Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hittar INGA drivers cubase 5

  1. #1
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Hittar INGA drivers cubase 5

    Hej!

    Har pysslat lite med datorn och drog ut alla usb-kablar. Efter att jag kopplat in allt som det var förut hittar jag inga som helst drivers i Cubase. Har testat att installera om mitt ljudkorts drivrutiner utan någon effekt. Samma sak när jag installerat asio4all. Hittar liksom inte ens directx-drivers. Har även installerat om cubase och startat om datorn ett antal gånger. Nån som stött på detta?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Namnlös.png 
Visningar:	20 
Storlek:	19,8 KB 
Id:	86103

    Mvh
    Seb

  2. #2
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av seb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Har pysslat lite med datorn och drog ut alla usb-kablar. Efter att jag kopplat in allt som det var förut hittar jag inga som helst drivers i Cubase. Har testat att installera om mitt ljudkorts drivrutiner utan någon effekt. Samma sak när jag installerat asio4all. Hittar liksom inte ens directx-drivers. Har även installerat om cubase och startat om datorn ett antal gånger. Nån som stött på detta?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Namnlös.png 
Visningar:	20 
Storlek:	19,8 KB 
Id:	86103

    Mvh
    Seb
    Inte just detta, men kolla om du får några fel i device manager på usb-enheterna eller några andra enheter överhuvudtaget. Och så kan du gå på djuper och titta i event viewer i datorn för att se vad som hänt där. Mycket jobb dock men värt det.

  3. #3
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte just detta, men kolla om du får några fel i device manager på usb-enheterna eller några andra enheter överhuvudtaget. Och så kan du gå på djuper och titta i event viewer i datorn för att se vad som hänt där. Mycket jobb dock men värt det.
    Allt fint i enhetshanteraren. Haha det känns ovärt, då kan jag lika gärna ominstallera w10. Är väl ändå snart dags för det... Men undviker det gärna just nu, har en instpelningssession som väntar på att jag ska fixa det här just nu.

  4. #4
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Hmm, hade nog testat att installera om chipset-drivers (kolla efter de senaste när du ändå håller på) innan jag gör det. Kan ju inte skada.

  5. #5
    KungKrilles avatar
    Veteran
    En chansning. Kolla Settings->Privacy->Microphone. Jag hade varit för restriktiv så vissa av mina program kom inte åt ljudkortet. På min dator så är inte Cubase listat bland apparna och har funkat ändå men det kanske är annorlunda på din dator.

  6. #6
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    nevermind, ominstallerade windows. Nu funkar allt pörfäkt. Thx anyhow.

Liknande ämnen

  1. Mbox drivers? (mac)
    Av Mde i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 21:27
  2. Drivers
    Av Johans i forum Logic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 17:15
  3. fixa så cubase hittar mina intag? HJÄLP!!!
    Av Danell i forum Inspelning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 21:39
  4. Var hittar jag enkla, billiga trumkomp till Cubase SE?
    Av matsan i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •