Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 104 av 104

Ämne: Tips på PC som musikdator

  1. #61

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Igår hämtade jag en PC! Tog tid innan jag tog steget. Jäklar vad nöjd jag är, det flyter på galant. Kommer nog aldrig slösa pengar på en Mac igen tyvärr.
    Vad blev det?

  2. #62
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Amd 3900x, 32gb ram.

  3. #63
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för svar Modellear
    Ok så NUC:en trilskas lite alltså, synd då formatet är grymt smidigt.
    Det var tidigt lite strul med BIOS och annat men dom fixade det så någon uppdatering senare så är det den jag ser på film med och gör det mesta.

  4. #64

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Amd 3900x, 32gb ram.
    Riktigt vass CPU. Härligt att den snurrar på bra...

  5. #65
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Igår hämtade jag en PC! Tog tid innan jag tog steget. Jäklar vad nöjd jag är, det flyter på galant. Kommer nog aldrig slösa pengar på en Mac igen tyvärr.
    Grattis! Alternativt "Famous last words!"

  6. #66
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grattis! Alternativt "Famous last words!"
    Apple sprang ifrån min årsinkomst för länge sen. Så även om deras nya processorsatsning blir en hit så kommer jag inte ha råd. Samsung, PC och Behringer gäller nog framöver

  7. #67
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apple sprang ifrån min årsinkomst för länge sen. Så även om deras nya processorsatsning blir en hit så kommer jag inte ha råd. Samsung, PC och Behringer gäller nog framöver
    Men absolut menar jag - grattis till en smooth ride!

  8. #68
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men absolut menar jag - grattis till en smooth ride!
    Tackar, hade förväntat mig lite motstånd men allt bara flöt på.

  9. #69

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tackar, hade förväntat mig lite motstånd men allt bara flöt på.
    Gjorde en config på ett nytt bygge. Med en 3900x två m2 diskar på 512gb resp 1tb och passivt nätagg så hamnade jag på 13400 ink moms. (ex windows och grafikkort)
    Det är ofattbart lite pengar för en så kraftfull dator.

    Kör du originalkylare på CPUn 303?

  10. #70
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nej en noctua h7 tror att den hette. Kylarn alltså.

  11. #71
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jättefin teknik, men nu ska du älska Windows också Famous last words oh yes.

  12. #72
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jättefin teknik, men nu ska du älska Windows också Famous last words oh yes.
    Med tanke på hur osx utvecklats sen snow leopard (vilket var magiskt) har jag inte mkt till övers för Apple o dess framtid.

    Det jag sett hittills av Windows verkar fungera riktigt bra.

  13. #73
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha!



    Ha en fin dag i solen!

  14. #74
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Förstår verkligen inte en del folk.

    Jag har Windows på min stationära i studion - allt fungerar helt underbart.
    Min mobila "studio" är en Macbook Pro - allt fungerar helt underbart.

    Vad är problemet?

    Edit:
    Det kanske inte är flygplanet det är fel på - det kanske är piloten? :o
    Senast redigerat av Göran den 2020-07-14 klockan 23:55.

  15. #75
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Känner att tråden behöver lite PC-diss:

    Bytte från gammal mac mini till snabb i7 PC med 16gb etc etc:
    Ableton krashar dagligen, more or less.
    Jag kan inte använda asio4all utan extrem latency => kan inte kombinera ljudinterface. På macen hade jag typ 5 samtidiga...

    Men bra mos har den. Och låg latency som det funkar nu. Tyst. Går att gejma på.

  16. #76

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känner att tråden behöver lite PC-diss:

    Bytte från gammal mac mini till snabb i7 PC med 16gb etc etc:
    Ableton krashar dagligen, more or less.
    Jag kan inte använda asio4all utan extrem latency => kan inte kombinera ljudinterface. På macen hade jag typ 5 samtidiga...

    Men bra mos har den. Och låg latency som det funkar nu. Tyst. Går att gejma på.
    Flera olika interfäjs samtidigt på WINPC, det funkar inte alls, vinst till Macen.
    ASIO4ALL är ju helkass, enda finessen är att man kan köra flera interfäjs samtidigt med horibel latency.
    ASIO4ALL roundtrip latency 50ms, Mitt PCI ljudkort rountrip latency 5ms...

    Kraschande Live känns som nåt som är galet någonstans.

    Jag kör Reason och varken Reason eller min WINPC har inte kraschat sedan jag började köra WINDOWS 10. Innan dess hade jag kanske krasch två gånger på 3 år.

    Jag har samma upplevelse som Göran, både Mac och WINPC rockar på.

  17. #77

    Veteran
    Jag har haft max 8000 spänn som mitt maxpris på uppgraderingar och att jag måste få minst dubbla prestandan när jag uppdaterar.
    Eftersom min senaste egna dator är från 2012 så måste jag indexera upp till 13 300 för svenska valutans fall.

    Då uppfyller jag alla kriterier för att kunna uppgradera till en Ryzen 3900x.

  18. #78
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Utan att lägga värderingar i övrigt så måste jag ändå påstå att asio4all är rena katastrofen. Du kan inte köra med tillverkarens drivrutiner?

    asio4all är ev. acceptabelt som plan K eller L (eller för att det är kul att testa) men det brukar alltid stanna där. Fungerar eländigt uselt.

  19. #79
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan att lägga värderingar i övrigt så måste jag ändå påstå att asio4all är rena katastrofen. Du kan inte köra med tillverkarens drivrutiner?

    asio4all är ev. acceptabelt som plan K eller L (eller för att det är kul att testa) men det brukar alltid stanna där. Fungerar eländigt uselt.
    Om det är mig du menar så funkar drivrutinerna utmärkt, men bara ett i taget.
    Hade windoze haft nåt liknande mac'ens Aggregated device så hade jag haft 40+ kanaler över usb => Lycka. Nu bara 22 och alltså olycklig.

  20. #80
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Fragster, nej absolut inte riktat mot dig på något vis

    Bara mina egna erfarenheter utav drivarna utifrån tester mot ESI och E-mu kort i det förgångna.

    Hade det funkat (väl) liksom på mac så hade det varit grymt, men där är inte Windows just nu (om någonsin)

  21. #81
    deleted user
    Måste hylla min lilla intel NUC. Överlevt både 1. spilld sprit 2. blivit körd i diskmaskinen.

    Någon gång behövde jag göra den portabel så har bankat ihop en enkel trälösning:

    https://drive.google.com/file/d/1pZ-...ew?usp=sharing

    Men snart är det dags för ny, om ett år eller så. Segt att behöva frysa spåren i ableton efter för mycket automation.

  22. #82
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Det GÅR att använda Windows till musik!!!


    https://youtu.be/dGKwx-BFO0E

  23. #83
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    För mig blev det en HP Zbook 15u Core i9-8950.
    32Gb minne, 2st M2 SSD, 1TB och 256Gb.

    Borde spetta på fint med mina Roland syntar och USB-audio.
    Har även ett Edirol M16dx digitalmixer för de analoga prylarna.

  24. #84
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Dags att börja handla inför mitt musik-PC-bygge (och dags att ställa undan min 12 år gamla 32-bitars maskin).
    Så jag vill bara ventilera och se så jag inte missat något kritiskt ("nä AMD kan du inte köra, för det har inte stöd för... Oj akta dig för det och det, för det rullar inte med.."). Jag är inte superinsatt i PC-bygge nämligen.
    Dock inser jag ju att mitt föreslagna bygge kommer att vara sjukt mycket kraftigare än vad jag eg behöver, då jag kör Reaper med kanske max 30 audiospår, och inte allt för mycket tunga pluggar. Men bra att växa i tänker jag.

    Här är vad jag tänkt mig:
    Moderkort: Gigabyte för Ryzen 3000 serie, PCIe 4.0 https://www.inet.se/produkt/1903324/...e-b550m-gaming
    CPU: AMD Ryzen 5, 6 kärnor 3.6 GHz https://www.inet.se/produkt/5301793/...0-3-6-ghz-35mb
    RAM: 2x16 GB, Corsair https://www.inet.se/produkt/6110175/...ance-lpx-svart

    Sen tänkte jag ha en 500GB M2 HDD för operativsystem och programvara och en 1 TB SSD för data. + en mekanisk 4 TB disk som jag redan har, att använda som back-up.

    PSU, grafikkort finns redan, ev får jag skaffa ett nytt grafikkort, men det testar jag och ser.

    Tankar, tips?

  25. #85

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dags att börja handla inför mitt musik-PC-bygge (och dags att ställa undan min 12 år gamla 32-bitars maskin).
    Så jag vill bara ventilera och se så jag inte missat något kritiskt ("nä AMD kan du inte köra, för det har inte stöd för... Oj akta dig för det och det, för det rullar inte med.."). Jag är inte superinsatt i PC-bygge nämligen.
    Dock inser jag ju att mitt föreslagna bygge kommer att vara sjukt mycket kraftigare än vad jag eg behöver, då jag kör Reaper med kanske max 30 audiospår, och inte allt för mycket tunga pluggar. Men bra att växa i tänker jag.

    Här är vad jag tänkt mig:
    Moderkort: Gigabyte för Ryzen 3000 serie, PCIe 4.0 https://www.inet.se/produkt/1903324/...e-b550m-gaming
    CPU: AMD Ryzen 5, 6 kärnor 3.6 GHz https://www.inet.se/produkt/5301793/...0-3-6-ghz-35mb
    RAM: 2x16 GB, Corsair https://www.inet.se/produkt/6110175/...ance-lpx-svart

    Sen tänkte jag ha en 500GB M2 HDD för operativsystem och programvara och en 1 TB SSD för data. + en mekanisk 4 TB disk som jag redan har, att använda som back-up.

    PSU, grafikkort finns redan, ev får jag skaffa ett nytt grafikkort, men det testar jag och ser.

    Tankar, tips?
    Jag hade nog valt ett moderkort med två M2 platser och kört två M2 diskar istället för en M2 och en SSD.

    Ryzen 3600 processorn grym! Speciellt oim du kommer från en 12 år gammal maskin. Ofattbar prestanda i jämförelse med din gamla dator.
    Diskarna, om du väljer M2 så kan du lira kanske 1000+ kanaler från disken... (teoretiskt)

    Lycka till!

  26. #86
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Ok, ja jag får fundera lite - blir lite dyrare med 2 m2 såklart, och jag ville hålla ner priset lite. Men tack för feedback!

  27. #87

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, ja jag får fundera lite - blir lite dyrare med 2 m2 såklart, och jag ville hålla ner priset lite. Men tack för feedback!
    Kommer att funka fint med din konfig.
    Du kan spara på minne. 16GB räcker för det mesta om du inte bara kör stora orkester bibliotek

  28. #88
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag satsade också på ett moderkort med 2 M2-platser:
    ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4
    Moderkort, ATX, B450, DDR4, 2x PCIe-x16, 2x M.2, USB 3.1, SupremeFX, Aura Sync,

    och en processor från AMD:
    AMD Ryzen 9 3900 Socket-AM4, 12-Core, 24-Thread, 3.8/4.60GHz, 105W, 7nm,

    Mycket nöjd så här långt och det känns skönt att veta att den kommer att hålla ett tag och att jag inte behöver gå igenom en ny uppdatering om ett par år.

  29. #89
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förstår verkligen inte en del folk.

    Jag har Windows på min stationära i studion - allt fungerar helt underbart.
    Min mobila "studio" är en Macbook Pro - allt fungerar helt underbart.

    Vad är problemet?

    Edit:
    Det kanske inte är flygplanet det är fel på - det kanske är piloten? :o
    Jag kör både Mac och PC och håller delvis med, använder dock enbart Mac till skarp produktion när jag behöver lita på maskinen, eftersom man kan göra allt på Macen från att spela spel till att jobba med video utan att det ena påverkar det andra.

    Windowsmaskinerna får tyvärr ofta problem när man installerar annan mjukvara, ibland bara en sketen drivrutin, som påverkar systemet så att man får lagg eller andra problem.
    Förvisso funkar det lite bättre i Win10 eller om man har en dedikerad Musik-PC (som helst inte ska vara uppkopplad på nätet).

    I mitt fall har piloten många flygtimmar i båda planen, det ena flygplanet är billigare i inköp men känsligare och kräver mer underhåll än det andra för att inte störta

    Edit: Fast detta är OT, sorry Ganska onödigt inlägg, som mina oftast är, varför lägger jag egentligen tid på detta till att börja med, ibland är nog bara på "det" humöret hahaha... behöver nog käka något
    Senast redigerat av elysian den 2020-09-07 klockan 18:58. Anledning: OT-tillägg, I stand corrected

  30. #90

    Veteran
    Jag har tre W10 datorer där jag installerat allt möjligt. Alla anslutna till internet.
    Har aldrig fått problem med nåt annat som jag installerat.
    Jag förstår inte vad folk gör med sina WinPCs, eller så har jag bara ofattbar tur . Men jag optimerar windows för musik. Det kan göra skillnaden.

    Samma underhåll medmin Mac som min PC, dvs 0 underhåll. Med undantaget att jag är mycket mer försiktig med att uppgradera macen efter som det ofta är nåt som slutar funka med nya uppgraderingar.

  31. #91
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag optimerar windows för musik. Det kan göra skillnaden.
    Skulle säga att det är skillnaden. Kanske lite tur också

    Har haft 10-15 Windows-maskiner själv genom åren och administrerat många fler, så själv är jag mycket försiktigt med vad jag installerar. Men likförbannat försvann muspekaren på en maskin härom året efter en systemuppdatering... jag orkade inte grotta ner mig på just den maskinen, så jag satte eftersläpningen på max och på så sätt såg man muspekaren igen, bara lite fördröjd hahaha

    Det är den typen av användarupplevelse som skiljer den ena plattformen från den andra och optimering behöver man inte tänka på, tycker inte att det är så kul att mecka och hålla på längre. Man får mer tid över till annat helt enkelt.

  32. #92
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag satsade också på ett moderkort med 2 M2-platser:
    ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4
    Moderkort, ATX, B450, DDR4, 2x PCIe-x16, 2x M.2, USB 3.1, SupremeFX, Aura Sync,

    och en processor från AMD:
    AMD Ryzen 9 3900 Socket-AM4, 12-Core, 24-Thread, 3.8/4.60GHz, 105W, 7nm,

    Mycket nöjd så här långt och det känns skönt att veta att den kommer att hålla ett tag och att jag inte behöver gå igenom en ny uppdatering om ett par år.
    Jäklars! 500 kanaler Spitfire orkester eller?

  33. #93
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    LoL... nä... bara lite Omnisphere och Kontakt (några instanser Riffgeneration) räckte för att sänka min gamla MacBookpro... det vill jag inte vara med om på ett tag.

  34. #94
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överväg att köpa lite snabbare minne om möjligt, gärna 3000MHz och uppåt. Ryzen gillar snabb RAM.

  35. #95
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Dessa köpte jag: 3200 MHz. Jag stoppade i 32 GB
    https://www.komplett.se/product/1141...4-3200mhz-16gb

  36. #96
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av splump Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överväg att köpa lite snabbare minne om möjligt, gärna 3000MHz och uppåt. Ryzen gillar snabb RAM.
    Ja jag valde ett par 3200MHz. Men nöjde mig med totalt 16GB - kör ju med 3 just nu.. Så 16 lär räcka en stund för mig.

  37. #97

    Veteran
    Nu har de första benchmarken på Ryzen 5600x, 5800x och 5900x kommit ut.
    Ser helt fantastiskt ut på pappret.

    Skulle jag gå på en Ryzen 5900x så skulle jag få 8x performance jämfört med min gamla i5 3570k.
    Förväntar mig möjlighet lägre latency jämfört med Ryzen 3xxx serien men det återstår att se på benchmarks.
    Om latencyn blir OK så är dessa CPUer helt otroligt prisvärda för oss musiker.

  38. #98
    deleted user
    Kul. Ser fram emot test

  39. #99
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Trevligt med rapport !

    Jag kör fortfarande vidare med min NUC, det har nu gått utan några problem alls så det var verkligen bara något strul precis i början med BIOS. Sånt kan man bli väldigt trött på. Det är ju så där ofta när en viss modell är helt ny och släpps utan färdiga drivutiner och bios och annat så vill man slippa det så köp något som vart ute i alla fall någon månad...

    Oh min stationära skulle jag ju uppdatera men märker att den flaskar inte än, jag kan gör allt jag vill fortfarande så då uppdaterar jag inte 2600k .

    Jag bygger nya paket i bland och är nära att trycka på köpknappen men nä...
    Men kul att se era rapporter !

    Macanvändare se hit ! Chippsettdrivutinen!

    Ni som gått från mac till PC och installerar nytt OS. Gå alltid in på moderkortets/Lapptopptillverkarens sida å ladda färska drivrutiner. Det måste man göra såhär på PC sidan. Allt är med i Windowsinstallationen men drivrutinerna är ofta dom äldsta. Det fungerar men väldigt vanligt lite segt eller sisådär och det lurar oss för inget visar klart och tydligt att något är fel. Det är inte alls ovanligt att man ser massor med PC användare som fått något halvt trubbel och det beror vänligt ofta på just det här.

    Till o med företag som sätter ihop färdiga paket missar det här helt och hållet och i bland missar laptoppsäljare det där helt. Man måste själv göra det helt manuellt.

    Ni som inte gjort det ovan ta gärna någon låt som pressar systemet. Ta en bild där på belastningen före och efter chippsettuppdaterigen ! Kul att se hur det hjälpte.

    * Det är inte första gången jag nämner det och inte sista

  40. #100
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har de första benchmarken på Ryzen 5600x, 5800x och 5900x kommit ut.
    Ser helt fantastiskt ut på pappret.

    Skulle jag gå på en Ryzen 5900x så skulle jag få 8x performance jämfört med min gamla i5 3570k.
    Förväntar mig möjlighet lägre latency jämfört med Ryzen 3xxx serien men det återstår att se på benchmarks.
    Om latencyn blir OK så är dessa CPUer helt otroligt prisvärda för oss musiker.
    Varför skulle ryzen vara särskilt bra för musiker?

  41. #101
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle ryzen vara särskilt bra för musiker?
    Man får mer för pengarna. Prestanda per krona. Mer prestanda per WAT 14 VS 7 Nm...

    Men ska man vara petig så har Intel lite mer kräm enkeltrådat. Rent allmänt bättre om man verkligen spelar mycket spel av den typen där svarstid är jätteviktigt. När dom där sista 5 procenten är viktigt. Stampar kvar på 14 Nm... AMD är nere på sju och säger att man nästa år är på gång med 5 Nm.

    AMD är generellt bättre när flera kärnor är viktigt samt om man vill ha det lite svarare men man ska kolla och läsa på AMD har också rejält heta processorer.

    Jag är inte sådär förtjust att ha dom där mest strömkrävande grejerna så när jag bygger nytt nästa gång så vill jag har det mest presterande på lägst energiåtgång. TDP kallas det för.

    Det är inte kul med dom mest slöa processorerna heller så det får nog bli en väl avvägd. Minns Celleron som aldrig var roliga. Man kan ju underklocka också

    Rent allmän så känns dom dyraste processorerna i dag nästan som att man tagit någon och överklockat dom till strömslukande värmemonster bara för att kunna skryta om Gigahertz. Man rekommenderar väldigt starka nätverksaggregat. Det gillar jag verkligen inte oavsett AMD eller Intel.

    Tycker dom ska dra 65 Wat max men folk verkar inte bry sig.
    Senast redigerat av Modellear den 2020-11-07 klockan 16:21.

  42. #102
    deleted user
    Tack för svar! Kul att lära sig. Kommer behöva köpa ny stationär i vår. Främst musik, videoredigering och något spel. Och tysta fläktar.

    Då blir det säkert ryzen efter tipsen i tråden.

  43. #103

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ska man vara petig så har Intel lite mer kräm enkeltrådat.
    Nya Ryzen slår Intel på singlecore prestanda också... tufft för Intel.

  44. #104
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Har en underbar vattenkyld workstation med fortfarande ruggigt snabba m.2 diskar tycker jag, även om det nu lätt går att få diskar som går i dubbla hastigheten. Men det behövs inte. Skönt slippa mekaniska diskar oavsett. Vattenkylningen är grym, hos mer av mina egna kroppsljud (andning, jag sväljer osv) än vad jag gör av datorn..

Liknande ämnen

  1. Tips till er med totalt offline musikdator.
    Av charliecrash i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-15, 04:20
  2. Aktuella tips för byggandet av (PC) musikdator?
    Av iceblue1980 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 21:49
  3. Optimera PC som musikdator.
    Av RobinL i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 11:34
  4. Någon som använder Delldator som musikdator?
    Av tolle i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 21:43
  5. Barebone/mini-PC som musikdator?
    Av imported_Dead_Silent i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 23:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •