Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Cubase hängde sig och påstår att backupfilen är gjord i en äldre version. HILFE!

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Cubase hängde sig och påstår att backupfilen är gjord i en äldre version. HILFE!

    Hej interwebz,

    Mitt Cubase 7 (artist, tror jag det heter?) hänger sig emellanåt.
    Nu hängde programmet sig igen och backupfilen menar att den skapades i Cubase 1.x. Både hen och jag vet att hen ljuger.

    Kan jag lösa detta på något sätt och lyckas öppna backupfilen?


  2. #2
    deadbeats avatar
    Veteran
    Det går inte att importera (file/import) filen i stället för att öppna den som vanligt?

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det finns en bugg i Cubase som ska vara fixat i nyare versioner. När filen överskrider ett par GB blir den korrupt när du sparar. Vet inte om buggen finns i 7 med. Men det verkar ju så baserat på ditt felmeddelande. Finns rätt mycket info på Steinberg-forumet.

    Läs här https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?t=133295

  4. #4
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    <rant>Skit och mög, avinstallera skiten och kör Ableton Live</rant>

  5. #5
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Löste det sig? Har inte kollat igenom Steinbergoforat kring detta. Har själv startat en ticket men än ingen hjälp.

    Mina projekt blir på något sätt ”quantizerade/snap to” mot min vilja, och det är inte användbart alls. Pattern flyttar sig. Jag har ju liksom inte gjort ngt..

    Hoppas ditt problem löser sig. Går det att öppna i en nyare version? Eller blir filen för evigt korrupt för dig? Problemet låter ju som en relik från 16bitars räkneproblem när man skulle hantera stora minnen.

  6. #6
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    <rant>Skit och mög, avinstallera skiten och kör Ableton Live</rant>
    Jag har kört Ableton sedan 2.0, men det programmet är SÄMST att klippa audiofiler i. I övrigt BÄST.


    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Löste det sig? Har inte kollat igenom Steinbergoforat kring detta. Har själv startat en ticket men än ingen hjälp.

    Mina projekt blir på något sätt ”quantizerade/snap to” mot min vilja, och det är inte användbart alls. Pattern flyttar sig. Jag har ju liksom inte gjort ngt..

    Hoppas ditt problem löser sig. Går det att öppna i en nyare version? Eller blir filen för evigt korrupt för dig? Problemet låter ju som en relik från 16bitars räkneproblem när man skulle hantera stora minnen.
    Nej, det löste inte sig. Gick upp 04.30 i morse istället och gjorde om.
    Jag har ingen nyare version än 7.0 att testa och med den går det inte (den som jag byggt projektet i).

    - - - Uppdaterad - - -

    Disclaimer - Kan t o m vara så att jag kört Ableton sedan första versionen. Tidigt 00-tal åtminstone.

  7. #7
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört Ableton sedan 2.0, men det programmet är SÄMST att klippa audiofiler i. I övrigt BÄST.
    - Well... Det beror väl på vad du behöver... I arranger mode kan du ju klippa ljudklipp med "alt + e" (på Mac), och sedan konsolidera dem (markera klipp(en) och tryck "cmd + j") så blir de unika ljudklipp. Men detta känner du säkert till, så jag antar att det är nåt mer du vill åt.
    Brukar använda mig av Ocenaudio när jag vill ljudeditera och inte kan/vill/orkar göra det i Live.

  8. #8
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Det är ju ingen kul grej att råka ut för, men version 7.0 är faktiskt ruskigt gammal. Steinberg har korrigerat flera hundra buggar sedan dess. Du har inte övervägt att uppdatera? Version 9.5 som jag kör idag (har inte uppdaterat till 10 än) verkar oerhört stabil, de enda krascherna som jag råkat ut för har orsakats av olika Rob Papen plugins. Sedan jag slutade ladda dessa, har mitt system varit 100% tillgängligt.

Liknande ämnen

  1. Äldre version av Garageband till iPhone?
    Av miaz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-26, 12:21
  2. Cubase MIDI/vst not häng, hilfe!
    Av Bigstone i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 09:48
  3. Polysix hängde sig :S. Och nu lyser massa dioder?
    Av HZA i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 22:18
  4. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 09:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •