Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Easel / Pulser / midi synk?

  1. #1
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran

    Easel / Pulser / midi synk?

    Min Easel (BEMI) kan klockas av external midi på arpeggiatorn, men då måste man hålla ner en tangent för att den ska köra. Fast finns det ett sätt att klocka Pulser, så man kan köra interna 5 stegs sequencern som klockas av extern midi? Så man på så vis kan vara “hands-off” med keyboardet. Har för mig att jag läst nån gång att Charles Cohen använde ett gammalt Program Card till det och har ett vagt minne att det ev skulle kunna vara en möjlighet. Är det någon här som har koll på detta och vet hur man gör? Och om det är Program Card som gäller, är det någon här som ev kan fixa det? Jag har Program Card (de som kom med, inte iProgram Card), men bara inte kunskapen att lödda och fixa sånt. Kan betala en slant om någon kan hjälpa med det.

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo MIDI funkar väl bara genom 218e finns ingen annan koppling till 208 så vill man ha pulsen från det MIDIt så måste man nog gå den vägen... Men borde ju klart gå att löda en hold funktion på programkortet då ju iprogram card har hold..så använder man det i both position så borde man ju kunna sätta på hold och ändå sen använda det vanliga 218....om jag får tid ska jag prova

    För det är väl "hold" funktion du behöver egentligen..lättast...annars kan du ju skicka från vilken midi/cv med klocka ut som helst...väl?

    Så nu fick du lite puckoinput

  3. #3
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Tack för svar/info. Och precis, latch funktion jag vill åt. Tydligen med senare 218, så ska man kunna använda ena ljudutgången till sustain/latch, men min är för gammal där. Hittat en temporär lösning med att sätta en leksak på keyboardet. Inte optimal, men funkar åtminstone Men då får väldigt gärna kolla med ditt iProgram Card om det funkar. Vet du om man ev kan modda ett vanligt program card till det?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6957.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	360,3 KB 
Id:	98422

  4. #4
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vet gör jag inte men i och med att funktionen finns på iprogram card så måste det ju gå att implementera på ett vanligt kort kan jag tro.

    Zthee eller dar303 borde ju kunna det där

  5. #5
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Sant. Får lusläsa på nätet och se vad jag hittar. Eller sälj din iProgram Card till mig

Liknande ämnen

  1. MIDI-Synk i skiff?
    Av outshape i forum Modularer & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-12-01, 17:56
  2. DIN 24 > MIDI synk.
    Av zthee i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •