Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 99

Ämne: Behringer Crave

  1. #1
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Behringer Crave

    Kan man tänka sig en MC-202 för 1500kr?
    https://www.facebook.com/10551778891...7081525613914/
    (Hittade den inte på tuben).

  2. #2
    SPX
    SPX är inte uppkopplad
    SPXs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Behringer släpper alltså en klon på MC-202 nästan exakt samtidigt som Elektron släpper sin klon av MC-303. Sjukt sammanträffande!

  3. #3
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Ändrade namnet på synten i rubriken.

    [admod]

  5. #5

    Veteran
    Yeah!

  6. #6

  7. #7
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    "Behringer Crave lanserades som en billig monofonisk synt riktad till alla som ville ha analoga ljud. Men efter ett år var de låga försäljningssiffrorna ett faktum, och de flesta maskinerna hamnade bortglömda i ett hörn av studion.

    Under 2020-talets mitt började maskinerna användas i Rep-Rock, eller repressive rock. Här ersatte egotrippande gitarrister basister med maskiner för att få mer scenljus på sig själva. Det unika nyskapande knorriga basljudet var ett faktum i gitarrmusiken. Numera kan ett välanvänt exemplar betinga uppåt 10000 kr. I juni 2031 såldes en Crave i oöppnad originalkartong för 32500 kr till hemlig köpare."

  8. #8
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tja, låter jag snobbig om jag säger att jag nog tycker den även låter ganska cheap? Mest beror det på att det är en enda oscillator, men då får han ju dra fram en näve patchkablar iaf.

  9. #9
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Är det inte mer en Mother 32-klon?

  10. #10
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Håll käften vad billig den var!

  11. #11
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte mer en Mother 32-klon?
    jo

  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håll käften vad billig den var!
    Det däremot, kan ingen säga emot!

  13. #13
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Ser ju ut som de klonat mother 32 exakt och bara bytt oscillator till CEM3340. Skulle inte bli förvånad iaf.

  14. #14
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Det ser så Mother32 klon ut att man vill skaffa en innan lagverken slår till Behringer.

    Applåder för prissättningen, tillgänglighet förnöjer.

  15. #15
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Droppa R&D, stjäl allt och håll priserna nere.
    Visst är jag för att instrument skall vara tillgängliga för alla plånböcker, men ärligt talat - alla fattar ju hur det slutar om företag får lov att hålla på så här.

    Ingen som kommer att ha råd att utveckla nya grejer om förväntningen hos kunderna är att det skall kosta hundralappar.

    Införde just en personlig bojkott av Behringer. Klongrejen kunde jag svälja en stund, då till exempel Roland inte gett kunderna det kunderna ropat om i åratal. I alla fall inte fullt ut. Blev också lite sugen på en MS-101. Men det här är inte cool - och eftersom jag är principfast så blir det Behringer-fritt hos mig även i framtiden.
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-01-27 klockan 22:26.

  16. #16
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Suck... det började väl med att Japanerna på 50- 60-talet plankade europeiska kameror, bilar, leksaker, följt av ett antal andra asiatiska länder. Det finns miljoner kopior av Fender och Gibson. Huawai plankar Ericsson och Nokia.... det ligger i sakens natur att de framgångsrika blir kopierade. Jag tycker det är bra att hyffsade musikinstrument blir tillgängliga för flertalet utan att man behöver belåna huset eller råna en bank. Visst de har kanske en bit kvar kvalitetsmässigt men blir det bra musik så kan det väl kvitta...

    P.S. Så kan jag också förstå att prylsamlarna rasar i oförskräckta ordalag över tilltagen.... D.S. LOL

  17. #17
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, hade missat denna tidigare i tråden!

    Wow, men säger mig egentligen ingenting eftersom FC kan få en Toys'R'Us-leksak att låta bra... Men grymt jobbat Firechild, du har verkligen krämat och kranat det bästa ur den. Imponerande.

  18. #18
    Blixten
    Blixten är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Droppa R&D, stjäl allt och håll priserna nere.
    Visst är jag för att instrument skall vara tillgängliga för alla plånböcker, men ärligt talat - alla fattar ju hur det slutar om företag får lov att hålla på så här.

    Ingen som kommer att ha råd att utveckla nya grejer om förväntningen hos kunderna är att det skall kosta hundralappar.

    Införde just en personlig bojkott av Behringer. Klongrejen kunde jag svälja en stund, då till exempel Roland inte gett kunderna det kunderna ropat om i åratal. I alla fall inte fullt ut. Blev också lite sugen på en MS-101. Men det här är inte cool - och eftersom jag är principfast så blir det Behringer-fritt hos mig även i framtiden.
    Är det ens något överlapp mellan potentiella köpare?

    Såvitt jag kan se har Behringer inte gjort intrång i några immateriella rättigheter hos Moog och så då är reglerna "är man med i leken får man leken tåla" i den här branschen¯\_(ツ)_/¯

    Med det sagt finns det säkert andra etiska skäl att bojkotta Behringer.

  19. #19
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    P.S. Så kan jag också förstå att prylsamlarna rasar i oförskräckta ordalag över tilltagen.... D.S. LOL
    Vet inte vem du refererar till angående "prylsamlare", men förstår jag dig riktigt så är det en form av halmdocka som syftar till att alla som kritiserar Behringer är rika elitister som inte vlll att folk med begränsad ekonomi skall kunna köpa synthar och trummaskiner?
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-01-27 klockan 22:45.

  20. #20
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Blixten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Med det sagt finns det säkert andra etiska skäl att bojkotta Behringer.
    Amen.

  21. #21
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte vem du refererar till angående "prylsamlare", men förstår jag dig riktigt så är det en form av halmdocka som syftar till att alla som kritiserar Behringer är rika elitistister som inte vlll att folk med begränsad ekonomi skall kunna köpa synthar och trummaskiner?
    och det var bara den meningen du tyckte var meningsfull att kommentera?

  22. #22
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och det var bara den meningen du tyckte var meningsfull att kommentera?
    Du skrev den för att provocera, eller hur? Det lyckades du med.
    Det övriga du skriver är relevant, men jag håller inte med om att "hyfsade instrument" inte finns tillgängligt. Har väl aldrig varit mer synthar och andra elektroniska instrument tillgängligt, i alla prisklasser. För att inte snacka om mjukvara. Är ju helt galen tid vi lever i - så musik skall väl sträng taget vara möjligt att producera utan att Uli börjar sno samtida grejer också?

    Detta bidrar ju bara till en konsumtionshysteri som vi väl alla borde tänka lite mer på än hur många kloner vi skall köpa i 2019.
    Men det är det kanske inte riktigt forum för Och jag är lika skyldig.

  23. #23
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Droppa R&D, stjäl allt och håll priserna nere.
    Visst är jag för att instrument skall vara tillgängliga för alla plånböcker, men ärligt talat - alla fattar ju hur det slutar om företag får lov att hålla på så här.

    Ingen som kommer att ha råd att utveckla nya grejer om förväntningen hos kunderna är att det skall kosta hundralappar.

    Införde just en personlig bojkott av Behringer. Klongrejen kunde jag svälja en stund, då till exempel Roland inte gett kunderna det kunderna ropat om i åratal. I alla fall inte fullt ut. Blev också lite sugen på en MS-101. Men det här är inte cool - och eftersom jag är principfast så blir det Behringer-fritt hos mig även i framtiden.
    Du får för mig gärna bojkotta Behringer om du vill det och det gör dig lycklig. Jag för min del blir lycklig över att för en rimlig summa som jag kan hantera, få tillgång till exempelvis Deepmind 12 och RD808. Jag hade aldrig haft någon möjlighet att motivera orginalens priser för min livskamrat och känner inte heller något dåligt samvete över att den subtraktiva syntesen uppfannas av någon annan än Uli Behringer men att han och många andra använder sig av den. Jag har både skakat hand och ätit middag med Bob Moog och vet hur han resonerade kring andra som använde sig av hans landvinningar. Och det både jag och andra här på 99:an som var med vid den middagen kan intyga detta!

  24. #24
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får för mig gärna bojkotta Behringer om du vill det och det gör dig lycklig. Jag för min del blir lycklig över att för en rimlig summa som jag kan hantera, få tillgång till exempelvis Deepmind 12 och RD808. Jag hade aldrig haft någon möjlighet att motivera orginalens priser för min livskamrat och känner inte heller något dåligt samvete över att den subtraktiva syntesen uppfannas av någon annan än Uli Behringer. Jag har skakat hand och ätit middag med Bob Moog och vet hur han resonerade kring andra som använde sig av hans landvinningar. Och det kan jag och andra som var med vid den middagen intyga!
    Varför måste du vara så fräck? Har jag sagt att jag blir "lycklig" av att bojkotta Behringer? Jag diggar inte stilen, är det ok? Får man inte skriva såna saker här? Har jag trampat på dig och din plånbok bara för att jag inte är down med Behringer?

    Ditt envetna användande av halmdockor gör att vad du och dina hemliga kompisar hörde Bob Moog sa i denna middagen inte är det jag skall reflektera mest över när jag går och lägger mig.

    Som är nu.

  25. #25
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    känns som om digitala TB-03 är mer prisvärd, med sin sequencer och inbyggda effekter. hittills har Behringers model D, neutron, rd-808, VC-340 lockat min plånbok, men bara model D köpts. Stråkisen med Vocodern kommer nog ersätta min Streichfett framöver tror jag.

  26. #26
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Snygg Crave logga! Superbra pris men Behringer kunde lätt ha gjort den ännu bättre med inbyggda effekter.
    Senast redigerat av El Toro den 2019-01-28 klockan 07:27.

  27. #27
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Men hur ska man kunna välja mellan den här och 101an??

  28. #28
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Droppa R&D, stjäl allt och håll priserna nere.
    Visst är jag för att instrument skall vara tillgängliga för alla plånböcker, men ärligt talat - alla fattar ju hur det slutar om företag får lov att hålla på så här.

    Ingen som kommer att ha råd att utveckla nya grejer om förväntningen hos kunderna är att det skall kosta hundralappar.

    Införde just en personlig bojkott av Behringer. Klongrejen kunde jag svälja en stund, då till exempel Roland inte gett kunderna det kunderna ropat om i åratal. I alla fall inte fullt ut. Blev också lite sugen på en MS-101. Men det här är inte cool - och eftersom jag är principfast så blir det Behringer-fritt hos mig även i framtiden.
    Kanske prova en personlig bojkott av att gnälla i trådar om syntar du bojkottar? Annars bojkottar du väl inte?

  29. #29
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygg Crave logga! Superbra pris men Behringer kunde lätt ha gjort den ännu bättre med bra några inbyggda effekter.
    Men inte om de ville hålla priset nere. Bara några hundralappar mer så konkurrerar den med x och y. Personligen föredrar jag mono ut och att effekterna läggs på i en mixer (eller daw). Då kan man satsa lite mer på en eller flera bättre effekter som kan användas på fler syntar. Fast om inbyggda effekter har cv in så är det ju en annan sak! Jag minns glädjen när jag insåg att man kunde modulera reverbet i Diversion! Skruvat värre!

  30. #30
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske prova en personlig bojkott av att gnälla i trådar om syntar du bojkottar? Annars bojkottar du väl inte?
    Finurligt.
    Ok för de sköra som inte tål att jag yttrade några stackars negativa meningar om Crave 32: förlåt. Beklagar på det starkaste. Ha en härlig måndag och vecka, på fredag kommer kanske en ny synth från Uli Baba och hans 40 rövare? Hade varit trevligt.

  31. #31
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MrLonghair Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser så Mother32 klon ut att man vill skaffa en innan lagverken slår till Behringer.

    Applåder för prissättningen, tillgänglighet förnöjer.
    Oscillator, filter, sequencer och CV. Ja, det är definitivt en klon utav ............. en massa syntar!

  32. #32
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men inte om de ville hålla priset nere. Bara några hundralappar mer så konkurrerar den med x och y.
    Tror inte inbyggda effekter hade ökat priset med mycket. Behringer säljer ju effektpedaler för någon hundralapp med box och allt.
    Senast redigerat av El Toro den 2019-01-28 klockan 08:18.

  33. #33
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Denna har Model-D filtret tyckte jag han sa.
    Det låter väl inte alls som 101ans hoppas ja?

    De sa att den har individual Gate length per steg. Men har den individuell steglängd som MC202 eller är alla steg lika långa i intervall?
    Transpose av sequencer lät inte superexotiskt ”super powerful feature wich makes this sequencer super exiting” well...

    Kul med patchpoint för att styra sequencern dock...

  34. #34
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finurligt.
    Ok för de sköra som inte tål att jag yttrade några stackars negativa meningar om Crave 32: förlåt. Beklagar på det starkaste. Ha en härlig måndag och vecka, på fredag kommer kanske en ny synth från Uli Baba och hans 40 rövare? Hade varit trevligt.
    Du ifrågasätter huruvida biomoib får skriva så fräckt och om det är emot reglerna när du själv angiver att du inte har intresse av att ens överväga att köpa den här synten och bara går in för att trolla och sprida pest.
    Gå in i trådar för att förstör om du vill men förvänta dig också att folk säger ifrån.
    Du måste väl fatta att du inte påverkar Behringer över huvud taget när du skriver här?? De enda du förstör för är andra 99:or.
    Dina åsikter du yttrat här har INGENTING med denna synt att göra utan med dina inkonsekventa politiska åsikter om rättvisa inom konkurrens. Håll det i en annan tråd. Det kostar ingenting att skapa nya trådar.

    Åter igen, det är OSS 99:or du förstör för. Inte Behringer.

    Samma sörja varje Namm och Superbooth. Företag släpper nya prylar och trådar skapas för dessa prylar. När man sen vill in och läsa information och synpunkter (om funktioner) så måste man sålla igenom allt ert gnällande vilket motsvarar hälften om inte två tredjedelar av alla inlägg. Allra oftast av samma personer dessutom.

    Hittar du en lista över vilka CV-portar som finns så får du gärna lägga till det. Hur många stepps sequenern har, lägg gärna till. Vilka funktioner som oscillatorn har, lägg gärna till. Hur den här innebär undergången för alla andra synttillverkare precis som Volca en gång i tiden gjorde, ... skapa en tråd om det temat. Säkerligen massor av 99:or som är intresserade av det. Emulotta har ju inte ens börjat skriva här än.

    Sociala medier är inte för alla. Läs igenom dina inlägg, fundera om de tillför något, är de relevanta för tråden, fundera varför du skriver dem. Jag önskar verkligen att jag inte skulle behöva skriva ett inlägg av den här typen men du och andra klagare behöver vakna upp och inse att ni förstör för oss andra 99:or. Vill ni förändra världen? Donera till läkare utan gränser eller stödköp en Erebus eller varför inte en Moog för 20 000kr.
    Admin får gärna deleta detta inlägg. Det bör inte förpesta denna tråd.

  35. #35
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Ooops. Troll, förstörare och gnällspik (nu också tydligen en återkommande sådan???) Sorry dude, skall sluta förstöra för dig och andra. Tar poängen! Deleta gärna mina också. Trodde inte folk skulle ta så illa vid sig.

    Men detta är ju trots allt 99. Är en grund till att jag sällan vågar yttra mig. Den kommentaren om att ”sociala medier inte är för alla” säger allt.
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-01-28 klockan 08:03.

  36. #36
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, hade missat denna tidigare i tråden!

    Wow, men säger mig egentligen ingenting eftersom FC kan få en Toys'R'Us-leksak att låta bra... Men grymt jobbat Firechild, du har verkligen krämat och kranat det bästa ur den. Imponerande.
    Snyggt!

  37. #37
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Spontant gillar jag den här. Liten, prisvärd gadget. Kan den låta eget och inte konkurera med andra småsyntar jag har hemma blir det kanske ett köp. Men man vill ju se lite mer utnyttjande av det modulära tänket innan man kan bilda sig en riktig uppfattning.

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygg Crave logga! Superbra pris men Behringer kunde lätt ha gjort den ännu bättre med inbyggda effekter.
    Visst är det underbart hur olika man kan se på saker och ting. Alla andra trådar nämner effekterna som ett nerköp och nu kommer en som saknar dem. Lite komiskt är det allt...

    Det som kan få mig att hålla mig är väl att detta känns som en instegsmaskin och då kanske motiverar effekter. Även färgval och namn är nog valt för målgruppen ("C-rave" och "nattklubbsorange" tänker jag då). Men, detta är kosmetik. Ljudmässigt är det mycket för pengen, men motiverar det köp tror ni?

    En eloge till att den inte ser ut som nå'n befintlig även om den säkert kan ha många "lån" i designen.

  39. #39
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Den kommer kosta 149 euro. Rätt mycket för pengarna
    Själva tycker jag den låter riktigt fint, lite åt Jupiter-8 faktiskt. Saknar lite sparkle i toppen annars kanon.

  40. #40
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tja, låter jag snobbig om jag säger att jag nog tycker den även låter ganska cheap? Mest beror det på att det är en enda oscillator, men då får han ju dra fram en näve patchkablar iaf.
    Nej, den låter faktiskt som vilken classy mono som helst. Spontant tyckte jag den lät lite åt Jupiter-8 hållet som jag skrev men saknar lite sparkle i toppen, men nu när jag analyserar mer är det bra bett i mellanregistret åt ARP hållet också. Man skulle lika gärna kunna ta 299 euro som 149. Patchbayen är perfekt för eurorack nivåer också. I min studio fyller den ju ingen funktion dock så jag antar att målgruppen är yngre...eller in the box killar som vill komplettera med någon hårdvara? Eller folk som gillar desktopsynthar...jag hatar formatet men den låter ju fortfarande bra för det.

  41. #41
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst är det underbart hur olika man kan se på saker och ting. Alla andra trådar nämner effekterna som ett nerköp och nu kommer en som saknar dem. Lite komiskt är det allt...
    Alla andra trådar klagar på inbyggda effekter? Nä det klagas ibland mer på att det används för mycket effekter på demos. Jag och troligen de.flesta ser inte så negativt på interna effekter så länge man kan slå av dom. Även dåliga billiga interna effekter kan
    komma till användning ibland.
    Senast redigerat av El Toro den 2019-01-28 klockan 11:05.

  42. #42
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, den låter faktiskt som vilken classy mono som helst. Spontant tyckte jag den lät lite åt Jupiter-8 hållet som jag skrev men saknar lite sparkle i toppen, men nu när jag analyserar mer är det bra bett i mellanregistret åt ARP hållet också. Man skulle lika gärna kunna ta 299 euro som 149. Patchbayen är perfekt för eurorack nivåer också. I min studio fyller den ju ingen funktion dock så jag antar att målgruppen är yngre...eller in the box killar som vill komplettera med någon hårdvara? Eller folk som gillar desktopsynthar...jag hatar formatet men den låter ju fortfarande bra för det.
    Kan man ha olika längd dvs intervall per steg? alltså så att 4 noter kan vara 1/8 och 4 1/16 osv. ?

  43. #43
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla andra trådar klagar på inbyggda effekter? Nä det klagas ibland mer på att det används för mycket effekter på demos. Jag och trolige
    de.flesta kan inte se så negativt på interna effekter alls så länge man kan slå av dom. Även dåliga billiga effekter kan b
    Ju komma till användning ibland.
    Vi läser nog olika trådar, eller olika inlägg. Sunkeffekter har alltid sin plats och true-bypass också. Där är vi överens.

  44. #44
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker Craves transponera-sequencern-via-midi-funktion är genialisk. Önskar att min m32’a hade ngt sådant.

  45. #45
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Ser att det finns KB CV out och Gate out - kan denna göra MIDI-CV, någon som vet? Om så är fallet kan jag inte tänka mig något mer fullkomligt för priset ärligt talat.

  46. #46
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	latest-1.png 
Visningar:	44 
Storlek:	1,14 MB 
Id:	85815

    Retro!

  47. #47
    fuzzy
    fuzzy är inte uppkopplad
    fuzzys avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT : Det bästa var att denna kom på förslag på tuben efter titt på demon:


    https://youtu.be/WFILu-WCpSw
    Vilket fynd, oväntad behållning av den här tråden!!!

  48. #48
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Fantastiskt vacker design tycker jag, Behringer har ju inte varit klockrena med sånt innan.
    Låter väldigt bra för pengarna.

  49. #49
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Fin video, FC!

    Den här svara på frågan jag ställt mig många gånger; vad händer om du slänger på ett moogfilter på en 3340? Nu har vi svaret! Definit värd sin slant, speciellt med patchmöjligheterna. Jag tycker de har tänkt rätt. Den sitter mitt emellan moog och Arp. Kommer säkert att bli en omtyckt liten krabat!

  50. #50
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här svara på frågan jag ställt mig många gånger; vad händer om du slänger på ett moogfilter på en 3340? Nu har vi svaret!
    Det svarade väl MemoryMoog på för 35 år sedan... Men den räknas kanske inte.

  51. #51
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det svarade väl MemoryMoog på för 35 år sedan... Men den räknas kanske inte.

  52. #52
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi läser nog olika trådar, eller olika inlägg. Sunkeffekter har alltid sin plats och true-bypass också. Där är vi överens.
    Håller med om detta. I både blofeld och boutique så låter fx-delen apa ärligt talat men de kan ändå göra sitt för ljudet ändå.

  53. #53
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jäklar Firechild ... jag hörde din demo nu ............ talang i överflöd <3

  54. #54
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det svarade väl MemoryMoog på för 35 år sedan... Men den räknas kanske inte.
    Hahaha, nej, den gamla surdegen räknas inte...😄 Fasen, det hade jag helt glömt; kanske därför jag alltid gillat soundet i den! Jag har nämligen klurat lite på att bygga en extern 3340 för att patcha in i minin för att skapa ett litet annat fingerprint, därav min entusiasm över kombinationen.

    Då får vi väl vänta på en polycrave, Boog One.

    #clonewars

  55. #55
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäklar Firechild ... jag hörde din demo nu ............ talang i överflöd <3
    Håller helt med. Den totala motsatsen till alla "Uh… If I press this button right here, uh, it will sound like *bröööööööööööööl* and then, uh…"

  56. #56
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Grymt bra jobbat på demot FC!

  57. #57
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Någon som har klurat ut om det går att styra andra syntar via midi från sequencern?

  58. #58
    TheOtherGuy
    TheOtherGuy är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag är själv väldigt sugen på en Crave trots att jag inte är något Behringer fan. Mest för att ha något billigt och roligt att pilla med på resor etc, sen kan jag ju alltid köra CV in i min Pro2. Dock så tar det emot att sponsra ett företag som stämmer sina kunder för att de har åsikter om deras produkter...

  59. #59
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran

  60. #60
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vet man när Crave är tänkt att släppas?

Liknande ämnen

  1. Behringer UB-Xa (OB-Xa)
    Av my03 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 612
    Senaste inlägg: 2024-03-24, 13:47
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. SH-101 Resonance Craze
    Av fmysjkin i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 22:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •