på att uppgradera från min v1-licens men tycker det är rätt saftigt med 1700 spänn. Egentligen är The Grid inget jag suktar efter, men det finns ju en hel del annat som hänt i version 2 man skulle vilja ta del av.

  8. #8
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    De nya syntharna och modulatorerna är värda priset om man har version 1 tycker jag

  9. #9
    krixa
    krixa är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag använder typ bara samplingar, men modulatorerna kan nog vara användbara. Fades/Crossfades i sequencern och att kunna ändra höjden på de olika spåren känns rätt användbart också. Nya timestretch-algoritmerna likaså

  10. #10
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag köpte v1 då jag lämnade Ableton, har ärligt talat inte använt den så mycket då Reaper duger för det jag behöver. Men detta ser väldigt intressant ut, kan bli en bra kollega till Reaper.

  11. #11
    SPX
    SPX är inte uppkopplad
    SPXs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nu är skarpa versionen ute!

  12. #12
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Tjena, är ni nöjda med Bitwig Studio 3? Eller har ni stött på nåt dåligt i Bitwig Studio 3? Såg att Thomann har bäst pris just nu, och jag vill inte uppgradera min Live v.9 Suite, till v.10 Suite.

  13. #13
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Äh, jag köpte programmet nyss. Rotade runt i en demolåt innan. Slående är att programmet rullar på, trots att jag rotade i systemmappar. Vegas Video, Ableton Live m.fl. avbryter uppspelning eller ignorerar, att man försöker öppna systemmappar, så länge programmet spelar upp låtar.

  14. #14
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Jag är supernöjd! Har kört sen v1 och tjatar nog ofta om hur nice programmet är.

  15. #15
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är supernöjd! Har kört sen v1 och tjatar nog ofta om hur nice programmet är.
    Va bra då Tror fler än jag fick upp ögonen på Bitwig, när Grid kom. Midistyrningen och integrering av externa hårdvaror samt pluggar, var avgörande för mej. Priset jämfört med andra är ju inte heller fel

  16. #16
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Berätta mer om ni får HW och SW att klinga i takt. Jag kör ITB nu och t.o.m där är det latencyproblem när en plugg skickar signal till en annan.

Liknande ämnen

  1. Bitwig Studio
    Av Katzenjammer i forum Övriga DAW
    Svar: 574
    Senaste inlägg: 2024-01-22, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •