Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: SOMA Ether

konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

Senior

SOMA Ether

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ETHER-Antenna2.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	183,4 KB 
Id:	86246

https://somasynths.com/ether/

~150€

En liten mysig accessoar att ha i fickan/handen i stället för nallen kanske?

I princip en antenn med line-out och volymkontroll i snyggt fodral, men ändå!
    Senast redigerat av konfisK den 2019-02-20 klockan 23:39.

Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Det finns ju redan lite olika apparater som fångar elektromagnetiska fält, bland annat Elektrosluch 3+, men stilig är den.

(Admodönskan: Lägg gärna till en bild/video och pris.)

vildgris
    vildgris är uppkopplad nu
    vildgriss avatar
    Senior
    eller, i sin enklaste version: https://jezrileyfrench.co.uk/coil-pick-ups.php
    Den har jag haft en hel del skoj med.

Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Intressant, verkar vara ett bra sätt för att få råmaterial för organiska ambientljud.

Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Fick sån jävla GAS.

Aos
    Aos är inte uppkopplad

Senior
    Koma Field Kit innehåller också en mikrofon som spelar in dessa typer av ljud.
    Upplysningsvis, då alltså.

fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ju redan lite olika apparater som fångar elektromagnetiska fält, bland annat Elektrosluch 3+, men stilig är den.
    Om man jämför Elektrosluch med Ether så låter det rätt olika i de videos jag kunde hitta.
    Blev nyfiken till varför och hittade detta på reddit:
    "Got a reply from Vlad about this:

ETHER is not just an inductive sniffer as some projects that you can easily find in the net. A simple low-frequency inductive sniffer will be silent in most places that full of sounds in the video. Such devices have to be placed close to the emitting device and will not work on a street. Such devices have just a coil and a low-frequency amplifier. In compare, ETHER has the regenerating circuit and the demodulator, so it's a real radio waves receiver, not just an amplifier of low-frequency magnetic fields. However, ETHER can perceive the low-frequency magnetic fields as well. But, honestly, if you would like to scan devices in close proximity (0-20 centimetres), such devices as Elektrosluch will work cleaner and more focused due to the narrow bend and lower sensitivity. ETHER designed to be first of all a part of your walks in a city and may sound even in a forest or a seashore (I have such experience). While Elektrosluch designed first of all for using over a table full of gear. Also, ETHER can perceive the electric component of the radiation as well, captures radiation that is far much above the audio range and much more sensitive. In this way, it has different design, functions and implementation than a simple inductive sniffer though in some cases their functions crossed."
    länk till reddit-tråd

Men man undrar ju om Ether låter lika "crisp" som Elektrosluch när man är i inomhusmiljö och är nära en t.ex. en laptop som man "scannar av". Ex. https://youtu.be/J-c0OoAF5WQ?t=25
    Senast redigerat av fredie_j den 2019-02-21 klockan 13:27.

Robotruck
    Robotruck är uppkopplad nu
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag beställde en. Kan bli kul.

kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    eller, i sin enklaste version: https://jezrileyfrench.co.uk/coil-pick-ups.php
    Den har jag haft en hel del skoj med.
    Ja det låter lite som samma grej, har en här nånstans och plockat upp lite roliga oväsen, men tröttnade ganska snabbt.

jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    Koma Field Kit innehåller också en mikrofon som spelar in dessa typer av ljud.
    Upplysningsvis, då alltså.
    Ganska låg känslighet på den, måste vara rejält nära saker för att ta upp något.

Aos
    Aos är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Ganska låg känslighet på den, måste vara rejält nära saker för att ta upp något.
    Ja det är säkert så som du säger, jag har bara testat den snabbt mot datorn.
    Synd, sitter just o tänker att jag skall koppla in den till min Zoom o testa spela in ikväll.

Liknande ämnen

1. Pulsar 23, Trummaskin från SOMA
    Av Batteriet i forum Nyheter
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2019-05-15, 12:21

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •