Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Stereo-chorus pedal

  1. #1
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran

    Stereo-chorus pedal

    Kan ni tipsa om en bra stereo-Chorus effektpedal?

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Många lovordar Fromel Seraph och Boss nya DC2W verkar också fått bra mottagande. Själv har jag den gamla Boss dimension C men den har ju inte SDD-320-läget.

    Min egen favoritpedal för chorus till synth är faktiskt Boss gamla "Digital Dimension" som gör exakt det jag vill. Har också Boss CE-1, den gamla grå lådan, den låter också jäkligt bra. Har också några andra Bosspedaler, Bas Chorus, Super Chorus och någon mer jag inte kommer ihåg namnet på.

    Gillar Chase Bliss Warped Vinyl men den är ju mono så där får jag köra två pedaler om man vill ha stereo, brukar bli rätt bra faktiskt om än lite galet och vingligt.

    Kör också Moogs Cluster Flux som också rätt grym m bla Midisync. Har inte stereo in dock.

    Egentligen är jag inte så förtjust i Chorus när jag tänker på det men detta är vad jag använder i pedalväg.

    Har säkert glömt någon pedal i hastigheten.

  3. #3
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Egentligen är jag inte så förtjust i Chorus när jag tänker på det men detta är vad jag använder i pedalväg.
    Haha, det var roligt efter att du nämnde dubbla Warped Vinyl + Cluster Flux OBS! Jag dömer dock inte!

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ha ha

  5. #5
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många lovordar Fromel Seraph och Boss nya DC2W verkar också fått bra mottagande. Själv har jag den gamla Boss dimension C men den har ju inte SDD-320-läget.

    Min egen favoritpedal för chorus till synth är faktiskt Boss gamla "Digital Dimension" som gör exakt det jag vill. Har också Boss CE-1, den gamla grå lådan, den låter också jäkligt bra. Har också några andra Bosspedaler, Bas Chorus, Super Chorus och någon mer jag inte kommer ihåg namnet på.

    Gillar Chase Bliss Warped Vinyl men den är ju mono så där får jag köra två pedaler om man vill ha stereo, brukar bli rätt bra faktiskt om än lite galet och vingligt.

    Kör också Moogs Cluster Flux som också rätt grym m bla Midisync. Har inte stereo in dock.

    Egentligen är jag inte så förtjust i Chorus när jag tänker på det men detta är vad jag använder i pedalväg.

    Har säkert glömt någon pedal i hastigheten.
    Ska kolla upp den där Boss digital dimension
    Chase Bliss Warped Vinyl har jag hört mycket gott om. Två sådana !?

    Har någon provat MXR stereo Chorus? på syntar?

  6. #6
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Digitalt är TC Corona inte så dum. Stereo in och ut, tweakbar och tyst.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Rockman stereo chorus (dock halvrack)
    Behringer cc300 (grymmeklon o billig)

    Väntar på beställda EW June Stereo Chorus samt TC Electronics klon på junochorus

  8. #8
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Tänk på att en del choruspedaler är fejkad stereo. Boss CH1 säljs t.ex. med devisen "Möjlighet till stereoeffekt".

    Men i praktiken är "stereoeffekten" att choruset går i output A och linesignalen går i output B. Stereo för en gitarrist kanske, men knappast för någon som hört ett Juno-chorus.

    Själv använder jag Boss CE300 rack-chorus som låter fantastiskt.

  9. #9
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har någon provat MXR stereo Chorus? på syntar?
    Jag har den och Prophet Rev 2 t ex låter mycket fint i stereo. Tyvärr är det svårt att få bukt med en hel del fasfel (utsläckningar) om man lyssnar i mono. Kanske typiskt för stereochorus eller så är det en designmiss eller så är det bara jag

  10. #10
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag tycker min gamla analoga TC Electronic Stereo Chorus/Flanger/PitchMod är trevlig. Antar att den inte är äkta stereo egentligen men den låter fint. DECO är också fin.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •