Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 228 av 228

Ämne: Behringer DS-80

  1. #181
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det där är väl fortfarande bara en skiss/rendering?
    Jo det lär det vara.

    Jag gillar din idé med att ha knappar och display "under luckan", skojigt!


  2. #182
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DS-80 Round 3. We have been carefully listening to your suggestions and change requests and come up with a new design.

    And yes we're aiming for Poly-Aftertouch.

    Please share your thoughts. Uli


    Bifogad fil 87656

  3. #183
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Niiiiiice!!


    Take my card please!

  4. #184
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Hur det blir:

    En helt äkta Yamaha CS-80 flyttar in på The Smithsonian under ett glasskydd och Behringer DS-80 flyttar in hos diverse hipsters runt om i världen (kostar ju bara 8000 SEK eller motsvarande för att återuppleva Blade Runner). Det blir en tillfällig peak iom "Nana2000" och hennes sommarhit "Love dunk" som kommer peaka senvåren 2022 på hitlistorna världen över (för att falla i glömska under Augusti). Under tiden så kommer Anna och Pelle sitta på kammaren och fnula på en "exakt emulering" och släpper dessa ungefär samtidigt som VST men inser snabbt att miljonerna uteblir varpå deras respektive vedermödor blir shareware (Anna hoppar på folkhögskolan, Pelle skolar om sig till kock. I bägge fallen så bidrar småsummorna som trillar in till ölpengarna). Ungefär i Oktober 2022 kommer det vara möjligt att tanka hem CS-80 emuleringarna för ~5 USD för livstidslicenser (livstid == till nästa version av OSX kommer och gör det hela obsolet igen och vare sig Anna eller Pelle har tid att underhålla sina pluggar längre).

    Kom ihåg var ni såg det först

  5. #185
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur det blir:

    En helt äkta Yamaha CS-80 flyttar in på The Smithsonian under ett glasskydd och Behringer DS-80 flyttar in hos diverse hipsters runt om i världen (kostar ju bara 8000 SEK eller motsvarande för att återuppleva Blade Runner). Det blir en tillfällig peak iom "Nana2000" och hennes sommarhit "Love dunk" som kommer peaka senvåren 2022 på hitlistorna världen över (för att falla i glömska under Augusti). Under tiden så kommer Anna och Pelle sitta på kammaren och fnula på en "exakt emulering" och släpper dessa ungefär samtidigt som VST men inser snabbt att miljonerna uteblir varpå deras respektive vedermödor blir shareware (Anna hoppar på folkhögskolan, Pelle skolar om sig till kock. I bägge fallen så bidrar småsummorna som trillar in till ölpengarna). Ungefär i Oktober 2022 kommer det vara möjligt att tanka hem CS-80 emuleringarna för ~5 USD för livstidslicenser (livstid == till nästa version av OSX kommer och gör det hela obsolet igen och vare sig Anna eller Pelle har tid att underhålla sina pluggar längre).

    Kom ihåg var ni såg det först
    Haha! 😄 Ska bli kul att följa Anna och Pelles nästa steg i livet. Hur kommer dom påverkas av PPG-klonen när den kommer?

  6. #186
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Det vore ju vansinne att behålla de fyra "minnesplatserna" från originalet. Om någonting ska moderniseras på den synten så är det att ersätta dem med digitala patchminnen!

    (skriv nu inte: Men då låter det inte som originalet )

  7. #187
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vore ju vansinne att behålla de fyra "minnesplatserna" från originalet. Om någonting ska moderniseras på den synten så är det att ersätta dem med digitala patchminnen!

    (skriv nu inte: Men då låter det inte som originalet )
    Enligt sista? version 3 finns digitala patchminnen. Ser ut att vara encoder och enter. Finns ju värde att behålla snabbknappar för direkt åtkomst än vrida fram ett nummer...

  8. #188
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt sista? version 3 finns digitala patchminnen. Ser ut att vara encoder och enter. Finns ju värde att behålla snabbknappar för direkt åtkomst än vrida fram ett nummer...
    Jag hoppas verkligen de går på denna linje, vilket är sannolikt med tanke på att det är en "stor poly" vi pratar om.

  9. #189
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Bäst hade varit om de gjorde den utan minnen.

  10. #190
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Ju större minneslucka desto mer kommer den ihåg.

  11. #191
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ju större minneslucka desto mer kommer den ihåg.
    HAHAHA!!

    Roooooooligt!

  12. #192
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Marknadsavdelningen funderar på rymdklang under huven - medans mjukvaruutvecklaren känner sig kluven.
    Senast redigerat av RX11 den 2021-06-17 klockan 18:22.

  13. #193
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Marknadsavdelningen funderar på rymdklang under huven - medans mjukvaruutvecklaren känner sig kluven.
    Hoppas dom ger FAN i digitaleffekter, men jag är väl bara för gammal för syntar med "komplett" ljudbild.

  14. #194
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst hade varit om de gjorde den utan minnen.
    Implants?!

  15. #195
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Tyrell's nieces.

  16. #196
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyrell's nieces.
    Det hade varit grymt om de helt enkelt döpte den till Rachel istället.

  17. #197
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hade varit grymt om de helt enkelt döpte den till Rachel istället.
    hehehe!

    Utmaning för någon händig 99a att skruva ihop ett ljudbibliotek när den väl är släppt, som ju kan döpas till Rachel...

  18. #198
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hehehe!

    Utmaning för någon händig 99a att skruva ihop ett ljudbibliotek när den väl är släppt, som ju kan döpas till Rachel...
    Jag tänker att då gör det inget om den bara ser bra ut. Det kan både ryka från kallödda kretsar och den kan ha ett minne man inte kan lita på. Kan f ö kompletteras med break-out-boxen Owl.

  19. #199
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker att då gör det inget om den bara ser bra ut. Det kan både ryka från kallödda kretsar och den kan ha ett minne man inte kan lita på. Kan f ö kompletteras med break-out-boxen Owl.
    LOL!!!

    Då blir den verkligen lik en gammal CS-80!!

    Autentisk!

  20. #200
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    ..och en 88 HA vägda plz eller?

  21. #201
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Kommer den klara Voight-Kampff testet för kloner?

  22. #202
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer den klara Voight-Kampff testet för kloner?
    Undrar om den har längre inbyggd livslängd än Nexus 6.

  23. #203
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Någon som verkligen tror att detta:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_20220429-105348_Facebook.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	103,5 KB 
Id:	106507

    ...kommer kunna låta som detta:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_20220429-105407_Facebook.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	274,5 KB 
Id:	106508

  24. #204
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Nej självklart inte

  25. #205
    marcuxz
    marcuxz är inte uppkopplad

    Senior
    1% av priset på en orginal är väl lika med 1% av ljudet på en orginal?

  26. #206
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Återstår att se. Det jag vet med säkerhet är att när DS-80 väl släpps så kommer det säljas väldigt många reverb-moduler då mycket utav soundet är externt reverb när det gäller Blade Runner soundtracket m fl, men det är det nog inte så många som tänker på.

  27. #207
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Behringer har väl redan (be)visat flera gånger att de kan? Bladerunner-ljud (eller ljudet) kan man även göra med t.ex. en billig/överprissatt Microkorg har jag sedan sett på YT.

  28. #208
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Behringer
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    We have some exciting update on the DS-80 development. Our lead engineer John Price spent nearly two years recreating the magical CS-80 voice board and transform it into a modern design, while retaining the authentic behavior or the original circuitry. This board is now ready to be tested.
    We have completed the voice “bread board”, which is the final step before moving to the actual design of the synthesizer.
    This board serves as test and evaluation platform to compare its performance with the original voice board. As you can see, the board contains two voices, and also the digital control section including the powerful ARM processor, plus the VR’s that represent the temporary front panel controls.
    For a complete DS-80 we would need 8 of these boards, which shows you the insane amount of complexity and components.

    Because this is one of the most complex synthesizer ever designed, we’re still a long way from delivering a final product, but we hope you’ll find this interesting.
    Wish us luck with this ambitious project - there is also a substantial risk that we won’t succeed.

    If you want to collaborate with our synth developers and make your voice be heard, please join our “Synthesizer and Drums Behringer Music Tribe" FB Group. We’d love to see you there!
    https://www.facebook.com/groups/KeysandDrumsBehringerMusicTribe/?ref=share).

    #synthsforall #WeHearYou #synthesizers #behringer #MusicTribe
    Verkar som den blir svår att få fram, likaså Kobol'en.

  29. #209
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Med tanke på demon på Behringers OB-Xa-klon och dess polyfoniska aftertouch har väl Behringer i vart fall klarat detta steg i utvecklingsprocessen.

    Om de fixar PAT bra så har andra tillverkare mycket att ta igen.
    PAT klår ju t.ex. Arturias märkliga iPhonehållare på Polybrute med hästlängder.

  30. #210
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    För min del hade de gärna kunnat skippa sequencern och fokusera på att få tangentkänslan inkl. aftertouch och ribbon controller rätt. De som i mitt tycke fått mest ut av CS-80 och storasyster GX-1 är folk som verkligen kunnat spela, som Vangelis, Benny Andersson och Stevie Wonder. Att ha en sequencer körande och dra i reglagen på måfå känns inte i instrumentets anda på något sätt.

    Men jag undrar om det inte egentligen hade varit bättre för Uli & Co att börja med att göra en monosynt med 2 VCOer från CS-80, ett tangentbord med rätt känsla och en ribbon controller. Det de flesta av oss associerar med CS-80 är väl solon som "Blade Runner Blues" ändå. Det allra bästa hade förstås varit om man kunde emulera soloklaviaturen överst på en GX-1, där man kan böja toner och göra vibrato genom att vicka tangenterna i sidled. Det hade varit ett helt unikt instrument.

  31. #211
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För min del hade de gärna kunnat skippa sequencern och fokusera på att få tangentkänslan inkl. aftertouch och ribbon controller rätt. De som i mitt tycke fått mest ut av CS-80 och storasyster GX-1 är folk som verkligen kunnat spela, som Vangelis, Benny Andersson och Stevie Wonder. Att ha en sequencer körande och dra i reglagen på måfå känns inte i instrumentets anda på något sätt.

    Men jag undrar om det inte egentligen hade varit bättre för Uli & Co att börja med att göra en monosynt med 2 VCOer från CS-80, ett tangentbord med rätt känsla och en ribbon controller. Det de flesta av oss associerar med CS-80 är väl solon som "Blade Runner Blues" ändå. Det allra bästa hade förstås varit om man kunde emulera soloklaviaturen överst på en GX-1, där man kan böja toner och göra vibrato genom att vicka tangenterna i sidled. Det hade varit ett helt unikt instrument.
    Håller med dig, CS-80 handlar ju till 90% om "expression", så ska man försöka efterlikna den räcker det inte med ljudet.

    Men vad gäller solot i Blade Runnen Blues är väl det CS-40M? Låter monofoniskt iallafall.

  32. #212
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Ja, men CS-80 har en monosynt-lik inställning (Sustain II). Men de finns likväl de som liksom du tror att det är CS-40M. Här är en intressant diskussion:
    https://forum.vintagesynth.com/viewt...63752&start=15

  33. #213
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Dom har ju färdigutvecklat sitt eget PAT tangentbord nu för kommande masterklaven och UBX8, så samma kommer hamna på DS80 och framtida Bupiter8/Saturn16. Vad jag har sett av demovideos ser det mycket lovande ut.

  34. #214
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men CS-80 har en monosynt-lik inställning (Sustain II). Men de finns likväl de som liksom du tror att det är CS-40M. Här är en intressant diskussion:
    https://forum.vintagesynth.com/viewt...63752&start=15
    Tack, det var intressant att läsa.
    Tror fortfarande på cs40m då man hör en del pitchbend wheel och sånt, men det kommer vi väl aldrig få veta utan att fråga nån som var där.

  35. #215
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom har ju färdigutvecklat sitt eget PAT tangentbord nu för kommande masterklaven och UBX8, så samma kommer hamna på DS80 och framtida Bupiter8/Saturn16. Vad jag har sett av demovideos ser det mycket lovande ut.
    Ja, hoppas det blir en bra aftertouch på den.
    Problemet med nya tangentbord med aftertouch har ju varit att den är så kort, och blir då svår att få någon bra känsla med.
    På CS-60 tex är det ju minst 5mm att spela på, men på många nya känns det som 1 mm.

  36. #216
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Finns några aktuella ljudexempel?

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom har ju färdigutvecklat sitt eget PAT tangentbord nu för kommande masterklaven och UBX8, så samma kommer hamna på DS80 och framtida Bupiter8/Saturn16. Vad jag har sett av demovideos ser det mycket lovande ut.

  37. #217
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns några aktuella ljudexempel?
    https://m.youtube.com/watch?v=Hm-v_ls-5So

  38. #218
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...

    Men jag undrar om det inte egentligen hade varit bättre för Uli & Co att börja med att göra en monosynt med 2 VCOer från CS-80, ett tangentbord med rätt känsla och en ribbon controller. Det de flesta av oss associerar med CS-80 är väl solon som "Blade Runner Blues" ändå. Det allra bästa hade förstås varit om man kunde emulera soloklaviaturen överst på en GX-1, där man kan böja toner och göra vibrato genom att vicka tangenterna i sidled. Det hade varit ett helt unikt instrument.
    Själv tycker jag det finns tillräckligt med bra monosyntar; dealbreakern för mig är helt klart polyfoni med PAT. Det kommer vara tämligen unikt om de får till det. Roli gjorde väl gummikeyboards som gick att bända i sidled? De tyckte jag var ospelbara, men med riktiga tangenter som du beskriver på GX-1 vore det fränt.

    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, hoppas det blir en bra aftertouch på den.
    Problemet med nya tangentbord med aftertouch har ju varit att den är så kort, och blir då svår att få någon bra känsla med.
    På CS-60 tex är det ju minst 5mm att spela på, men på många nya känns det som 1 mm.
    Ja, aftertouchen i många keyboards saknar uttrycksfullhet och är mer på/av. Man får nog hålla förväntningarna på en rimlig nivå... Egentligen kanske jag mest hoppas på att Behringers PAT sätter eld i baken på andra företag som jag tror kommer göra det bättre.

    Jag tycker Behringer borde passa på att göra en renodlad midiklaviatur med PAT också.

  39. #219
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker Behringer borde passa på att göra en renodlad midiklaviatur med PAT också.
    Det är på G enligt FB. Dom vill ha idéer från folk att göra den ultimata $199 61key klaven. PAT, och horisontell touchbar är redan spikat. Kommer själv sakna pitchmodwiggler om den bara har wheels.

  40. #220
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Vällovligt visserligen, men att fråga kreti och pleti om funktioner att skruva på tenderar att resultera i just en CS-80 med en sequencer. Det enda viktiga som jag ser det är att ha folk som verkligen kan spela med under processen, så att själva spelkänslan blir rätt.

  41. #221
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vällovligt visserligen, men att fråga kreti och pleti om funktioner att skruva på tenderar att resultera i just en CS-80 med en sequencer. Det enda viktiga som jag ser det är att ha folk som verkligen kan spela med under processen, så att själva spelkänslan blir rätt.
    Ja, vi får väl se hur stort problem en 16rösters PASS-synt blir med eller utan SEQ
    Folk har såklart "sky is the limit" idéer när man frågar på det sättet, men det är väl lite deras "We Listen" kultur och sen märker dom en tydlig trend åt nåt håll som resulterar i en förhoppningsvis vettig produkt. Just nu finns ingen prisvettig 61key PAT-keyboard överhuvudtaget, så där är en stor marknad i 2000:- segmentet, om dom kan göra den spelbar och hållbar.

  42. #222
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Nej visst, om man lyckas med allt det andra så är förstås en sequencer inget extra besvär. Men det är samtidigt det som är min poäng, det är lätt att korgen fylls med lågt hängande frukt så att säga, medan det knappast har blivit mycket lättare att göra ett tangentbord som det på CS-80 på 45 år. Originalet med sina trätangenter gjordes ändå av en av världens främsta flygeltillverkare.

  43. #223
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En seglivad myt det där att cs-80 har trätangenter. Det är plast.
    Kanske just för att det är Yamaha med sina flyglar.
    Och CP70/80 pianona har ju också trätangenter.

  44. #224
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Aha, tack! Minns inte var jag läste det, men någon måste väl ha förväxlat med CP-80 som sagt.

  45. #225
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är på G enligt FB. Dom vill ha idéer från folk att göra den ultimata $199 61key klaven. PAT, och horisontell touchbar är redan spikat. Kommer själv sakna pitchmodwiggler om den bara har wheels.
    Då lutar det nog åt en sådan till mig så kör jag Arturias CS80 om jag vill leka Vangelis.

    Jag såg att Waldors Iridium (4 oktaver) har PAT men inte Quantum som har 5 oktaver. Rätt konstigt eftersom jag tänker mig att PAT vänder sig till dem som verkligen vill spela med båda händerna.

  46. #226
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Satt faktiskt just nu och doodlade lite med arturias Collection demo, och alltså... Meh! Så jävla oinspirerande. Dessa s#tans sekvenser som ska låta som ett groove, glassiga effekter när inte grundtonen är ok från början ens.
    När jag hör en CS eller DD blir jag eld o lågor. Arturia...somnar snart. Det ÄR så stor skillnad. Syntmotorerna hos Arturia tar alldeles för lite kräm för att kunna leverera komplexiteten i en analog krets. Bara kolla på U-he. När man kör dom i högsta läget går en serverdator nästan på knäna. Dom har fattat att en levande ton kostar cykler.
    Senast redigerat av charliecrash den 2022-06-12 klockan 23:53.

  47. #227
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    …Syntmotorerna hos Arturia tar alldeles för lite kräm för att kunna leverera komplexiteten i en analog krets. Bara kolla på U-he. När man kör dom i högsta läget går en serverdator nästan på knäna. Dom har fattat att en levande ton kostar cykler.
    Sonic Projects OP-X PRO-II är fortfarande en av de bättre analogemulerande mjukissyntarna och den är lätt på processorn, så visst går det att få till det.

  48. #228
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sonic Projects OP-X PRO-II är fortfarande en av de bättre analogemulerande mjukissyntarna och den är lätt på processorn, så visst går det att få till det.
    Ok cpu-belastning är kanske inte världens bästa måttstock, jag är ingen expert. Självklart kan effektiv kodning jobba hårdare än lat dito. Däremot verkar avancerad grafik och presentation ligga långt högre prio än ljudmotorn.
    Låg alldeles för länge igår och lyssnade på videos från TAL J-8, och den blev jag glad av. Den har nåt mjukt i filtret, kromatiskt sjungande resonans och en uttrycksfull ton överlag - som JUP-8 helt saknar, så varför skulle CS80klonen vara bättre? TAL får gärna göra ett försök på CS, dom kommer äga Arturias i så fall.

Liknande ämnen

  1. Behringer UB-Xa (OB-Xa)
    Av my03 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 612
    Senaste inlägg: 2024-03-24, 13:47
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. Behringer?
    Av king henry i forum Inspelning
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •