Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Strömadapter kortslöts - vad hände?

bergshantering
    bergshantering är inte uppkopplad

Senior

Strömadapter kortslöts - vad hände?

Har en Rackbrute 6U med ett antal korrekt (yes sir) installerade moduler som inte maxar och går över strömförsörjningen. Igår när jag satte på strömmen så kortslöts (?) strömadaptern och slutade att fungera. Inga moduler gick åt skogen och case:t/busboarden fungerade när jag testade med en annan likvärdig strömadapter. Men vad hände egentligen - ni som kan detta med el? Hade jag bara oflax med Kina-tillverkad adapter eller är det något annat jag borde tänka på?

Skulle mailat Arturia om jag bara kommit ihåg att registrera produkten...

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av bergshantering Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en Rackbrute 6U med ett antal korrekt (yes sir) installerade moduler som inte maxar och går över strömförsörjningen. Igår när jag satte på strömmen så kortslöts (?) strömadaptern och slutade att fungera. Inga moduler gick åt skogen och case:t/busboarden fungerade när jag testade med en annan likvärdig strömadapter. Men vad hände egentligen - ni som kan detta med el? Hade jag bara oflax med Kina-tillverkad adapter eller är det något annat jag borde tänka på?

Skulle mailat Arturia om jag bara kommit ihåg att registrera produkten...
    Ja såklart ska du få en ny på garanti. Tror du hade oflyt med psu'n - jag kopplade in en helt ny psu till en Elektron grej häromdagen och det sa puff och säkringen gick - Elektron skickade en ny direkt.

Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Moderator
    otur, har haft otur med detta till 12 V lampor och det far en stor transformator tillverkad i Kina köpt på Hornbach, det var orimligt stor med gick ändå het ?

En d-link dir 655 där var transformatorn skållhet. Den dog för nån två år sedan. Hade tur att hitta en lämplig transformator i grovsopen och den går och är helt kall dessutom trotts att den står på 7/24/365... Den duger till att se på film med så den får snurra tills bandbredden inte räcker längre. Får gå sedan strypt 1-1 som gästnät till gubbarna på gården.

Tror det är något man kan göra, känn på dom och är dom heta så stäng av när dom inte används eller byt ut till något större.

bergshantering
    bergshantering är inte uppkopplad

Senior
    Tack för svar!

Liknande ämnen

1. Vad hände med Kristoffermusik?
    Av lohmann i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-06-05, 16:29
  2. Vad hände med So What ??
    Av valsolo i forum Skivor & artister
    Svar: 28