Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 182

Ämne: När slutade du lyssna på ny musik?

  1. #61
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Bra skrivet, Krukan!

  2. #62
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det mesta som släpps idag, är kasst - och NEJ, det beror inte på att jag är gammal, utan på att musiken verkligen ÄR kass!
    Jag håller mig därför kvar till största delen i musikens riktiga guldålder, 1980-talet. Visst finns det nyare musik som är lyssningsbar och rentav bra - men det mesta nya som släpps, är bara kasst.
    Bra musik blir man inte trött på, helt enkelt.
    Jag kände att jag aldrig begravde mig i 1980-talets musik så mycket som jag kunde ha gjort när det begav sig, så jag spenderade många år efteråt med att uppleva det jag hade missat, körde bl a syntpoprival i band på 90-talet (www.stahlwerk.org), men jag måste tillstå att även om det decenniet ligger mig varmast om hjärtat, så har jag blivit lite mätt på det. Speak and Spell snurrar alls inte lika flitigt längre, även om jag då och då plockar fram en gammal platta (fysiskt eller virtuellt) och tänker 'fy sjutton vad det var bra, alltså'.

    Jag kan tycka att 80-tals (synt-)musik var verkligen speciell, och jag är övertygad om att det berodde på en sällan skådad upptäckarglädje med den nya klang- och instrumentvärld som uppenbarade sig. Men sånt har ju hänt förr. 50/60-talets elförstärkta gitarrer vär väl om något ännu mer omdanande på sin tid, och musiken närmast chockerande på ett sätt som synten aldrig var på 80-talet - det var väl mer punken som stod för chockerna då. Men frågan är om det händer igen, egentligen. Fast det är ju alltid svårt att sia om vad framtiden för med sig.

    Men visst ... den musik man upplevde under (den sena) tonåren går nog in i själen på ett speciellt sätt, oavsett vilket decennum den inträffar i. Men hjärnan behöver sin stimulans också så det beror väl lite på vad som överväger hur fast man är i sitt tonårsdecennium.

    Sen finns det ju mycket "gammal" musik att upptäcka. Jag håller f n på att lyssna mig genom Suzanne Ciani's diskografi, något som jag av någon outgrundlig anledning i stort sett helt missat.

  3. #63
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl heller inget nytt fenomen - knalla in på vilket ålderdomshem som helst så lär det ju inte vara Lil Nas X eller senaste släppet från Höga Nord som rullar i ljudanläggningen utan mer sannolikt nåt som var poppis det gänget var ungt.
    Snart Speak and Spell på ett ålderdomshem nära dig...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maxresdefault.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	151,2 KB 
Id:	87277


    https://youtu.be/7gLGBF8WQG0

  4. #64
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra skrivet, Krukan!
    Tack!

  5. #65
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Jag är bättre på att upptäcka gammal musik än ny dito. Men tycker också det är oerhört intressant att liksom connect the dots - att förstå varför musik jag lyssnade på och älskade när jag var 15 lät som den gjorde. Jag gräver in mig lite här och där i musikhistorien och känner verkligen att jag vidgar mina musikaliska vyer på det sättet.

    Jag tycker även att det är svårt att upptäcka ny-ny musik idag då den radio som jag lyssnade på som ung inte spelar något som inspirerar mig idag. Och de musik-kanaler som jag tittade på är borta idag.

    Spotifys tipsalgoritm har gett mig svinmycket men då mest gammalt.

    Däremot har jag börjar lyssna väldigt mycket på P2 och jag skulle nog säga att det är tack vare den källan som jag har upptäckt absolut mest ny och nygammal favoritmusik via tex elektroniskt, text och musik, klingan och kaleidoskop. Älskar P2!

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    knalla in på vilket ålderdomshem som helst så lär det ju inte vara Lil Nas X eller senaste släppet från Höga Nord som rullar i ljudanläggningen utan mer sannolikt nåt som var poppis det gänget var ungt.
    Vi får väl se när vi ses på ålderdomshemmet!

    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm jag är lite trög men jag fattar inte riktigt vad du menar, reset! Om du orkar får du gärna förklara lite... ;o)
    Läs utan trögeheten lite om du riktigt orkar så tror jag du fattar, biomoib!

  7. #67
    tei
    tei är uppkopplad nu
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är bättre på att upptäcka gammal musik än ny dito. Men tycker också det är oerhört intressant att liksom connect the dots - att förstå varför musik jag lyssnade på och älskade när jag var 15 lät som den gjorde. Jag gräver in mig lite här och där i musikhistorien och känner verkligen att jag vidgar mina musikaliska vyer på det sättet.

    Jag tycker även att det är svårt att upptäcka ny-ny musik idag då den radio som jag lyssnade på som ung inte spelar något som inspirerar mig idag. Och de musik-kanaler som jag tittade på är borta idag.

    Spotifys tipsalgoritm har gett mig svinmycket men då mest gammalt.

    Däremot har jag börjar lyssna väldigt mycket på P2 och jag skulle nog säga att det är tack vare den källan som jag har upptäckt absolut mest ny och nygammal favoritmusik via tex elektroniskt, text och musik, klingan och kaleidoskop. Älskar P2!
    +1 på allt!

  8. #68
    Sveriges Radio är den bästa soundcloud asså.
    där kan Mannnnen höra musiiiken! Den som kommer från molnet, utan att vara reklamig. Dessutom har jag hört att artister som spelas där får automagisk ersättning! Asså, helt sjukt bra app!

    Önskar ibland att jag kunde ladda upp min musik på P2, men jag är nog för gammal nu

  9. #69
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är bättre på att upptäcka gammal musik än ny dito. Men tycker också det är oerhört intressant att liksom connect the dots - att förstå varför musik jag lyssnade på och älskade när jag var 15 lät som den gjorde. Jag gräver in mig lite här och där i musikhistorien och känner verkligen att jag vidgar mina musikaliska vyer på det sättet.

    Jag tycker även att det är svårt att upptäcka ny-ny musik idag då den radio som jag lyssnade på som ung inte spelar något som inspirerar mig idag. Och de musik-kanaler som jag tittade på är borta idag.

    Spotifys tipsalgoritm har gett mig svinmycket men då mest gammalt.

    Däremot har jag börjar lyssna väldigt mycket på P2 och jag skulle nog säga att det är tack vare den källan som jag har upptäckt absolut mest ny och nygammal favoritmusik via tex elektroniskt, text och musik, klingan och kaleidoskop. Älskar P2!
    För radio måste jag åter igen tipsa om BBC Radio 6 music, finns att lyssna på fritt tillgängligt på nätet. En uppsjö av olika musikrelaterade program inom olika genrer. Fantastiskt bra!

  10. #70
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    jag lyssnar mest på (för mig) ny musik, förstår mig inte på hur man enbart kan lyssna på sådant man lyssnat på för länge sedan, jag behöver liksom ny stimulans. känner ju igen fenomenet hos många vänner som "fastnat" i något årtionde. jag tycker litet synd om dem och för mig är det verkligen obegripligt. tur att vi är olika!

  11. #71
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Som sagts flera gångar här så ny musik för mig behöver inte betyda ny musik datummässigt
    Tycker dock att med hjälp av Sound Hound (för musik som poppar upp i TV/film/stan etc.) och sen Spotify's förslag så är "biblioteket" bra mycket större idag och man hittar nytt hela tiden.

    "Discover Weekly" på Spotify kan verkligen vara en hit n' miss men om man skapar spellistor där de separeras på någorlunda samma genré så hittar man bland förslagen längst ner oftast låtar man gillar.
    Går i alla fall bra mycket fortare än att först välja en artist man gillar och sen gräver sig vidare den vägen.
    Discover Weekly gör något sammanslag av alla spellistor etc. och det blir snabbt rätt spretigt för algoritmerna, misstänker jag.

  12. #72
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    1987

  13. #73
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag har aldrig slutat med å lyssna på musik. Men massor av ny musik är så trist gjord, bara för att tilltala mängden och fånga lyssnaren på ett par sekunder.
    Och som många är inne på också så tycker jag se en utforskarglädje och naivitet i musik från förr som saknas i dagens välproddade låtar. Många gånger är musikerna bättre idag än för 30 år sedan. Men just avsaknaden av nyfikenhet och hålla sig inom ramen gör att musik blir trist.

  14. #74
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Gumman kör bil varje dag med radion på, och håller sej uppdaterad från diverse kanaler. När man åker med får man en riktigt blandning av nytt och gammalt. På vägen till o från jobbet, är det dock mest gamla artister från Spotify. Ayreon upptäckte jag på radio eller MTV. Det är den senaste artisten jag köpt CD från.

  15. #75
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Hittade detta idag på Deezer... men eftersom jag väl tillhör ett fåtal som föredrar Deezer framför Spottan postar jag en länkt till den senare...
    https://open.spotify.com/album/1y8E97vb4VzPzXZnsFO5Jy

  16. #76
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Slutade väl när jag var runt 28-30. Men det händer fortfarande att jag lägger på en okänd platta.
    Har börjat lyssna på The Rolling Stones på äldre dar. Jävligt oväntat kan jag säga! Lite virrig chockkänsla sådär.

  17. #77
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  18. #78
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    tja kanske runt 30-strecket. jag håller både öron å ögon öpnna för ny musik men har idag inte samma tid att kunna sita i exvis dagar å leta efter ny musik. men det händer. men det är så extremt sällan det kommer något nytt som tilltalar mig, och gör det det så är det kanske bara ngn eller några få låtar av den artisten. extremt sällan man finner en helt nyvärld med en artist där man gillar det mesta denne har gjort, det blir tyvärr mer fragmentaliskt. så i stort är det så lite av den nya musik som kommer som tilltalar en. tycker nog isf att det är mer spännande att upptäcka äldre musik som man missat som då blir sas nygammal för mig. främst 70- och 80-talen är då intressanta inom genrer som synth, goth, industrirock, cyberpunk etc.

  19. #79
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Jag letar hela tiden efter ny musik för mig då alltså. Kan vara släppt idag eller för 40 år sedan spelar inte så stor roll. Blir dock extra glad när jag hittar så otroligt mycket bra som är gjort nu..
    Likadant med film, teater, böcker, spel. Blir ju väldigt lite mainstream och så har det alltid varit.. dock på spel har jag förut mest lirat storspelen men nu liras mest indiespel på switch.. ger mig otroligt mycket inspiration...

    Hoppas jag aldrig slutar vara nyfiken och sökande / intresserad av nya intryck eller musik.

  20. #80
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Ente!

  21. #81

    Veteran
    Jag har spellistor som heter 2009, 2010, 2011 etc med låtar som jag hittar det året. Det kan vara nya låtar det kan vara gamla låtar (årtalsmässigt)

  22. #82
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag var inte överdrivet intresserad av musik förrän jag hörde på King Crimson första gången. Sedan dess har jag o-slutat lyssna på musik. Alltså tvärtom. Det var nog mer så att jag 'hörde på musik' fram till Frippen kom in i mitt liv och det öppnade Pandoras box. Jag har aldrig så aktivt letat efter ny musik, visserligen inom en viss (men stor) genre som nu.

  23. #83
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Kort svar: Aldrig! Ny musik är ju vad som håller elden vid liv!

  24. #84
    adsr
    adsr är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack vare Spotify lyssnar jag nästan bara på "ny" (ja, för mig dårå) musik. Mister Magic med Grover Washington var senaste aha-upplevelsen för nån timme sen. "Upptäckte" Rhythm & Sound igår!

    KÖPA ny musik gör jag bara någon enstaka gång per 36-månadersperiod numera.

    Jag känner att det görs så mycket skräp, jag kan gärna vänta tio år och låta skräpet glömmas bort.

  25. #85
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag är skittråkig och lyssnar mest på samma hela tiden:

    Fish/Mariliion
    Red Hot Chili Peppers
    Toto
    Hiromi Uehara
    Guns n Roses
    Chris Cornell
    Mastodon
    The Blessing
    Lynyrd Skynrd
    Beyonce
    Snarky Puppy

    Ny musik droppar in som den gör, fråga mig om 10 år igen.
    Senast redigerat av tinybox den 2019-05-03 klockan 00:45.

  26. #86
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    De pratade om detta när Moby gästade Bill Maher denna vecka.
    Moby trodde han skulle lyssna på en massa ny musik på Spotify men det blev mer en nostalgimaskin och musik från gymnasietiden

  27. #87
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Trodde jag hade missat en grymt Album med 80tals speed metal-rockarna Helloween, Straight out of hell men när jag kollade upp var det släppt 2013! Ny musik nästan!

  28. #88
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är skittråkig och lyssnar mest på samma hela tiden:

    Fish/Mariliion
    Red Hot Chili Peppers
    Toto
    Hiromi Uehara
    Guns n Roses
    Chris Cornell
    Mastodon
    The Blessing
    Lynyrd Skynrd
    Beyonce
    Snarky Puppy

    Ny musik droppar in som den gör, fråga mig om 10 år igen.
    Grymt häftigt mix

  29. #89
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Har tyvärr svårt ibland för musik jag lyssnade på tidigt. Eller kanske att jag upptäcker saker jag missat. Kan hamna i zonen visserligen. Tycker jag upptäcker ny bra musik hela tiden

  30. #90
    Rolando Simmons
    Rolando Simmons är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Intressant att reflektera över. Eftersom jag tycker det är tråkigt när artister/producenter fastnar
    i samma hjulspår försöker jag att hela tiden gå vidare och hitta nya inspirationskällor.
    Men det känns mer som aktiv research än när man var en osnuten tonåring, kanske inte minst
    på grund av att vi blir så översköljda av ny musik nuförtiden att det krävs arbete för att sålla.

    Har hittat mycket fint och intressant senaste åren, t.ex. Sibylle Baier, Holly Herndon, Antwood,
    Untold, Objekt osv.

  31. #91
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Min ungdomskompis var här i helgen och vi spelade min och hans musik.
    Hans musik var av karaktären world music. Somligt spännande, somligt mindre spännande men definitiv fanns här fiskelinor att hala in och se vad som fastnat på krokarna.

    De här två tjejerna var definitivt spännande om kanske inte något jag direkt vill lägga till skivsamlingen. Mern när jag lyssnade på dem nu på Utuben dök något helt annat upp och HOPPSAN!!!!!!!!!!!!


    https://youtu.be/01YUYcBR4jc

    I en annan tråd diskuteras musik med tryck i och det här skulle kunna platsa där, men eftersom det här definitivt är en dörr mot en helt ny värld platsar nog inlägget här.
    Lämnar man den anglosaxiska musikvärlden finns det så otroligt mycket.
    Dayosan kör lite syntar också ...

  32. #92
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trodde jag hade missat en grymt Album med 80tals speed metal-rockarna Helloween, Straight out of hell men när jag kollade upp var det släppt 2013! Ny musik nästan!
    Som när jag sprang på en ny singel med New Model Army i Tyskland häromåret. Inte så modernt kanske, men nytt.

  33. #93
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Jag upptäcker "gammal" musik hela tiden. Räknas det?

  34. #94
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av itsalwaysyou Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag upptäcker "gammal" musik hela tiden. Räknas det?
    självklart räknas det, det är i det förgångna jag hittar mest pärlor som jag tidigare har missat, tror aldrig jag kommer hitta ens en miljondels bråkdel så mkt i vår samtid även om jag håller ögon å öron öppna för det.

  35. #95
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Jag skulle tro att det var 4-5 år sedan sist jag blev golvad av någon musik jag just upptäckt. Men idag hände det!

    John Mayer - Neon
    https://www.youtube.com/watch?v=_DfQC5qHhbo

  36. #96
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage


    Lite tips på nya genres som flera av oss ambientgubbar, synthpoppare, indiekids, hiphopare (finns det något sedan Skizz drog?), dröntöser och technotöntar har missat!

  37. #97
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Bump!

    Vilken ÄR den bästa låten med en ny artist just nu?

  38. #98
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    TOMMA INTET - Ta Min Hand Inför Din Gud
    Så Ska Jag Dra Dig Ner Till Helvetet

    https://ffm.to/taminhand

  39. #99
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hanna Järver - Min Bästa Vän
    https://youtu.be/yRxfmJn8wWo

  40. #100
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Min favoritlista faller det sällan bort något från nuförtiden, men den utökas däremot ständigt med musik som är ny för mig - musiken i sig kan vara gjord för hundratals år sedan eller igår och från olika genrer.

    Det senaste tillskottet är Rachmaninoffs Piano Concerto No.2 som helt hade gått mig förbi.

  41. #101
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vad innebär ny artist? Efterfrågas en debut?

  42. #102
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad innebär ny artist? Efterfrågas en debut?
    Jamen du kommer väl ihåg känslan. När snacket gick och sen första gången man hörde den där plattan! En sån, typ.

    Händer aldrig. Försöker ibland och tänker att kidsen på jobbet borde väl kunna bidra men de vill mest lyssna på gamla grejjer, sjuttio-till nittiotal.

  43. #103
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    För att hitta en helt ny artist så: 洞窟 med DJ Trystero. Annars som andra varit inne på även om det är nysläpp och nya bekantskaper för mig så är det sällan debutanter. Brukar det ofta vara någon med 20-årig dj karriär eller harvande i kassettmusikcirklar när jag går in och läser bio

  44. #104
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TOMMA INTET - Ta Min Hand Inför Din Gud
    Så Ska Jag Dra Dig Ner Till Helvetet

    https://ffm.to/taminhand
    Killen som sjunger på den där låter ju precis som han som sjöng i [Ingenting]. Är det ett sammanträffande med både rösten och bandnamnet, eller är han inblandad? Hittar [inget] om det på nätet.

  45. #105
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Gillar Johan Borgert & holy madres nya singel, Chefen är död. Tokyo är nog favoritlåten.

    https://youtu.be/Yc1_WycsGCE

  46. #106
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bump!

    Vilken ÄR den bästa låten med en ny artist just nu?
    Jag håller generellt inte koll på exakt hur länge de jag lyssnar på hållit på. Men men.

    EQ Why gör sköna grejer. Någonstans mellan ghetto tech och hiphop-beat.


    https://youtu.be/C2ry58xKCCE

    clipping. är bra! Mörk rap, vissa grejer med mycket elektroniskt oljud.


    https://youtu.be/s9EsHbqmjN4

  47. #107
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bump!

    Vilken ÄR den bästa låten med en ny artist just nu?
    En urladdning av ren metafysisk energi från 2018:

    https://youtu.be/ijbUXnWdDvU

    Det här är ju helt fantastiskt också:

    https://youtu.be/GnEmD17kYsE

  48. #108
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Overtime - Knower låter som en liveversion av en 4Hero-låt. Småmysigt, men alla som använder ordet ”sesh” är automatiskt diskade.

  49. #109
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    alla som använder ordet ”sesh” är automatiskt diskade.
    Självdistansierat språkbruk är en dygd...

    Blev tvungen att kolla upp 4hero, aldrig hört talas om. Kan inte säga att det mäter sig med energin från 3:01 i overtime över huvud taget

  50. #110
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Overtime blew me away när jag snubblade över den. Tyvärr tycker jag inte deras övriga material når riktigt de höjderna - än.

  51. #111
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Overtime blew me away när jag snubblade över den. Tyvärr tycker jag inte deras övriga material når riktigt de höjderna - än.
    Samma här. Till och med studioversionen av overtime känns blek i jämförelse med versionen ovan

  52. #112

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken ÄR den bästa låten med en ny artist just nu?
    En trio jag-tycker-Hilldur-Guðnadóttir-borde-göra-annat-än-filmmusik-alternativ:

    Clarice Jensen – Final
    J. Pavone String Quartet – Lullaby and goodnight
    Louise Bock – Horologic

  53. #113
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Slutade aldrig lyssna på ny musik och vill hela tiden ha nytt, även om allt nytt jag lyssnar på är lite av en variant på det gamla. Har hållt mig inom samma genrer från gymnasieåren till nu. Kanske även några färre genrer.

    Senaste låten på repeat är låten Ghosts med Paradise Lost.

  54. #114
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En trio jag-tycker-Hilldur-Guðnadóttir-borde-göra-annat-än-filmmusik-alternativ:

    Clarice Jensen – Final
    J. Pavone String Quartet – Lullaby and goodnight
    Louise Bock – Horologic
    Tackar! Har lyssnat på "The Experience of repetition as Death" av Clarice Jensen nu. Gillar det mycket!

  55. #115
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Boy Azooga, Wolf Alice, Nadia Tehran, Sally Dige

  56. #116
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev tvungen att kolla upp 4hero, aldrig hört talas om. Kan inte säga att det mäter sig med energin från 3:01 i overtime över huvud taget
    Håller helt med. Samma typ av komposition men framfört på olika vis.

  57. #117

    Veteran
    Min lista för 2020 där jag blandar ny musik med nyfunnen eller gammal jag glömt av.

    https://open.spotify.com/playlist/4l...SyqpSUX_AsFA8g

  58. #118
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Bra inkörsport för de som ännu inte förstått Kraftwerks storhet!


    https://youtu.be/nGnFF5w5sro

  59. #119
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Intressant artikel i DN.

    "Enligt en ny forskningsstudie präglas vi mest av låtarna vi lyssnade på som 14-åringar. DN:s Kajsa Haidl undersöker varför tonårsmusiken ger eko genom livet."

    https://www.dn.se/kultur/darfor-satt...ar-vi-ar-14-ar

  60. #120
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    "En intressant sak vi upptäckte var att de låtar som var släppta mellan cirka 1975 och 1985 generellt gillades av alla, oavsett åldersgrupp."

    Detta verkar ju stämma om man ska se till 99musik. Lex Jarre, Lex tidiga Depeche Mode.

Liknande ämnen

  1. Kvällen när jag slutade vara musikelitist...
    Av jgb i forum Allmänt om musik
    Svar: 139
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 16:20
  2. Lyssna på varandras musik
    Av theVOID i forum Allmänt om musik
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 00:40
  3. Lyssna på musik via UPnP
    Av PeterH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 23:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •