Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ström å båt 4u / serge

  1. #1
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior

    Ström å båt 4u / serge

    Tänkte skaffa några 4U moduler / paneler från Random Source, STS, Elby eller liknande för att komplettera mitt 73-75 system, men undrar över det här med PSU: vart hittar man det till ett rimligt pris om man inte kan löda själv? Allrahelst vill man ju ha det färdigt i båt, finns det nåt som inte kostar skjortan? Stort tack på förhand!

  2. #2
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör med en sån här:
    https://www.konstantlab.audio/shop/c...-synthesizers/

    Den har 4 outputs och har i varje fall lyckats köra 3 helpaneler med den. Sen beror det kanske lite på vad man hänger på, hur mycket den orkar driva. Sen behöver du någon form av bussboard för distribution av ström i caset, tror jag har nån RS-variant med 6 st. MTA-kontakter.

  3. #3
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Tack Marv! Har sneglat på den där men den är lite pricey och antagligenoverkill; jag tänker typ fyra R*S moduler max alt en panel. Funderar på att försöka konvertera en Euro PSU alt köpa en vanlig standard mojäng för inbyggnad och köra med (vilket det råder lite delade meningar om lämpligheten i att göra).

  4. #4
    ZackZick
    ZackZick är inte uppkopplad
    ZackZicks avatar
    Veteran
    Meanwell PSU:er tror jag är populära. Kan finnas på ELFA

  5. #5
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Tack för tipset! Random Source verkar själva köra med de som nu köpts upp men förut hette Power One, verkar vara en stabil lösning också.

  6. #6
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset! Random Source verkar själva köra med de som nu köpts upp men förut hette Power One, verkar vara en stabil lösning också.
    Jag har satt in dessa i flera maskiner, och de verkar vara mycket robusta.

  7. #7
    Nisse
    Nisse är uppkopplad nu
    Nisses avatar
    Senior
    Tack Segerfalk! Har googlat runt lite och kommit fram till att det nog ändå är lättast att köra med en Euro-PSU. Jag tänkte mig en Doepfer A 100 DIY PSU, alltså denna: http://www.doepfer.de/a100_DIY_kits.htm. Eftersom jag inte kan löda själv så är tanken att jag kör med busboardsen som hänger med och sedan lierar mig med någon lödkunnig som fixar en form av 16 pin till 4pin molex / MTA adapterkabel som den här http://www.mattsonminimodular.com/sh...c8c58202debfe9. Ang ordning till 73-75, är det bara att splitt jordkabeln till busboarden och löda dit en bananjack som kopplas till 73-75s jordjack?

  8. #8
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Hej!
    Lyckades du lösa det här?

    Jag sitter själv i samma strömlösa båt (hahahahahaaa....) och känner mig inte helt sugen på att lägga 4k på en strömdosa. Har också ett strömlöst 4-modulers R*S-case jag behöver ström till för att komplettera mitt 73-75-system.

  9. #9
    matsen
    matsen är inte uppkopplad

    Senior
    Om nån skulle 'produktifiera' nåt liknande den lilla PSUn från 73-75 så tror jag den skulle vara ganska ideell för 1-2 paneler..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •