Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Modular-case i saxofon-låda

bing
    bing är uppkopplad nu

Senior

Modular-case i saxofon-låda

Hepp!

Har en saxofon-låda som jag funderar på att göra om till modular-case. Saxen som bodde där är ändå obrukbar (som instrument), så den blev en lampa och åkte upp på väggen. Jag borde ganska precis få plats med 6Ux120HP i botten. Mellan raderna tänkte jag dessutom klämma in nån egen, smalare variant av Make Noise's mitten-multiple. I locket blir det plats för patch-kablar.

Fråga 1: Behöver man oroa sig för värmeutvecklingen om man "stänger in" PSU:t helt? Djupet på botten-lådan är ca 9-10 cm, så det finns ju lite luft.

Fråga 2: Pris?
    Doepfer PSU3 + busboards = drygt 2000 spänn.
    2 3U-frames från clicks-clocks = nästan 1000 spänn.
    Tillkommer lite apparatuttag etc.
    Totalt minst 3000. Ska det kosta så mycket när man bygger själv, eller missar jag billigare alternativ här?

viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Bra idé ju! Kan bli svinsnyggt. Tycker lite synd om saxen men men. Har fått för mig att jag har sett någon billigare DIY-busboard men då får man nog löda själv. Ska försöka komma ihåg var bara.

bing
    bing är uppkopplad nu

Senior
    Zeus verkar ju faktiskt bli lite billigare. Men det ser nästan ut som att de är på väg att sluta med sina passiva boards. Så då får man väl leta reda på nån annan lösning där. Löda går ju.

bing
    bing är uppkopplad nu

Senior
    Hittade just Befaco också, men de ger lite för lite ström. Är det dumt att ha två aktiva boards i samma case?

Liknande ämnen

1. Modular i custom case från Thomann?
    Av intedinmamma i forum Modularer & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-06-24, 00:25
  2. Nord Modular G2 case till låns!?
    Av member123 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 11:47

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar