Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 191 av 191

Ämne: Nya iMac, skämtar de eller?

  1. #181
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Jag håller med om att de borde skippa 5400 rpm-alternativet. Och bjuda på Fusion drive 1 tb. Är lite trött nu, men ringer Tim imorgon så löser han det. Allt löst, inge mera bråk.

  2. #182
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ™like™

  3. #183
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min subjektiva bedömning är att det är ett skämt men jag är ju inte Mac-användare så who cares.
    Jag är mac-användare, och min subjektiva bedömning är också att det är ett skämt. Eller kanske snarare, som jag skrev ovan, ett alternativ för att kunna presentera så lågt "från"-pris som möjligt, som de inte räknar med att någon faktiskt ska välja. Men oavsett är det faktiskt ett märkligt alternativ att ens ha valbart, kan inte bli så många hundre mer med en fusion drive, och det är ingen budgetmaskin till att börja med. Man riskerar ju även att okunniga köpare ska välja det och sen tycka att maskinen är långsam och därför inte välja mac igen...

  4. #184
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är mac-användare, och min subjektiva bedömning är också att det är ett skämt. Eller kanske snarare, som jag skrev ovan, ett alternativ för att kunna presentera så lågt "från"-pris som möjligt, som de inte räknar med att någon faktiskt ska välja. Men oavsett är det faktiskt ett märkligt alternativ att ens ha valbart, kan inte bli så många hundre mer med en fusion drive, och det är ingen budgetmaskin till att börja med. Man riskerar ju även att okunniga köpare ska välja det och sen tycka att maskinen är långsam och därför inte välja mac igen...
    Ja, jag (macanvändare sedan tidigt 90-tal) håller helt och hållet med - att sälja en dator med 5400 rpm-disk är riktigt jäkla dumsnålt, det går inte att försvara (även om el toro försöker, med noll framgång).

    Överhuvudtaget så tycker jag att applesituationen är lite trist idag. För min del så har aldrig deras prissättning varit något egentligt problem, jag har tyckt att det för mig har varit värt att lägga de pengarna för de produkter som jag har köpt. Tillräckliga prestanda för mig, bra känsla i de fysiska produkterna (viktigt för mig) och jag har gillat hur grejerna fungerar. De senaste 2-3 åren tycker jag dock att priserna har skenat iväg, samtidigt som produkterna i sig känts mindre lockande pga i mina ögon konstiga strategiska val.

    Exempelvis är det väl egentligen dags för mig att köpa en ny macbook pro, men den nya prisnivån i kombination med designval som att ta bort de allra flesta fysiska portar från datorn gör att jag avvaktar. Det finns helt enkelt ingen bärbar mac idag som jag verkligen är beredd att lägga pengar på. istället harvar jag vidare med min macbook air från 2013 (förvisso maxad på alla tillval som fanns vid beställningen, som tex i7-propp) samt min nu TIO ÅR gamla macbook pro som jag använder till musik och grafik.

    Samma sak när det gäller telefonerna – min största oro i nuläget är att min iphone 6s ska falla isär. Jag har tidigare bytt iphone vart 2-3:e år, men dels känner jag inget akut behov av ökad prestanda (även om det vore kul med en bättre kamera), och framförallt finns det ingen ny iphone som jag vill ha – dagens modeller är alldeles för stora, tycker jag som tom tycler att 6s är i största laget, och prissättningen är rentav löjlig. Jag vill inte betala över 10k för en ny telefon, framförallt inte när katterna på instagram scrollas lika snabbt och mjukt på min 3,5 år gamla telefon.

  5. #185
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag (macanvändare sedan tidigt 90-tal) håller helt och hållet med - att sälja en dator med 5400 rpm-disk är riktigt jäkla dumsnålt, det går inte att försvara (även om el toro försöker, med noll framgång).

    Överhuvudtaget så tycker jag att applesituationen är lite trist idag. För min del så har aldrig deras prissättning varit något egentligt problem, jag har tyckt att det för mig har varit värt att lägga de pengarna för de produkter som jag har köpt. Tillräckliga prestanda för mig, bra känsla i de fysiska produkterna (viktigt för mig) och jag har gillat hur grejerna fungerar. De senaste 2-3 åren tycker jag dock att priserna har skenat iväg, samtidigt som produkterna i sig känts mindre lockande pga i mina ögon konstiga strategiska val.

    Exempelvis är det väl egentligen dags för mig att köpa en ny macbook pro, men den nya prisnivån i kombination med designval som att ta bort de allra flesta fysiska portar från datorn gör att jag avvaktar. Det finns helt enkelt ingen bärbar mac idag som jag verkligen är beredd att lägga pengar på. istället harvar jag vidare med min macbook air från 2013 (förvisso maxad på alla tillval som fanns vid beställningen, som tex i7-propp) samt min nu TIO ÅR gamla macbook pro som jag använder till musik och grafik.

    Samma sak när det gäller telefonerna – min största oro i nuläget är att min iphone 6s ska falla isär. Jag har tidigare bytt iphone vart 2-3:e år, men dels känner jag inget akut behov av ökad prestanda (även om det vore kul med en bättre kamera), och framförallt finns det ingen ny iphone som jag vill ha – dagens modeller är alldeles för stora, tycker jag som tom tycler att 6s är i största laget, och prissättningen är rentav löjlig. Jag vill inte betala över 10k för en ny telefon, framförallt inte när katterna på instagram scrollas lika snabbt och mjukt på min 3,5 år gamla telefon.
    Varenda mening i det här inlägget skulle kunna vara skrivet av mig. Tycker exakt samma. Förutom att jag fortfarande klamrar mig fast vid min iPhone 5 för jag tyckte 6an var för stor när den kom

  6. #186
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De senaste 2-3 åren tycker jag dock att priserna har skenat iväg
    Det har väl däremot en hel del att göra med kronans utveckling mot dollarn. (Fritt fall...)

  7. #187
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    +1

  8. #188
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag (macanvändare sedan tidigt 90-tal) håller helt och hållet med - att sälja en dator med 5400 rpm-disk är riktigt jäkla dumsnålt, det går inte att försvara (även om el toro försöker, med noll framgång).
    Så att folk och företag har olika behov och budget är ingen bra förklaring?

  9. #189
    indigo
    indigo är uppkopplad nu
    indigos avatar
    Veteran
    Bästa tråden!

  10. #190
    anonanon
    anonanon är inte uppkopplad
    anonanons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns även projekt för att köra DirectX under Linux o.s.v.
    Tror de är uppe i DX9 eller liknande än så länge.

    Skulle inte förvåna mig om MS i framtiden släpper Windows som en Desktop Environment till Linux.
    Skulle inte heller förvåna mig om MS köper upp Ubuntu.
    Med tanke på all effort och pengar de lägger ner i opensource.
    Det är ett helt annat MS än under Gates och Ballmers tid.
    DX11 menar du! DX9 var flera år sedan.
    https://github.com/doitsujin/dxvk

    Valve har gjort en fork och implementerat det i steam, jobbet görs fortfarande av wine/codeweavers utvecklare men det har blivit en rejäl boost på sistonde. Allt är ju open source så bra saker blir en del av main branch.
    Funkar hur bra som hälst och prestandan är lika bra och i vissa spel bättre!

    Angående windows linux mishmash så finns det redan :=)
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/faq
    https://en.wikipedia.org/wiki/Azure_Sphere

  11. #191
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Apropå nya Macar:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-nar-han-greps

    Det ser ju vem som helst att han bara har med sig absolut minimum av vad som behövs i dongelväg för att köra trådade lurar på sin macbook, ipad och iphone Vet ej om där sitter en snurrdisk inuti hans macbook dock

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dongles.jpeg 
Visningar:	17 
Storlek:	39,3 KB 
Id:	87080

Liknande ämnen

  1. Nya iMac
    Av Scorphion i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 15:05
  2. Orolig för min nya iMac :(
    Av ester_ i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 10:19
  3. Nya Macbook pro och iMac på G?
    Av deleted user i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 10:29
  4. Nya Imac och m-audio kort
    Av lucess i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 12:24
  5. Snart kommer nya iMac G5
    Av PF i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-08-31, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •