Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 182 av 182

Ämne: När slutade du lyssna på ny musik?

  1. #181
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Inte läst hela tråden, men jag tycker att frågan är dåligt ställd. Jag har aldrig slutat att lyssna på ny musik, oavsett om den är ny för mig eller nyproducerad. Däremot har jag inte många nya "comfort-bands/artists". Det har med åren blivit svårare och svårare att kvala in i den kategorin.

    Jag brukar tänka rent abstrakt kring konst att det finns verk som jag vill gifta mig med och leva resten av mitt liv med, sedan finns det one night stands. Inget fel på one night stands, men de fyller en annan funktion. Hela house/rave/klubb-scenen är uppbyggd kring one night stands och det är inget fel med det, men hemma vill jag ha ett långvarigt förhållande som är av mer betydande karaktär.

    One night stands är kul, men det känns lite gubb-sjukt att ligga med 18-åringar nu när jag är äldre, och även att ta kontakt med ett one night stand såhär många år i efterhand är också ganska akward... Jag må vara ung i sinnet, men när allt kommer omkring så är jag vuxen nu, oavsett om jag kan vara det på ganska mycket mina villkor när det gäller kultur.

    Frågan jag undrar är lite om det inte är så att guilty pleasures kanske är det där "ragget" som jag uppsöker då och då... Och vad krävs det för att skaffa en ny "musikalisk fru"?

  2. #182
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Musik kan ha en funktion som en annan inte har. När man tar på DJ-öronen hör man efter övergångar och roliga infall på dansgolvet, mer som en flört med en stil, inte nödvändigtvis engagera hårt i det, mer än för stunden, men i en samling av likadana och liknande äldre låtar, blir det värdefullt.
    Jag hittade t.ex i denna veckan en stil jag inte fördjupat mig i innan. Electro Swing. Finns massor av remixat dekadent 1920tal, och det var skitkul att gräva på streamingtjänsterna efter spåren som algoritmerna inte hittade (direkt), minnas tillbaka på liknande spår på 90talet och leta upp dom.
    Jag kommer alltid tillbaka till 80talet i perioder och gräver ännu djupare i b-sidor och okända mixar, och där verkar inte vara en ände på materialet.

Liknande ämnen

  1. Kvällen när jag slutade vara musikelitist...
    Av jgb i forum Allmänt om musik
    Svar: 139
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 16:20
  2. Lyssna på varandras musik
    Av theVOID i forum Allmänt om musik
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 00:40
  3. Lyssna på musik via UPnP
    Av PeterH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 23:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •