Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 315

Ämne: Akai Force

  1. #241
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är trumsynten med i betan?
    Nej

  2. #242
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Well, arrangör eller inte - jag kommer inte överens med arbetsflödet i Force.

    Jag säger inte att det är dåligt på något vis, tvärtom det är verkligen en supermaskin på alla vis. Men inte för mig dessvärre, jag ska göra några försök till, men Force är helt klart inte optimal för den musik jag vill göra. Det blir för många trösklar på en gång, och då jag redan har sätt att lösa det på känns det som jag stångar huvudet i väggen utan någon egentlig anledning.

    Så den kommer troligen att dyka upp i säljes snart.

  3. #243
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/8sT-3yhrwO4

    Nya OS:et ute nu. Inklusive arranger mode.

  4. #244
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Arrange mode är väl trevligt. Men väntar fortfarande på disk streaming. Får se hur bra Live-importen är. Det kan underlätta lite för mig.

  5. #245
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage




    Whop!

  6. #246
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ja. Importen verkar bra nu. Får hoppas det funkar som utlovat. Blir till att testa när jag är hemma imorgon. Skönt att kunna bygga upp i Live sen importera på Forcen.

  7. #247
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Trumsynten som fanns i betan finns tydligen inte med nu (?)


    https://youtu.be/MCDkWGVZia8

  8. #248
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/cwyF0z-sRYE

    Envelope Follower till olika saker. Fint!

  9. #249
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage


    Trumsynt på gång, vilket flera här säkert känner till redan.

  10. #250
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Verkar närma sig 3.0.6 och trumsynten. Det här är listat i produktbeskrivning hos en butik:
    Calling all producers, live performers and DAWless jammers, this is the update you have been waiting for! Akai Professional has just announced the add-on of DrumSynth to their MPC and FORCE lines of music production tools with MPC 2.9 and FORCE 3.0.6 firmware updates. DrumSynth joins the unparalleled power of the existing virtual instruments already included in the MPC - TUBESYNTH, BASSLINE and ELECTRIC
    Källa https://www.guitarguitar.co.uk/produ...essional-mpc-x

    Är personligen inte särskilt intresserad av trumsynten. Men praktiska saker som är listat i nedanstående dokument.

    Imponerad över de som sammanställt det här dokumentet över önskade förändringar och buggfixar som behövs (inte bästa engelskan i dokumentet, men tycker ändå allt framgår tydligt) https://docs.google.com/document/d/1...zuWXLo8Hc/edit

    Hoppas AKAI tar åt sig.

  11. #251
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar närma sig 3.0.6 och trumsynten. Det här är listat i produktbeskrivning hos en butik:

    Källa https://www.guitarguitar.co.uk/produ...essional-mpc-x

    Är personligen inte särskilt intresserad av trumsynten. Men praktiska saker som är listat i nedanstående dokument.

    Imponerad över de som sammanställt det här dokumentet över önskade förändringar och buggfixar som behövs (inte bästa engelskan i dokumentet, men tycker ändå allt framgår tydligt) https://docs.google.com/document/d/1...zuWXLo8Hc/edit

    Hoppas AKAI tar åt sig.
    Åh nice, vilken ljuvlig addition! Väntar med spänning!

  12. #252
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  13. #253
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Spellista med DrumSynth-videos https://www.youtube.com/watch?v=ONv5...juF-giEyh-ua1r

    Någon som sett release notes för 3.0.6?

  14. #254
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Fråga till er som jobbar eller jobbat med denna. Har jag förstått rätt att force har beröringskänsliga rattar? Vad styrs med denna funktion? Sökte i manualen men det nämndes bara i förbifarten.

  15. #255
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Stämmer, de är rörelsekänsliga. Vet inte om det styrs något med den funktionaliteten förutom val av vilken information som visas.

  16. #256
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Information på displayen vid ratten eller på stora skärmen? Så vid snabb beröring/typ som att trycka på en knapp ändras något på någon av skärmarna? Greppas ratten så fungerar den som en ratt?

    Är det även fysisk push encoder-funktion samtidigt?

    Försökte hitta någon video som demade funktionen men hittade ingen.

  17. #257
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga till er som jobbar eller jobbat med denna. Har jag förstått rätt att force har beröringskänsliga rattar? Vad styrs med denna funktion? Sökte i manualen men det nämndes bara i förbifarten.
    Lär väl vara för att kunna fokusera på en parameter utan att behöva ändra den?

  18. #258
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lär väl vara för att kunna fokusera på en parameter utan att behöva ändra den?
    Det låter vettigt. Har ingen pryl med liknande funktion att relatera till.

  19. #259
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter vettigt. Har ingen pryl med liknande funktion att relatera till.
    Det finns en del DAW-controllers med touch som delvis använder den så.

  20. #260
    SMonk
    SMonk är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga till er som jobbar eller jobbat med denna. Har jag förstått rätt att force har beröringskänsliga rattar? Vad styrs med denna funktion? Sökte i manualen men det nämndes bara i förbifarten.
    Finns även en ganska rolig performance-funktion som gör att parametern som ratten styr återgår till ursprungsvärdet när man släpper den.

  21. #261
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SMonk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns även en ganska rolig performance-funktion som gör att parametern som ratten styr återgår till ursprungsvärdet när man släpper den.
    Aha, som de flesta pitch-bend wheel, supersmart!

  22. #262
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Som nybliven MPC Live-ägare så är jag lite överraskad över det jättekliv Akai tagit sedan sina tidigare MPC-serier. Vad jag förstår har det varit en hel del strul med tidiga firmwares men nu tycker jag det verkar rätt bra och det är rätt imponerande funktionalitet på många sätt tycker jag.

    Vad jag förstår är Force i grund och botten nästan samma underliggande MPC-tänk men med speciella arrangemang för mer Abletonlikt arbete, eller finns det fler stora skillnader?

  23. #263
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage


    Någon har gjort om sin Force till klassiska Akai-färgen.

  24. #264
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Smart litet verktyg för att lägga till tempo metadata så Force kan spela upp preview i synk och enklare warpa samplingarna.

    https://github.com/intelliriffer/WAVAKIER

  25. #265
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Börjat bli sugen på denna, Ableton Link som jag förstår det är en väldigt bra lösning för synk, någon som kör? Dock skulle jag väl behöva köra Bitwig då (men det är nog tanken ändå oftast, Cubase 11 får nog snarare göra mixning och redigering).

  26. #266
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Börjat bli sugen på denna, Ableton Link som jag förstår det är en väldigt bra lösning för synk, någon som kör? Dock skulle jag väl behöva köra Bitwig då (men det är nog tanken ändå oftast, Cubase 11 får nog snarare göra mixning och redigering).
    Ableton Link fungerar väldigt smidigt. Kör Akai Force i synk med Ableton Live via Link när jag spelar live. Kan få upp hela Session View från Ableton Live på Force. En liten brasklapp dock är att det krävs en router att ansluta via. T ex en router med WIFI eller en telefon som hotspot som både datorn som kör Ableton Live och Akai Force kan ansluta till. Annars funkar inte Ableton Link. Det går inte köra det trådat över t ex USB. Vilket är synd.

  27. #267
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ableton Link fungerar väldigt smidigt. Kör Akai Force i synk med Ableton Live via Link när jag spelar live. Kan få upp hela Session View från Ableton Live på Force. En liten brasklapp dock är att det krävs en router att ansluta via. T ex en router med WIFI eller en telefon som hotspot som både datorn som kör Ableton Live och Akai Force kan ansluta till. Annars funkar inte Ableton Link. Det går inte köra det trådat över t ex USB. Vilket är synd.
    Jo jag förstår! Det löser jag.

    Låter riktigt bra!

  28. #268
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo jag förstår! Det löser jag.

    Låter riktigt bra!
    Kör man i hemma eller i studio är det ju lugnt. Men kan säga att jag x antal gånger glömt routern jag använder för detta hemma när jag ska iväg och spela live. Tur väl går det använda mobilen som WIFI hotspot. Så det har räddat mig ett par gånger. Men det känns inte helt tryggt att spela live med en mobil som knytpunkt i det hela. Hehe.

  29. #269
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör man i hemma eller i studio är det ju lugnt. Men kan säga att jag x antal gånger glömt routern jag använder för detta hemma när jag ska iväg och spela live. Tur väl går det använda mobilen som WIFI hotspot. Så det har räddat mig ett par gånger. Men det känns inte helt tryggt att spela live med en mobil som knytpunkt i det hela. Hehe.
    Nej haha det förstår jag! Men hemma ska jag nog sätta upp en switch eller något för att köra Link. Låter perfekt, som jag förstår det är det inte mycket setup alls (ingen?).

  30. #270
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej haha det förstår jag! Men hemma ska jag nog sätta upp en switch eller något för att köra Link. Låter perfekt, som jag förstår det är det inte mycket setup alls (ingen?).
    Det är dunderlätt. Man behöver installera ett litet program från AKAI på datorn. Men det är ett "set and forget"-program. Man väljer sin Force sen är det färdigt. Behöver bara göras en gång. Se till att båda enheterna är anslutna till samma nätverk. Slå på Link i Live (eller motsvarande program). Båda enheterna minns senaste inställningarna så behöver bara göras en gång. Det går väldigt snabbt och enkelt att få igång det. Sen finns det ett knappval på Force som heter LiveControl, tryck på den så får du upp Session View från Live och kan styra Live från Force. Sedan kan du snabbt skifta mellan det interna arrangemanget och Lives Session View och styra vad du vill på respektive enhet.

  31. #271
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Katten - Vad är det för router du tar med dig ut? Har du något Wi-Fi-abonnemang på den typ?

  32. #272
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Katten - Vad är det för router du tar med dig ut? Har du något Wi-Fi-abonnemang på den typ?
    Vanlig liten billig D-Link Wi-Fi-router bara. Du behöver inte ha internet för att köra Ableton Link.

    Wi-Fi är bara trådlös nätverksanslutning. Man skapar bara ett lokalt nätverk som datorn och Force kan ansluta till. Har inget med internet i sig att göra.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2021-01-30 klockan 12:02.

  33. #273
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Men se ändå till att routern är ordentligt skyddad med lösenord. Så inte någon i publiken råkar ansluta till den mitt under spelningen om de tror att det är en publik Wi-Fi hotspot med anslutning till internet. Belastningen på routern skulle nog kunna ställa till synkproblem. Hehe.

    Tyvärr misslyckades jag sist med att få Force att ansluta till routern om den inte sänder ut sitt SSID. Vanligtvis skickar routern ut vad den heter så den listas när du söker efter trådlösa nätverk i närheten. Därför vore det bra att kunde skippa att sända ut SSID för att inte publik ska råka första ansluta till den. Men det verkar inte fungera för Force utan publikt SSID. Men ska testa igen framöver.

    Dock har jag inte upplevt några problem än. Men det kan ju bli problem om 1000 pers i publiken försöker ansluta till den för att de tror det är gratis Wi-Fi hotspot med anslutning till internet. Men inte råkat ut för några sådana problem än i alla fall.

  34. #274
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Typ en sådan då: https://www.elgiganten.se/product/da...E&gclsrc=aw.ds

    Hmm, nu börjar jag fundera på om man skulle ha två Force live. Då kan man ju spela på den ena och ladda på den andra och så kan den som precis laddat komma in i tempo med den som spelar pga Ableton Link. Och så kan man knyta på andra lådor med MIDI-synk också. Hmm...

  35. #275
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ en sådan då: https://www.elgiganten.se/product/da...E&gclsrc=aw.ds

    Hmm, nu börjar jag fundera på om man skulle ha två Force live. Då kan man ju spela på den ena och ladda på den andra och så kan den som precis laddat komma in i tempo med den som spelar pga Ableton Link. Och så kan man knyta på andra lådor med MIDI-synk också. Hmm...
    Visst, den funkar. Vilken router som helst funkar i princip. Men hade nog rekommenderat en mindre. Som är enklare att packa ner och sätta undan på scen.

    Fast ska du inte ha en dator med i det hela kan du lika gärna synka via vanlig MIDI mellan de två Force tänker jag. Det är ju först när en dator med Ableton Live kommer med i bilden man vill använda Ableton Link. Så man kan se vad som händer på datorn direkt på Force osv.

    Går det ansluta två Force till varandra via Link? Aldrig testat. Borde väl teoretiskt gå. Men är osäker på om det går.

  36. #276
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Fast ska du inte ha en dator med i det hela kan du lika gärna synka via vanlig MIDI mellan de två Force tänker jag. Det är ju först när en dator med Ableton Live kommer med i bilden man vill använda Ableton Link. Så man kan se vad som händer på datorn direkt på Force osv.
    Fast då går det ju inte att komma i synk med den som spelar. Då måste man ju stoppa och starta igen.
    Det grymma med Link är ju att man kan ha en maskin avstängd, sätta på den och genast komma i synk med maskinen som redan spelar!

  37. #277
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast då går det ju inte att komma i synk med den som spelar. Då måste man ju stoppa och starta igen.
    Det grymma med Link är ju att man kan ha en maskin avstängd, sätta på den och genast komma i synk med maskinen som redan spelar!
    Om Force 1 (F1) rullar och du slår på Force 2 (F2) så får ju den klocka/sync direkt från F1. Varför skulle du behöva stoppa F1 för att få igång F2? Klockan skickas ju hela tiden och det plockar F2 upp när den väl är igång. Visst, du får ju själv trycka på start på F2 men den kommer starta i synk. Eller missar jag något?

    Fast klart över MIDI blir det bara en master. Det ger så klart problem när man skiftar Force. Med Link kan båda vara master och vara den som styr.

  38. #278
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    outshape, vi får väl mötas med våra Force och en router och se om vi kan få det att rulla. Hehe.

  39. #279
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    outshape, vi får väl mötas med våra Force och en router och se om vi kan få det att rulla. Hehe.
    Ja, verkligen! Du kanske t o m får vaccinet snart med tanke på din andra arbetsplats? Så kan vi ses i min studio på ett par öl och lite Force-test.

  40. #280
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, verkligen! Du kanske t o m får vaccinet snart med tanke på din andra arbetsplats? Så kan vi ses i min studio på ett par öl och lite Force-test.
    Låter som en plan. Japp, nästa helg är det dags att bli injicerad. Dock är det ju inget frikort per se. Men vi kan höras framöver så kör vi ett Force-test.

  41. #281
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/jOTiny0MtZg


    Importera ett Ableton-projekt är ju sjukt lyxigt att det funkar!

    Men - det klickar varje gång klippet loopar. I Abletonprojektet loopar det perfekt dock.

    Någon här med samma problem? Lösning?

  42. #282
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Angående ovan - Lösningen var att inte köra warp-inställningen på ljuden i Live.

    Tydligen är det en MASSIV uppdatering på gång. Det är en användare i Facebook-gruppen som bölat ett par år och varit missnöjd med i princip allt. Han är betatestare till nya och skriver att ALLA kommer få sina drömmar besannade i nästa OS. Andra betatestare håller med honom. Vankas det disk streaming tro? Jag inbillar mig det. Det plus en massa annat. Någon sade Solina-plugin men också Mellotron- Odyssey-plugin. För en stund sedan postade en av betatestarna en bild med just Solina-pluggen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-03-15 kl. 07.48.03.png 
Visningar:	37 
Storlek:	1,04 MB 
Id:	100339

  43. #283
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående ovan - Lösningen var att inte köra warp-inställningen på ljuden i Live.

    Tydligen är det en MASSIV uppdatering på gång. Det är en användare i Facebook-gruppen som bölat ett par år och varit missnöjd med i princip allt. Han är betatestare till nya och skriver att ALLA kommer få sina drömmar besannade i nästa OS. Andra betatestare håller med honom. Vankas det disk streaming tro? Jag inbillar mig det. Det plus en massa annat. Någon sade Solina-plugin men också Mellotron- Odyssey-plugin. För en stund sedan postade en av betatestarna en bild med just Solina-pluggen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-03-15 kl. 07.48.03.png 
Visningar:	37 
Storlek:	1,04 MB 
Id:	100339
    Spännande!
    Jag hoppas verkligen att stora uppdateringen även berör oss med MPC Live!

  44. #284
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Borde va dags för version 2 av Force hårdvara snart också. Den är väl två år gammal va, eller är det tre?

  45. #285
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  46. #286
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Diskstream, äntligen! Kanske blir läge att hoppa på tåget igen när v2 av hårdvaran kommer. (lite nyfiken på om diskstream kommer till mpc också.)

  47. #287
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    What!? Måste jag damma av min MPC Live nu...?

  48. #288

  49. #289
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Vi får verkligen hoppas att MPC Live/X/One får de sista bitarna som tillkommit till Force! Dom nämner inte dessa produkter i infotexten om uppgraderingen.

  50. #290
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Jag tänkte vänta tills uppdateringen kom till mpc live, men efter några klipp där de går igenom clip och arrangerbiten inser jag att den här nog är mer som jag vill ha det i workflowet än en live med diskstreaming. Så det blev ett köp.

    Någon som testat hur det funkar att ladda in en ny låt/projekt med nya uppdateringen? Kan man byta rätt av med behållen synk som delugen eller stannar allt?

  51. #291
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Lazt - Tror det är omöjligt, tyvärr.


    Förresten - Här är en spreadsheet om vilka ljudkort folk testat till sina Force. Sjukt, detta måste väl vara första gången som man kan expandera sin hårdvara med externt ljudkort? Coolt! 32 ut från en standalone hårdvara är inte kattpiss (fattar att det blir mindre standalone med externt ljudkort förstås)

    https://docs.google.com/spreadsheets...7krDTWr8#gid=0

  52. #292
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Det är sannerligen coolt med ljudkortstillägget, mpc live har haft det en stund och jag har min x32 inkopplad med 32in och 32ut rätt in i den.

    Trist men väntat om man inte kan byta projekt on the fly, man får göra längre liveprojekt helt enkelt när det är dags för sådant.

  53. #293
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Cool update, nu är det verkligen dags att köpa en till... med 2st så kan man ju köra 64 kanaler i/o i studion och fimpa mixerbordet helt. Asfett deluxe. Spånar lite på vilka i/o kort som är usb class compliant som har bästa pris prestanda.

  54. #294
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cool update, nu är det verkligen dags att köpa en till... med 2st så kan man ju köra 64 kanaler i/o i studion och fimpa mixerbordet helt. Asfett deluxe. Spånar lite på vilka i/o kort som är usb class compliant som har bästa pris prestanda.
    Observera att ljudkorten både ska vara USB class compliant OCH stödja 44,1kHz! Titta på listan med testade ljudkort/mixerbord som outshape länkade längre upp i tråden

  55. #295
    655321
    655321 är uppkopplad nu
    655321s avatar
    Veteran
    Men för i självaste... Nu vill jag ju ha en? Så dålig stil. Denna och sp404, precis när man dödat gasen.

  56. #296
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/jOTiny0MtZg


    Importera ett Ableton-projekt är ju sjukt lyxigt att det funkar!

    Men - det klickar varje gång klippet loopar. I Abletonprojektet loopar det perfekt dock.

    Någon här med samma problem? Lösning?
    ang import av liveproject, så hittade jag en guide på Tuben, med firmware 3.1 nyss:

    https://youtu.be/N1hLtLNxAG0

  57. #297
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    jocks1 - Danke! Nuförtiden har jag rätt ok koll på det.

    Euclidian sequencer i (hackade) Akai Force:

    https://youtu.be/pXqMJzFwemY

  58. #298
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    I min långa längtan efter en mpc har jag nu kommit ett steg närmare och köpt en Force.

    Fråga: finns det inte probability i Force? Jag har grävt i menyer, jag har till och med tittat lite i manualen. Hittar inget. Vansinne om det inte finns eftersom jag hör hånfulla rykten att det finns i mpc.

  59. #299
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    OS 3.2 ute sedan en timme!
    Så som svar på inlägget ovan mitt: Jo, nu finns det!

    https://www.akaipro.com/force-forcexus

  60. #300
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    JA!!

    Stöd för OPx4 också! (samt andra mpc-pluggar men det är mindre viktigt)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •