Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 315

Ämne: Akai Force

  1. #121
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Fick DENNA länk skickad till mig. Tydligen kör svenska distributören av Akai en genomgång av Force imorgonbitti.

    Kanske kan vara trevligt att kolla på

  2. #122
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	KajFors.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	115,4 KB 
Id:	86313

    Kaj Fors kör inte med traktor.

  3. #123
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Sålde Octa II och bytte in en Music Man Stingray elbas, resten är historia


    https://youtu.be/YVJOrv33NiI

  4. #124
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har gjort det vid något tillfälle, när jag gjorde någon spelning på flera timmar. Då hade jag Octatrack som pad/melodi/hypnos-maskin och gjorde grovjobbet på andra instrument. Men annars brukar jag bara köra i patternläge.
    Cool! När du kör i pattern läge och triggar en lååång sampling hur håller du då koll på när den tar slut? (Eller det kanske du inte gör därav Force intresset ?)

  5. #125
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sålde Octa II och bytte in en Music Man Stingray elbas, resten är historia
    Hoppas det inte smittar! Jag sitter också på Octa och MusicMan. Dock MkI och Sabre, men vi vet ju alla att MkI har lite rivigare sound och Sabren har TVÅ pickups vilket gör att den låter dubbelt så bra!

  6. #126
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas det inte smittar! Jag sitter också på Octa och MusicMan. Dock MkI och Sabre, men vi vet ju alla att MkI har lite rivigare sound och Sabren har TVÅ pickups vilket gör att den låter dubbelt så bra!
    Haha jag var lite orolig att suddgummiknapparna skulle kännas otajta, men de är grymma på Force. Stingray är vintage så den är alltid bäst😊

  7. #127
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Tonefloat - Testa om det går att köra program change på de interna syntarna! Vore grymt att kunna köra typ pads i något clip men sedan köra bas, klockor eller vad som helst med samma synt lite längre ner/fram i arrangemanget.

    (Jag har också någon plusett-vinyl hemma, men trillade aldrig dit riktigt)

  8. #128
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tonefloat - Testa om det går att köra program change på de interna syntarna! Vore grymt att kunna köra typ pads i något clip men sedan köra bas, klockor eller vad som helst med samma synt lite längre ner/fram i arrangemanget.
    Testar ikväll!

  9. #129
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag har inte lyckats byta patch mellan två clips. Den sänder ut Program Change från MIDI som vilken sequencer som helst, men pluggen lyssnar inte på det.

    Dock har jag sparat och editerat vilt i clips medans den spelar utan att det blivit något avbrott. Den tål en del bus fast att sequencern snurrar. Märker att det tar någon halvsekund mellan patcherna när jag browsar presets, kanske en anledning till att den inte tillåter patchbyte?

  10. #130
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    När jag spelar in basen i clips finns ingen overdub, bara när jag kör loopern. Lite störigt att inte kunna köra overdub.

  11. #131
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Den här killen har gjort många bra Force videos, denna är en bra genomgång av basics.


    https://youtu.be/wj2TP1Ud87Q

  12. #132
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    De finns tre sätt att spela in externa instrument i Force, direkt som ett clip, via samplern och via loopern. När jag testade via clips så märkte jag att default längden bara var 2 bars så den skruvades upp till 8 bars då jag gärna vill lyssna på 1 bar innan jag spelar in. Sedan när jag spelat in så är det lätt att trimma inspelningen till 4 bars som jag ville ha den. Dock så kan man inte göra overdub än så du får bara ett försök, en workaround är såklart att spela in ett nytt clip och radera den dåliga.

    Nästa variant är samplern, men den kan inte heller göra overdub så jag körde med loopern. I loopern funkar overdub och du startar din scen i synk och sedan är det bara att spela in elbasen. En scen är en hel rad med 8 eller flera clips ungefär som i Ableton Live. När du är nöjd med din inspelning så kan du spara den som en sample eller direkt till ett clip i en scen, ett clip är en av de där knapparna i 8x8 matrisen under skärmen.

    Dock hände något, eftersom default clip är inställt på 2 bars och jag spelade in 4 bars så sparades inspelningen som en 64 BPM i 2 bars fast projektet var 128 BPM, resultat att clip spelades upp i dubbel hastighet. Sjyst time stretch men jag har aldrig kunnat spela elbas så snabbt! Nåja sedan justerade jag så att loopern och clip hade samma antal bars. Det finns säkert något smartare sätt.

    Padsen eller de 8x8 knapparna har väldigt bra känsla, jag lyckade trumma in ett beat med hyfsad känsla rätt snabbt.

    Jag hoppas att det kommer overdub i alla inspelningslägen i nästa OS!

  13. #133
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Verkar inte heller finnas songmode... för mig är det jätteviktigt

  14. #134
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar inte heller finnas songmode... för mig är det jätteviktigt
    Det kommer i nästa OS, sägs det!
    Oviktigt för mig, men förstår att det är högst önskvärt hos andra.

  15. #135
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer i nästa OS, sägs det!
    Oviktigt för mig, men förstår att det är högst önskvärt hos andra.
    Frågan är hur det görs song mode, som en enkel scene player där du bestämmer hur länge en scene ska repeteras eller om de olika clipsen kan jobba individuellt och ligga på repeat eller byta clips själva som i Ableton Live?!... eller något nytt och smart eller allt på en gång.

  16. #136
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kanske de gör som Squarp o Cirklon. Sekvenser av scener...

  17. #137
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage






    Jag var inne på DJ-Service i Stockholm precis och köpte en perfekt väska till Force!

  18. #138
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.






    Jag var inne på DJ-Service i Stockholm precis och köpte en perfekt väska till Force!
    Oj, snacka om passform till produkten! Där lär den vara trygg under transporten på turnéer

  19. #139
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var inne på DJ-Service i Stockholm precis och köpte en perfekt väska till Force!
    Whaat! Jag var där i onsdags och köpte en Magmaväska som ser identisk ut, men den är liiite för tight på bredden! Måste byta den, har du modellnummer på väskan?

  20. #140
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Whaat! Jag var där i onsdags och köpte en Magmaväska som ser identisk ut, men den är liiite för tight på bredden! Måste byta den, har du modellnummer på väskan?
    Denna!

    https://www.udggear.com/udg-creator-...hardcase-black

  21. #141
    ricard
    ricard är uppkopplad nu
    ricards avatar
    Veteran
    Varje gång jag läser den här trådrubriken så läser jag 'Akai Farce', kanske för att Timre Wolf etc inte var några strålande apparater.

  22. #142
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Fan, jag velar fortfarande men den verkar faktiskt som en bra liveburk för mig istället för dator och controller. Ja, jag vet, det är en dator med kontroller. Men ändå, dedikerad. Men många pengar. En Octatrack tillsammans med min Rytm, Digitakt och framtida Digitone skulle också funka. Men en maskin som man kan köra nästan allt på. Hade varit nice.

  23. #143
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    En liten fråga eller två. Går det ändra ordning på kanalerna? T ex att man på kanal 1 har lagt in ett par trumloopar men senare bestämmer sig för att man skulle vilja dem på kanal 8. Går det då skifta plats på kanalerna? T ex en drag-n-drop av kanalen till sista platsen. Likt man kan i Ableton Live. Är det även enkelt att flytta runt klipp med t ex drag-n-drop? Inte sett några videos som beskriver det.

  24. #144
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten fråga eller två. Går det ändra ordning på kanalerna? T ex att man på kanal 1 har lagt in ett par trumloopar men senare bestämmer sig för att man skulle vilja dem på kanal 8. Går det då skifta plats på kanalerna? T ex en drag-n-drop av kanalen till sista platsen. Likt man kan i Ableton Live. Är det även enkelt att flytta runt klipp med t ex drag-n-drop? Inte sett några videos som beskriver det.
    Har inte testat att byta plats på kanaler, men att kopiera en loop/ett clip från en kanal till nästa är enkelt. Man håller nere copy, väljer clip man vill kopiera, håller inne destinationsplats och släpper copy.

  25. #145
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte testat att byta plats på kanaler, men att kopiera en loop/ett clip från en kanal till nästa är enkelt. Man håller nere copy, väljer clip man vill kopiera, håller inne destinationsplats och släpper copy.
    Allrajt, copy funkar ju. Men vore smidigt om man kunde drag-n-droppa på skärmen för att ändra ordning på klipp osv. Men bra att det enkelt går att flytta klipp i alla fall. Finns det cut/paste också? Eller är det bara copy? Tänker att man slipper kopiera och sen radera om man vill flytta ett klipp. Istället kunna klippa ut och klistra in. (Står säkert i manualen som jag borde läsa).

    Men kanalerna är jag lite intresserad av om det går att ändra ordning på. Inget stort bekymmer egentligen. Men säg att man har 50 klipp på en kanal. Då blir kopiera och klistra in grejen lite jobbigare än att helt enkelt kunna flytta en kanal.

  26. #146
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var inne på DJ-Service i Stockholm precis och köpte en perfekt väska till Force!
    Tack! Bytte just min Magma mot en UDG på DJ-Service, de visste precis vilken modell som gäller.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	C9R0+uUySNCh7li1KEpqlA.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	1,94 MB 
Id:	86561Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	gHYLoISuQh2Eklpsiy2+BA.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	2,42 MB 
Id:	86562

  27. #147
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Live stream med Q & A om en liten stund:

    https://www.facebook.com/events/299538070729410/

  28. #148
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Såg att någon ställt samma fråga som mig men han svarade inte på den.

    Svarar bara på det mest självklara tyvärr och var mer han som lekte med maskinen än Q&A.

  29. #149
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Live Streamen var inte så kul, bra dock med MPC funktionalitet och att kunna köra random mellan 4 olika samplingar per Pad, men det är ju inget nytt eller revolutionerande egentligen.

  30. #150
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Live Streamen var inte så kul, bra dock med MPC funktionalitet och att kunna köra random mellan 4 olika samplingar per Pad, men det är ju inget nytt eller revolutionerande egentligen.
    Man kan också slumpa fram melodier och rytmer. Jag har testat en del med det och det kan bli rätt fint emellanåt.

  31. #151
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage




    Förberedde livesetet på en fem timmar lång tågresa. Tyvärr kraschade Force när jag körde med större filer. Octatrack räddade morgonen spelning.

  32. #152
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Förberedde livesetet på en fem timmar lång tågresa. Tyvärr kraschade Force när jag körde med större filer. Octatrack räddade morgonen spelning.
    Oj! trist! Hur stora filer? Min har inte kraschat, men jag har små filer bara än så länge.

  33. #153
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Suck vad tråkigt.

  34. #154
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj! trist! Hur stora filer? Min har inte kraschat, men jag har små filer bara än så länge.
    Jag körde med en fil som var ca 25 minuter lång. Funkade bra, men inte att spara.

  35. #155
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde med en fil som var ca 25 minuter lång. Funkade bra, men inte att spara.
    ok! jag ska testa!

  36. #156
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hur gick det med kraschtestet? Fler som haft det problemet med stora filer? Vilket format var filen?

  37. #157
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur gick det med kraschtestet? Fler som haft det problemet med stora filer? Vilket format var filen?
    Testade i helgen, 25 min wave/mp3 24 bitar funkar att spara. Men om hela projektet överstiger runt 38-40 minuter så kraschar den. Allt konverteras till 32 bit wave internt. Fick in en 25 min och en 12 min wave sen kraschar den. Den varnar dock att minnet. är fullt men går man vidare ändå så blir det krasch. Wave eller mp3 samma resultat.

  38. #158
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ah, trist. Men tack för info! Känns som det hade varit bättre att den inte konverterade filerna till så högupplösta filer internt. Känns lite underligt att den t ex konverterar MP3/OGG/FLAC när den har möjlighet att ta emot de filerna. Är ju ett sätt att spara utrymme för att få plats med mer.

    Men då vet jag. I nuvarande utförande kommer den nog tyvärr inte fungera för mig. Lite trist. Kan hoppas det kommer OS-uppdatering där den hanterar filformaten och större filer på ett annat sätt.

  39. #159
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Ja, shit vad gött om man kunde kört FLAC eller liknande! Eller för den delen diskströmning. Men det sistnämnda är väl mer eller mindre officiellt att det ska komma framöver?

    Jag spelade precis in en grym loop jag gjort med en av de inbyggda syntarna. Hype. Blev dettmann-techno direkt.
    Gillade det så mycket att jag spelade in loopen i Ableton för att köra i en annan låt också. Trodde nog inte jag skulle gilla de inbyggda syntarna alls. Saknar dock en percussionsynt i den! Tänk vad fett med typ Softube Heartbeat i Force. Eller den där syncussionmotorn från Analog Rytm. Mmm!

  40. #160
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    +1 på trumsynth! Fyfan vad ärkenajs. Och till mpc live då också

  41. #161
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Fan, jag vill ju så gärna att denna ska funka för mig. Men får väl bli Push + laptop med ljudkort. Men hade varit skönt att slippa laptopen med ljudkort, osv. Något dedikerat.

    Hoppas disk streaming kommer snart eller ett annat sätt att hantera filerna på. För jag har en del på gång där jag skulle kunna använda den live. Om den bara klarade längre filer.

    Aja, ska sluta ranta här nu.

  42. #162
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag antar att det är all time stretch och att allt ska vara i synk som gjort att de vill konvertera. Annars hade flera timmar mp3 lätt fått plats.

    Interna synten Hype helt klart en ok mjukis, använder den istället för några hårda som samlar damm. Det är ju så lätt att köra på, saknar inte riktigt ett keyboard heller, pads är sköna!

  43. #163
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Visst kan den dubbla som Ableton Live-controller också? Eller är det bara i min fantasi? Någon som testat?

  44. #164
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst kan den dubbla som Ableton Live-controller också? Eller är det bara i min fantasi? Någon som testat?
    Det kommer i nästa uppdatering. Sägs komma i mars...

  45. #165
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer i nästa uppdatering. Sägs komma i mars...
    Aha... Tack! En halv-fantasi från min sida alltså...

  46. #166
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    APC Live skulle den tydligen hetat från början. På vissa enheter kan man se den loggan under den nuvarande.
    Ser man det på era lådor, kära 99:or?





    Jag har inte tittat på min än, men jag var väl först i Sverige med att ha en så kanske är min en APC Live!

  47. #167
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Det känns som att det hade varit fasligt nära varumärkesintrång iom likheterna till Ableton Live och historien bakom APC-kontrollerna.

  48. #168
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ser mer ut som APC LIME.
    DET hade varit ett innovativt namn!

  49. #169
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    OS 3.0.2 ute nu!

    (förövrigt kul att maskinen släpptes med OS 3.0.1 och inte 1.0)




  50. #170
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    OS 3.0.3 kommer inkludera en virtuell klon av välkänd silverlåda?

  51. #171
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Funkar x0x-programmering på denna?

    Gillar min Toraiz SP-16 mycket, men den verkar vara övergiven utvecklingsmässigt, så viktiga och mer eller mindre självklara funktioner saknas fortfarande.

  52. #172
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar x0x-programmering på denna?

    Gillar min Toraiz SP-16 mycket, men den verkar vara övergiven utvecklingsmässigt, så viktiga och mer eller mindre självklara funktioner saknas fortfarande.
    Funkar utmärkt översta raderna knappar funkar som en XoX när man kör step mode.

  53. #173
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Tack!

  54. #174
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Testade den i butik idag och det var lite förvirrande med alla knappar och menyer. När jag växlade mellan vissa vier så laggade maskinen till. Det verkade inte påverka ljudet men det kändes generellt som att grafiken var lite laggig. Har ni som använder maskinen upplevt problem med att ljudet hackar eller får latency när man fläskar på med fler kanaler?

  55. #175
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hm, börjar känna mer och mer att Octatrack kanske är vägen att gå. Saknar dock det visuella stödet som Force har jämfört med OT. Men utan stöd för långa ljudfiler kommer den nog inte funka i mitt liveset. Man kan ju hoppas att de släpper en uppdatering inom kort med disk streaming. Men det är väl att hoppas på lite för mycket.

  56. #176
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, börjar känna mer och mer att Octatrack kanske är vägen att gå. Saknar dock det visuella stödet som Force har jämfört med OT. Men utan stöd för långa ljudfiler kommer den nog inte funka i mitt liveset. Man kan ju hoppas att de släpper en uppdatering inom kort med disk streaming. Men det är väl att hoppas på lite för mycket.
    Skrev detta igår på annat håll:

    I haven't touched my Force for about a month or two now. Went back to my Octatrack and hoping they will add disk streaming.
    I was having real fun making music with the Force, but funny thing is - it's not really a live instrument at the moment IMHO. Or - it sure CAN be, but I would have to start from the beginning and actually make all my material within the Force.
    The way I perform my music live most of the time is playing stems and loops from my studio sessions while adding my usual suspects (TB303, TR606, TR909, Syncussion, Digitone etc). For this way of performing, Octatrack is the best there is. What the Force is doing far better than the Octatrack though is of course polyphony and numbers of tracks. Plus the visual side. Especially when you "DJ" with the Octatrack, what you really miss then is the visual feedback like knowing how many more minutes or seconds til the song you're playing reaches the end.
    The RAM in Force isn’t enough if you wanna play longer wav files like full songs or stems. Disk streaming and I will not want for anything else from Akai. The effects are ok, the filters too.
    I have one or two really important sets (for me…) this summer and I hope to bring the Octatrack plus Force then.

  57. #177
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Låter väldigt likt mina tankar. Jag hade hoppats på att kunna utesluta datorn med Force. Men pga begränsningarna som den har nu är det inte möjligt. OT kanske kan ge mig det istället. Men som även du nämner. Den visuella feedbacken är bra att ha.

  58. #178
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/g3IfghJlBIw

    OS 3.03 släpps denna veckan.
    Min favorit bland uppdateringarna är att du nu också har subgrupper i mixerdelen.
    Många har längtat efter möjligheten att kunna exportera från Force till Ableton Live. Detta är nu möjligt.

  59. #179
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade den i butik idag och det var lite förvirrande med alla knappar och menyer. När jag växlade mellan vissa vier så laggade maskinen till. Det verkade inte påverka ljudet men det kändes generellt som att grafiken var lite laggig. Har ni som använder maskinen upplevt problem med att ljudet hackar eller får latency när man fläskar på med fler kanaler?
    Lol, ja OS:et är byggt på Windows/.Net så...

  60. #180
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Och här är en presentation för MPC Live/X firmware 2.6:

    https://youtu.be/woAYUbAUcpw

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •