Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ge mig kraft!

  1. #1
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

    Ge mig kraft!

    Jag har en "liten" modular som drar en del ampere.
    Power Consumption: 2837 mA +12V | 1867 mA -12V | 0 mA 5V
    Närmare info här: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/836879

    Skulle gärna strömsätta hela schabraket på ett bättre sätt än dubbla uZeus och en Synthrotek PWR (som inte verkar klara av att ge det den ska, trots rätt powerbrick). Har läst på en hel del om Trogotronics M15-system, trots att det är switchade aggregat bakom det hela så är folk väldigt nöjda och upplever inga missljud.

    Finns det något annat alternativ som inte kostar skjortan men ändå levererar minst 4A +12V/3A -12V/1A +5V?

  2. #2
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag köpte ett system från Trogotronic när jag behövde mer ström och var väldigt nöjd. Kundservicen var kalas och allt fungerade som det skulle. Det enda jag hade problem med var avsaknaden av en på- och avknapp. Nätkabeln sticker ut från en 4hp panel med galet starka ledlampor i. Jag borrade ett hål i sidan av caset och drog sladden den vägen istället, men det finns kanske bättre lösningar.
    Hur som helst så slapp man oroa sig för att vara uppe i taket gällande strömförbrukningen.

  3. #3
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det finns paneler för av/på-knappar numera, så just den biten blir inte så problematisk. Tänkte även montera knapp för sådant på sidan av caset.

  4. #4
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Men kör på Trogotronic. Billigt (allt är ju relativt iofs) och mycket bra.

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Gott. Kommer ha power så att det räcker "ett tag" i alla fall.

  6. #6
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Så, nu slog jag till på kraft till 18U, samt en extra ingångspanel för power. Resultatet blir 90 utgångar för moduler, behöver jag mer så expanderar jag med nuvarande flygande bussbrädor och slikt.

    20,000mA Symmetrical Current Capacity
    10,000mA Max Load +5v & +12v combined
    10,000mA Max Load -12v rail
    1,000mA Max Load Per Board +5v rail (5v@5A Optional)

    Borde räcka ett tag.

  7. #7
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Blev det ström från Trogotronic?

  8. #8
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Japp!

  9. #9
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Härligt! Det är väldigt skönt att slippa tänka på att överbelasta strömmen. Själv fick jag en liten kalldusch när jag impulsköpte ett Make Noise-case för någon vecka sedan och kollade upp strömförsörjningen i efterhand.. 1400mA på +12v är inte mycket att hänga i julgranen.

  10. #10
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mmm, har råkat ut en hel del för att överlasta strömmen i det där 4*126HP-caset med lite olika resultat. Svajig pitch från analoga oscillatorer, moduler som efter ett tag går över i något bisarrt läge där de bara blinkar, med mera. Trenden med en massa lysdioder överallt hjälper inte direkt, även om det blinkar fint.

    Nu senaste så var det -12 V som drog iväg och fick saker att flippa ur, så jag ledsnade på det hela och slog plånboken i bordet!

    1400 mA på +12 V kan ju lätt överskridas, även om man inte har så hungriga moduler. https://www.modulargrid.net/e/racks/view/809831 ligger på/över gränsen för vad en uZeus fixar, om än då inte på just +12 V.

Liknande ämnen

  1. kraft energikälla ngt?
    Av must i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-26, 19:18
  2. Moby om musikens kraft
    Av Steelberry i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-10-09, 14:51
  3. Extra kraft?
    Av agoraph0bia i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 07:57
  4. OSX och distrbuerad kraft..
    Av Don i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-26, 16:47
  5. Grafikort som DSP-kraft!
    Av fredrik_e i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 14:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •