Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 95 av 95

Ämne: Teenage Engineering Pocket Operator Modular!

  1. #61
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visste att bygginstruktiorna påminde mig om nåt...
    https://m.clasohlson.com/se/Hylla/40-8943
    Monteras utan skruv, dvs med svinjobbiga plåtflärpar som ska böjas till.
    Det är väl som alla dessa vik och bygg från 70/80 talen som man fick göra när man var liten. Och alltid så blev nåt snett och började glappa
    Det tråkiga (vilket många just tycker är det roliga) är ju att designen och conceptet får stå tillbaka för det musikaliska. Och där målgruppen borde vara just "Teenagers" eller yngre så riktar den ju sig snarare mot vuxna. Känns lite som när 45+ kvinnor klär sig i japanska skoluniformer..... dags att landa.

    Jag hade haft större respekt om de faktiskt designat den så att priset pressats till en nivå som tonåringar faktiskt har råd med... om dom nu är intresserade överhuvud taget. .....blir nog en del fotbollspappande kanske

  2. #62
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Modulerna verkar ju trista. Inget digitalt vid släpp? Separata oscillatorer för olika vågformer?

    Men, bra att de har flera uttag för utgångarna. Det är en smart lösning. Om man prompt ska köra på 3.5mm.

  3. #63
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Det handlar ju om att hitta sin grej också. Att bara göra världens fetaste modular med mest features etc kan ju andra syssla med. Och det gör de väl, eller?

    TE jobbar med koncept från ljud till design. Vissa saker är klockrena, andra kanske mer skojiga och snygga (smaksak) än användbara. Det gillar jag med dem.

    Herregud, vem behöver egentligen någonting över huvud taget. Musik kan man göra med en gaffel och en iPhone. Här har de jobbat med designen (som refererar till DIY, IKEA, Lego, Japan, (lite HAY:s inredningsdesign också tycker jag) etc och skapat en produkt som inte finns på marknaden idag. Kul ju! Heja!

  4. #64
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det handlar ju om att hitta sin grej också. Att bara göra världens fetaste modular med mest features etc kan ju andra syssla med. Och det gör de väl, eller?

    TE jobbar med koncept från ljud till design. Vissa saker är klockrena, andra kanske mer skojiga och snygga (smaksak) än användbara. Det gillar jag med dem.

    Herregud, vem behöver egentligen någonting över huvud taget. Musik kan man göra med en gaffel och en iPhone. Här har de jobbat med designen (som refererar till DIY, IKEA, Lego, Japan, (lite HAY:s inredningsdesign också tycker jag) etc och skapat en produkt som inte finns på marknaden idag. Kul ju! Heja!
    Sant. Men de hade kunnat ha roligare moduler, nu måste man ju jobba för att det ska låta intressant!

  5. #65
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det handlar ju om att hitta sin grej också. Att bara göra världens fetaste modular med mest features etc kan ju andra syssla med. Och det gör de väl, eller?

    TE jobbar med koncept från ljud till design. Vissa saker är klockrena, andra kanske mer skojiga och snygga (smaksak) än användbara. Det gillar jag med dem.

    Herregud, vem behöver egentligen någonting över huvud taget. Musik kan man göra med en gaffel och en iPhone. Här har de jobbat med designen (som refererar till DIY, IKEA, Lego, Japan, (lite HAY:s inredningsdesign också tycker jag) etc och skapat en produkt som inte finns på marknaden idag. Kul ju! Heja!
    Finns på marknaden gör det väl defenitivt vad gäller funktion mm.... det som inte finns är ju just "skräpfaktorn" det som är design/conceptet.....det dom är just utbytbarheten och slit och släng.... det är ju ur ett sälj perspektiv helt genialt men ur t.ex. miljö eller musikperspektiv helt åt helvete. ...men jag tycker alltid det är kul när saker blir lite moraliskt knöliga för målgruppen

  6. #66

    Veteran
    Tufft! Gillar deras design. Men kan inte se hur jag skall få in deras prylar i mitt skapande tyvärr.

  7. #67
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Tycker det känns som lite "mini Serge" i konceptet. Fett.

  8. #68
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior

    https://youtu.be/Tpu_3gfnMIU

    heja sverig, men skall man skaffa en bara för den svensk? har op-1 o Z o de är kul o bra, PO-gänget samlar damm .... har även en model d som inte användes så mycket ... så varför en modulsynt? hmmm .... är det combon OP_Z o denna som göret?
    Vad är det som är bra med PO Modules?
    Senast redigerat av 59min den 2019-01-24 klockan 11:29.

  9. #69
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag tycker ändå att keyboarden är väldigt nice. Resten kan nog kvitta i dagsläget, åtminstone om du redan har eurorack. Det är prisvärt för ett intro-system. Sedan kan du ju göra paneler själv och sätta i euro, de är ju kompatibla.

  10. #70
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker ändå att keyboarden är väldigt nice. Resten kan nog kvitta i dagsläget, åtminstone om du redan har eurorack. Det är prisvärt för ett intro-system. Sedan kan du ju göra paneler själv och sätta i euro, de är ju kompatibla.
    Det är ju individuellt men OM jag skulle skaffa en sådan skulle det vara gör att "billigt" kunna skruva till ljud att sampla. Men jag vet inte om modulerna räcker för det.. Vill ju ha en massa weird då

  11. #71
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt med dig. Förstår att det inte är för alla, men får lust att köpa allt ohört bara pga fantastisk presentation.
    +1!

  12. #72
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vid närmare eftertanke så är jag lite rädd för den här maskinen. Den skulle kunna få in mig i modularvärlden som jag har undvikit - ibland med stor ansträngning. Jag vet att jag skulle fastna och börja samla på mig (=$$$) och jag vill inte ha mer än en synth utan patchminnen (MS20 Mini). Men denna är så fin. Undrar om jag törs se fler filmer
    +1!!!!!!!!!!

  13. #73
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Jag kommer avvakta men jag gillar verkligen hur 170:an ser ut. Men för dyrt med 3890 för en av fyrkant-vco, filter, env, vca, lfo tycker jag. Visserligen kan nog keyboardet/sequencern vara värd en slant för mig men..

    Jag kanske inte är van vid modulärpriser helt enkelt. För liknande pengar kan du dock få ett AE-modularsystem som kan mycket mer, förutom seq/kbd då.

  14. #74
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Rätt bra förstapatch av Baseck i den här videon: jag är lite sugen på att sälja typ en modul för att finansiera den här. Lätt värt.
    https://youtu.be/qNhMRCo6RHQ

  15. #75
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Försenad leverans på obestämd tid.

    https://www.gearnews.com/teenage-eng...-16-sequencer/

  16. #76
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försenad leverans på obestämd tid.
    Och snart åter tillgänglig till det facila priset 18 500 SEK?

  17. #77
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Trist för de som är sugna, men det känns ju ändå rakryggat att ta bort beställningarna istället för att komma med vaga besked. Å andra sidan så borde de väl ha vetat detta innan lansering tycker man. Nu ekar jag visst artikeln, haha.

    Får väl hoppas att 400:an gör folk nöjda, den verkade ju överlägset populärast ändå.

  18. #78
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  19. #79
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Nog för att jag gillar att pilla, men jag blir inte lyrisk över det där. Kanske skulle tänkt annorlunda om jag inte redan var introducerad till modulärsyntar, men nu är jag uppenbarligen inte i målgruppen.

  20. #80
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och här testar han den:

    https://youtu.be/pt6Eq36tHbU

  21. #81
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Så jävla snygg design!!! Awesome!!!

  22. #82
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Kul idé. En sak som slår mig är att det bara är 'halvmodulärt', dvs det är en fast uppsättning moduler. Kallas väl modulärt ändå, men inte lika modulärt som ett 'riktigt' modularsystem.

  23. #83
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Varför kallar de den för Pocket Operator Modular? Makes no sense? Om de hade gjort en fickstor modulär så hade det varit mer logiskt.

  24. #84
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför kallar de den för Pocket Operator Modular? Makes no sense? Om de hade gjort en fickstor modulär så hade det varit mer logiskt.
    För alla som tyckte att Roland System 500 och boutiquerna var alldeles för opilliga!

  25. #85
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jävla snygg design!!! Awesome!!!
    Japp! Bara designen skulle kunna få in mig i modularvärlden. Och skulle den inte funka till musik så finns det andra användningsområden

  26. #86
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nja, sådär hipsterkompatibel, perfekt bredvid en MacBook Air och en Ifån X Max. Gillar färgen dock. Avvaktar.

  27. #87
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Modulerna kommer bli fristående eurorack-moduler


    https://youtu.be/7sLX3yYQG-A

  28. #88
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Mjaha vad hände sen? Vem köpte och vem fick hem en?

  29. #89
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Jag har en PO 170. (Som jag fått av TE.) Sequencern är riktigt trevlig och mono synten låter bra. Dock så är det lite oklart för mig varför de valt den här kombon. Sequencern känns alldeles för omfattande för att styra en monosyntröst. Och det blir inte så modulärt, enligt mig, när panelen är fast vilket begränsar valmöjligheterna rätt mycket när de släpper fler moduler. Hade det varit fritt fram hade jag bytt ut och lagt till fler osc-moduler och gjort en dronemaskin av det hela.

    MEN jag har inte ägnat så mycket tid åt den ännu. Jag kan se att det är en bra första ”modular” synt för ett rimligt pris. Och så är den jäkla gullig när den står där på skrivbordet. Ska pröva ihop med min OP-Z också.

  30. #90

    Inte så pratsam än
    Exempel på att styra PO400 med manikk Outbreak MIDI-interface:

    https://www.youtube.com/watch?v=4_k2YnbQTRk&t=14s
    https://www.youtube.com/watch?v=Y7-l1boqt-w

    Det går att få ut mycket ljud simultant ur PO400!

  31. #91
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu finns alla modulerna att köpa separat för DIY-entuisaster!
    https://teenage.engineering/now

  32. #92
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    De reas ut på TE nu. Slog till på både en 400 o en 170.

  33. #93
    dinmamma
    dinmamma är inte uppkopplad

    Senior
    Jag tycker att TE borde släppa fler moduler till PO400, t ex göra det möjligt att byta ut högtalaren mot en BBD-modul.
    Eller se till att det finns fler roliga LFO's eller fler filter.

    Var det många här som nappade på rean innan nyår?

  34. #94
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Förlåt, sen på bollen, men vad kostade de på rean? Så man vet vad man ska buda när valsolo tröttnat på sin 400

  35. #95
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •