Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Through Hole euro DIY

valsolos avatar
    Vintage

Through Hole euro DIY

Har nu gjort några superenkla multiplar, en attenuator samt lite kinaleksaker. Redo för nästa steg i min lödningsutbildning. Men vad? VCOer är alltid kul, ngn shysst panoreringsmodul hade oxå passat in. Tror VCOr är för komplext just nu. De som är enkla/billiga verkar inte tracka så bra över oktaverna, så kanske vänta tills jag blir mer erfaren in en jag hoppar på ngn riktig vco.

Har ni ngt förslag på vad o var jag ska införskaffa grejerna? Sugen på att testa partiell kit o sen beställa komponenter separat (eller typ köpa på e-kit över disk)..

Tacksam för tips!

//val

fragster
    fragster är uppkopplad nu

Börjar bli varm i kläderna
    Om vi pratar euro så Thonk. Moduler att börja med kan vara At-At-At som är enkel, billig och användbar.

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om vi pratar euro så Thonk. Moduler att börja med kan vara At-At-At som är enkel, billig och användbar.
    atatat är den attenuator jag gjort (se ÖP)

Otålig som jag är beställde jag Xvco two (panel & pcb) nyss.. kanske lite vatten över huvudet. Men lite småkul att leta upp komponenterna iaf. Lära mig matcha komponenter etc etc

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190210_002626.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	852,5 KB 
Id:	86040

fragster
    fragster är uppkopplad nu

Börjar bli varm i kläderna
    Optodist!

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    atatat är den attenuator jag gjort (se ÖP)

Otålig som jag är beställde jag Xvco two (panel & pcb) nyss.. kanske lite vatten över huvudet. Men lite småkul att leta upp komponenterna iaf. Lära mig matcha komponenter etc etc

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190210_002626.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	852,5 KB 
Id:	86040
    Ser perfekt ut det där, inte för tätt och inte för mycket.

defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Senior
    Gjorde en Manhattan DTM (liten mixer av cp3-typ) i fredags som första "riktiga" modul och den fungerar perfekt. Enkel, snygg och låter superbra. 3 kanaler med en skön overdrive när man pressar den lite.
    Köpte den på Thonk ihop med pottar och knappar och sedan hade jag jack sedan tidigare. Komponenterna kom från Mouser i samband med en annan beställning, men det behövs inte så mycket så det går nog bra att ta från electrokit för at få ner kostnaden.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •