Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Förskjuta spår i tid

  1. #1
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

    Förskjuta spår i tid

    Finns det något sätt att skjuta ett spår framåt eller bakåt i tid? Finns kanske någon RE? Att fördröja utsignalen borde ju vara enkelt i alla fall. Tvärt om kanske svårare, men borde väl gå på samma sätt bara att man skickar allt förutom det man vill ändra timing på till en buss som man fördröjer output av.

    Groovemixern funkar ju inte för audiospår vad jag vet och att flytta audiospår i sequencern är ju pre effekter vilket inte hjälper mig.

    Enda jag vet funkar är att bounca till nytt audiospår och flytta det, men kan jag först göra när jag är färdig med spåret. Jobbigt att behöva jobba med material som timingmässigt ligger fel

  2. #2
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Svarar mig själv: https://www.propellerheads.com/shop/...1-time-slider/

    Återkommer när jag provat

  3. #3
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Du har också VMG-01 Sample Delay som är gratis, om du bara behöver delay funktionen. Fördelen med VMG-01 är att den också kan mäta hur mycket fördröjning en enhet har.

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ?! Jag flyttar bara parter åt sidan antingen på frihand eller låst till valfria notdelar

  5. #5
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ?! Jag flyttar bara parter åt sidan antingen på frihand eller låst till valfria notdelar
    Jo men går ju inte när du har tempostyrda effekter + att det är smått omöjligt att flytta saker rätt på frihand. En sådan slider som finns i REn jag länkade till skulle finnas inbyggd på varje spår direkt i uit om du frågar mig.

  6. #6
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har också VMG-01 Sample Delay som är gratis, om du bara behöver delay funktionen. Fördelen med VMG-01 är att den också kan mäta hur mycket fördröjning en enhet har.
    Tror mer på att lyssna mig fram. Bra tips (har den i racket redan, men aldrig använt). Denna gången behövde jag dock skjuta spåret ca 40ms åt andra hållet

Liknande ämnen

  1. Tony Visconti visar Heroes spår för spår
    Av Hemstudiopsykologen i forum Allmänt om musik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-01-28, 21:01
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-11-11, 09:41
  3. Styra ett spår från andra spår?
    Av deleted user i forum Ableton
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 23:37
  4. länka midi-spår till fx-spår
    Av Danell i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •