Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 89 av 89

Ämne: ISLA Instruments S2400

  1. #61
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3-5 månader om order läggs nu enligt fb. Är oerhört nära att trycka på köp.
    Jag tror det tar längre tid - min gut feeling.. Min som ska skicka i första batchen har inte skeppats ännu.. sedan ska alla de som bokade innan priset blev dyrare få sina och sedan kan de väl få ut de nya orders... men det kanske rullar på supersnabbt nu.. men jag skulle pluss på några månader...

  2. #62
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Nu är min på väg och ser ut att bli levererad skärtorsdag... nu ska här samplas buchla o easel... och dra ner pitch....

  3. #63
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är min på väg och ser ut att bli levererad skärtorsdag... nu ska här samplas buchla o easel... och dra ner pitch....
    Spännande leverans! Grattis till köpet Jag tycker Isla varit väldigt öppna i dialogen under utvecklingen. Hoppas att SP-2400 blir en hit för företaget, för Behringer har väl hintat om en egen version om jag minns rätt?

  4. #64
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    De hintar väl om det mesta .?
    Grattis Nidas, blir kul att höra vad du tycker om den!

  5. #65
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är min på väg och ser ut att bli levererad skärtorsdag... nu ska här samplas buchla o easel... och dra ner pitch....
    Spännande! Låter som en grym maskin, hoppas OS stabilt!

  6. #66
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  7. #67
    koppeti
    koppeti är inte uppkopplad
    koppetis avatar
    Senior
    Min S2400 är på väg. Kommer dock att försöka sälja den i obruten förpackning om någon är intresserad (har redan sex trummaskiner ...). Skapar en egen säljtråd när det blir aktuellt.

  8. #68
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Jag är sugen, men väntar på att de implementerat microtiming och LFOs.
    Hörde rykten om fler röster och att framtida revision ska ha svepbara analoga filter, men ingen aning hur sanna dessa är.

  9. #69
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av koppeti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min S2400 är på väg. Kommer dock att försöka sälja den i obruten förpackning om någon är intresserad (har redan sex trummaskiner ...). Skapar en egen säljtråd när det blir aktuellt.
    Håller ögonen öppna. 👀

  10. #70
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Hade varit jätte intressanta om snubben på ISLA hade haft 1/2 ekonomiska resurserna av vad Uli har. Tänk om han kunde fått ner priset typ med 10-20% bara. Då tror jag nog att det hade varit en dunder succé

  11. #71
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är sugen, men väntar på att de implementerat microtiming och LFOs.
    Hörde rykten om fler röster och att framtida revision bla. ska ha svepbara analoga filter, men ingen aning hur sanna dessa är.
    Läste också ngt om ngn ny rev. av output-board som då skulle innehålla svepbara filter..på muff..saxat från GS. Samt att denna skulle gå att köpa som upgrade för de som beställde innan prishöjning. Faktiskt inte spårat källan. Men det är ju lite märkligt att berätta ngt sådant medan backlog betas av..kan tänka mig att beställningar av nya/fullpris borde påverkas av det i såna fall.
    Senast redigerat av Kloo den 2021-04-04 klockan 11:10.

  12. #72
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit jätte intressanta om snubben på ISLA hade haft 1/2 ekonomiska resurserna av vad Uli har. Tänk om han kunde fått ner priset typ med 10-20% bara. Då tror jag nog att det hade varit en dunder succé
    +1, lite ekonomiska muskler så support och OS revisioner kan upprätthållas, samt lite klarhet om det kommer en Mk 2 snart. Annars verkar den välbyggd.

  13. #73
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Önskar verkligen att de håller en less is more-approach och fokuserar på ett stabilt OS som gör några saker bra. Just pga av det där med resurser.

  14. #74
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Kanske leveransproblemen börjar klarna nu, det pratas om någon leverans på 500 enheter från Kina.


    https://youtu.be/FPzSptRh44E

  15. #75
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske leveransproblemen börjar klarna nu, det pratas om någon leverans på 500 enheter från Kina.


    https://youtu.be/FPzSptRh44E
    Jag köpte min second hand i Norge. ;-)

  16. #76
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Hmm. Jag vill fortfarande testa den här alltså, men börjar samtidigt bli lite nervös/tveka. Oklar riktning på ngt sätt, både vad gäller features som användare önskar/vill ha och hur dessa tas emot av teamet. Jag vill höra typ "vi började vid sp1200, lägger till lite som gör livet ngt enklare, sen är det klart!", inte "Nu kör vi addons, effekter, komplexa lfo's, live mangling & oändligt antal röster etc etc". Jävla trökmåns jag är Men enkelhet är underskattat.

  17. #77
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm. Jag vill fortfarande testa den här alltså, men börjar samtidigt bli lite nervös/tveka. Oklar riktning på ngt sätt, både vad gäller features som användare önskar/vill ha och hur dessa tas emot av teamet. Jag vill höra typ "vi började vid sp1200, lägger till lite som gör livet ngt enklare, sen är det klart!", inte "Nu kör vi addons, effekter, komplexa lfo's, live mangling & oändligt antal röster etc etc". Jävla trökmåns jag är Men enkelhet är underskattat.
    Jag känner mig lite som du. Känner mig lite tråkig. Skulle också hellre haft en mer avskalad version som mer liknar SP 1200 mer men förbättrad.

    Avvaktar också utvecklingen.

  18. #78
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag känner mig lite som du. Känner mig lite tråkig. Skulle också hellre haft en mer avskalad version som mer liknar SP 1200 mer men förbättrad.

    Avvaktar också utvecklingen.
    +1, jag tycker Ricky Tinez sammanfattar det bra.


    https://youtu.be/4-9m9wWq6pM

  19. #79
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Ny uppdatering som dubblerar antalet röster!
    https://www.synthtopia.com/content/2...-to-16-voices/

  20. #80
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Man kanske ska ändra titeln på tråden till: ”ISLA Instruments S2400” och ta bort frågan i titeln? Den är ju släppt sedan ett tag och namnet blev som sagt S2400, inte SP-2400. **Tack, admin!**

    Har haft någon vecka av beslutsångest, men nu har jag beställt den. Tror och hoppas att den kommer att passa mig alldeles perfekt. Omöjligt att veta innan man jobbat med ett instrument över åtminstone lite tid, men det kan bli ett centralt instrument hos mig. Tycker att den verkar väldigt välkonstruerad och uttänkt.

    Jag är ganska trött på diskussioner om vintage vs nytt vs kloner vs reissues vs talibanism osv och känner att jag kan tänka själv kring varje instrument utan ”hjälp”. I det här fallet tilltalas jag av upplägget.
    Senast redigerat av Irja den 2023-12-26 klockan 08:19.

  21. #81
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Ok, nu har jag fått min efter storhelg och rövhattsbeteende av Postnord…

    Jag är otroligt nöjd så här initialt och har svårt att se att den här inte etablerar sig som ett centralt instrument hos mig. Byggkvaliteten är galen och användargränssnittet helt briljant imho. Får känslan av att ungefär exakt så här hade det sett ut om jag hade fått bestämma. Vi kommer att trivas ihop.

    Jag vet inte varför jag inte uppmärksammat denna innan för det är lite av min drömmaskin. Jag är väldigt svag för när man utifrån ett gammalt instrument vidareutvecklar det, så länge det är gjort med känsla och briljans. Problemet är att det oftast inte är så utan väldigt klumpigt utfört. Här funkar det till 100% enligt mig. Känns sömlöst som en SP-1200 om den varit tillverkad idag. Det gamla och det nya är helt naturligt ihop. Jag har bara suttit med den under tio timmar hittills, men det känns redan som att vi kommer att växa ihop.

    Kommer att vara otroligt att jobba med denna och Octatrack som huvudsamplers. Tror att jag väldigt sällan kommer att tycka att det inte räcker till.

    Jag är allergisk när man försöker lura i folk att de köper ett gammalt instrument när de köper hafsiga kopior (nej, det är ingen Minimoog/CAT/MonoPoly/TR-808 osv). Den här är motsatsen till hafsig, men jag skulle aldrig påstå att det är en SP-1200. Det gör inte ISLA heller, det är en S2400 och jag tycker det är en total fullträff.

    Initialt alltså. Jag förbehåller mig en disclaimer ifall arbetet över tid med den får mig att ändra uppfattning. Just nu tvivlar jag på att det skulle bli så, men man ska aldrig vara för säker.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1646.jpeg 
Visningar:	31 
Storlek:	3,85 MB 
Id:	116263

  22. #82
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, nu har jag fått min efter storhelg och rövhattsbeteende av Postnord…

    Jag är otroligt nöjd så här initialt och har svårt att se att den här inte etablerar sig som ett centralt instrument hos mig. Byggkvaliteten är galen och användargränssnittet helt briljant imho. Får känslan av att ungefär exakt så här hade det sett ut om jag hade fått bestämma. Vi kommer att trivas ihop.

    Jag vet inte varför jag inte uppmärksammat denna innan för det är lite av min drömmaskin. Jag är väldigt svag för när man utifrån ett gammalt instrument vidareutvecklar det, så länge det är gjort med känsla och briljans. Problemet är att det oftast inte är så utan väldigt klumpigt utfört. Här funkar det till 100% enligt mig. Känns sömlöst som en SP-1200 om den varit tillverkad idag. Det gamla och det nya är helt naturligt ihop. Jag har bara suttit med den under tio timmar hittills, men det känns redan som att vi kommer att växa ihop.

    Kommer att vara otroligt att jobba med denna och Octatrack som huvudsamplers. Tror att jag väldigt sällan kommer att tycka att det inte räcker till.

    Jag är allergisk när man försöker lura i folk att de köper ett gammalt instrument när de köper hafsiga kopior (nej, det är ingen Minimoog/CAT/MonoPoly/TR-808 osv). Den här är motsatsen till hafsig, men jag skulle aldrig påstå att det är en SP-1200. Det gör inte ISLA heller, det är en S2400 och jag tycker det är en total fullträff.

    Initialt alltså. Jag förbehåller mig en disclaimer ifall arbetet över tid med den får mig att ändra uppfattning. Just nu tvivlar jag på att det skulle bli så, men man ska aldrig vara för säker.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1646.jpeg 
Visningar:	31 
Storlek:	3,85 MB 
Id:	116263
    Får man fråga hur mycket det gick på? Antar att det är frakt, tull etc.?

  23. #83
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får man fråga hur mycket det gick på? Antar att det är frakt, tull etc.?
    De är rätt lätta att få tag på i nuläget.

    https://www.thomann.de/se/isla_instruments_s2400.htm

  24. #84
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Attans, jag är grymt sugen! Men varje gång jag köpt en sampler och tänkt att här ska det loopas, så har det slutat med att den samlar damm. Efter DAW:arnas intåg vill säga. Innan hade man ju inget val. Men val, ja, SP1200:an är eller åtminstone var en vit dylik för mig och ISLA:n verkar ju vara en värdig efterföljare. När du tröttnat kanske du kan sälja mig din för Valsolo-pris?

  25. #85
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Attans, jag är grymt sugen! Men varje gång jag köpt en sampler och tänkt att här ska det loopas, så har det slutat med att den samlar damm. Efter DAW:arnas intåg vill säga. Innan hade man ju inget val. Men val, ja, SP1200:an är eller åtminstone var en vit dylik för mig och ISLA:n verkar ju vara en värdig efterföljare. När du tröttnat kanske du kan sälja mig din för Valsolo-pris?
    +1, jag har också kollat på islan, mycket intressant maskin och den verkar stabil också till skillnad från hans KordBot.

  26. #86
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Fan, evig GAS på denna.

  27. #87
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Hundarna!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1668.jpeg 
Visningar:	47 
Storlek:	1,68 MB 
Id:	116285

  28. #88
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage

  29. #89
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1, jag tycker Ricky Tinez sammanfattar det bra.
    Faktiskt inte.

    YouTubers...

Liknande ämnen

  1. Gotharman bygger SP1200-klon
    Av Depthcharge i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-23, 11:43
  2. Logic 7.1 och tascam us-2400.
    Av Karl Johan i forum Logic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 20:18
  3. Tascam Us 2400??
    Av Angelo i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •