Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nord Modular G1 till G2, gtools

  1. #1
    madejx
    madejx är inte uppkopplad
    madejxs avatar
    Inte så pratsam än

    Nord Modular G1 till G2, gtools

    Hej alla! Så har även jag grävt ner mig i modulärträsket för att aldrig mer återvända.
    Jag söker med ljus och lykta efter någon som vet hur man använder det lilla gtools-programmet som konverterar G1-patchar till G2. Utöver det, har det ju ryktats om ett stort DX-7-bibiliotek som skulle ha blivit konverterat och finnas någonstans. Jag har grävt i diverse forum, men länkarna som jag har hittat är döda.

  2. #2
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av madejx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej alla! Så har även jag grävt ner mig i modulärträsket för att aldrig mer återvända.
    Jag söker med ljus och lykta efter någon som vet hur man använder det lilla gtools-programmet som konverterar G1-patchar till G2. Utöver det, har det ju ryktats om ett stort DX-7-bibiliotek som skulle ha blivit konverterat och finnas någonstans. Jag har grävt i diverse forum, men länkarna som jag har hittat är döda.
    Välkommen!
    Alltid kul när basister blir syntare Jag kan inget om gtools, men hoppas att ngn annan på forat kan. Odd Bob kanske, hen är grym på NM-serien

  3. #3
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    #bump

  4. #4
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ingen aning-bump! Men gissar att det finns instruktioner på electro-musics forum!

  5. #5

    Redaktör
    Jag skrev en guide i en helt annan tråd för ett tag sedan:

    https://www.99musik.se/showthread.ph...35#post1944835
    https://www.99musik.se/showthread.ph...70#post1945370

    Det kan hända att detaljer ändrats sedan dess, men har du en Mac eller Linux med Python installerat borde det bara vara att köra.

    I Githubfilerna finns också DX7-konverteraren, så ifall du har DX7-sysex-filer så går de att konvertera – det kan vara enklare än att försöka hitta G2-filerna.

  6. #6
    madejx
    madejx är inte uppkopplad
    madejxs avatar
    Inte så pratsam än
    Löst! Tack false messiah. Sitter på en Windows 8.2-burk med Python i, och bara man fattar ungefär hur man ska göra så går det ju. Tack tack!

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av madejx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Löst! Tack false messiah. Sitter på en Windows 8.2-burk med Python i, och bara man fattar ungefär hur man ska göra så går det ju. Tack tack!
    Gött! 99an levererar <3

  8. #8

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av madejx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Löst! Tack false messiah. Sitter på en Windows 8.2-burk med Python i, och bara man fattar ungefär hur man ska göra så går det ju. Tack tack!
    Jag har ingen aning om hur man kör Python-script på Windows, men eftersom du har det installerat så misstänker jag att du vet.

    Till Windows står det att det finns en färdig .EXE-fil, men ingen aning om den finns kvar någonstans.

Liknande ämnen

  1. Nord Modular G2 case till låns!?
    Av member123 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 10:47
  2. Modwheel till Nord Modular G1?! :)
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •