Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mainstage erfarenheter?

  1. #1
    Scorphion
    Scorphion är inte uppkopplad
    Scorphions avatar
    Senior

    Mainstage erfarenheter?

    Hoppla

    Har nyligen gått med på att spela i ett band igen. Det var 20 år sen sist och ambitionen är väl att
    vi någonstans ska spela på någon klubb om vi nu lyckas snickra ihop tillräckligt med material.
    Musiken är väl enklast att beskriva som powermetal/bluesrock.

    Då nästan all min utrustning hittills varit fokuserad för studiobruk så vidgas vyerna över vad som finns där ute.
    Jag hade tänkt mig en enklare uppsättning med 2 klaviaturer, en Korg nanopad, en macbook, ljudkort och mainstage.

    Ni som giggat med Mainstage, upplever ni det stabilt? Är det resurskrävande, dvs räcker en Macbook Pro 2012ish med 16GB ram? Planen är att mappa resp. låt så att jag med ett knapptryck på nanonpaddan få alla pluggar laddade på resp klaviatur ready to go utan att behöva interagera med datorn direkt.

    Andra rekommendationer eller tips mottages tacksamt!

  2. #2
    tbox
    tbox är inte uppkopplad
    tboxs avatar
    Senior
    Körde Phrazor på Windows fram tills det slutade utvecklas och gick då över till Mainstage (på MacBook Pro från 2011) istället. Satte datorn på golvet och bytte låt med program change. Ett masterkeyboard är allt jag har, och sedan är splits och controllers uppmappade per låt. Har funkat klockrent utan crasher sedan dess.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Vi (S.P.O.C.K) kör Mainstage live. Efter många års släpande på tunga syntar, tulldeklarationer etc så gick vi för några år sen över till mainstage. Kör klassisk setup. Låtlista med olika setups/låt. Byter setup mha klick från midicontroller/keys. Kör blandning av Logic Pro X syntar samt Arturia.

    Enda gången den hänger sig är när jag kör layered sounds plus sustainpedal. Typ vid solon som ej är monofona.

Liknande ämnen

  1. mainstage 3 äter cpu
    Av emp i forum Övrig mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-24, 22:36
  2. Mainstage på scen
    Av hasse_fx i forum På scen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 22:20
  3. MainStage i praktiken...
    Av hasse_fx i forum Logic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 15:18
  4. Mainstage eller Rax?
    Av Oortone i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 15:05
  5. MainStage med pluggar
    Av DanAbnormal i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 11:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •