Resultat 1 till 31 av 31

Ämne: Pluggmunk 2019

reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

Veteran

Pluggmunk 2019

Trots en stadig vilja att köpa: PSP bundle, Softube Volume 2, Izotope Music Production Suite 2, Voxengo, Fabfilter, Flux bundle,, ja jag vet inte överallt man tittade var där bra dealar.

Hade utan problem kunnat lägga 10.000 coronas på pluggar, MEN Jag gjorde inte ett enda plugginköp vid slutet av året då jag redan har en hel del riktigt bra pluggar som jag borde använda+har förståss bra verktyg i DAWarna of choice.

Nu pluggar vi igen VST-hålet (hoppas jag). Får försöka knyta inköp till någon slags prestation.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Här är jag med - jag lovar att göra vad jag kan för att inte handla en enda plugg under 2019!

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Här är jag med - jag lovar att göra vad jag kan för att inte handla en enda plugg under 2019!
    Dito!

Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Den här är lätt för mig då jag bestämt att enbart köra med de pluggar som ingår i Cubase.
    Så jag är med

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Är alltid redo för intressanta släpp från de kreativa DSP-husen, nya kits för SD3 och div. uppgraderingar.

När det gäller mjukvarumunkande är jag fullblodsateist

valsolos avatar
    Vintage
    Hahaha... för Amon & mPop brukar ju köpa en massa pluggar..

Jag lovar att inte klubba ihjäl sälar i år heller

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Hahaha... för Amon & mPop brukar ju köpa en massa pluggar..

Jag lovar att inte klubba ihjäl sälar i år heller

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Klockan 03.00 i morse skaffade jag Izotope RX7Advanced samt Insight 2 och Neutron 2. Så det sprack ju rätt tidigt kan man säga

Inte för jag har några munkambitioner, varken på hård- eller mjukvarufronten.

NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Pluggmunk 2019!? Inga problem!
    Skaffade Arturias V collection i samband med black friday. Jag har kört med fulkopia i många år och tycker att den ihop med pluggarna man får med i tex Cubase räcker så att det blir till över på mjukvarufronten.
    Dessutom finns det hur många bra gratis pluggar som helst som gör ett tillräckligt bra jobb så att man klarar sig. Ta tex TALs gratispluggar och backa upp med alla mjuksyntar från Elektrostudio, så har man en väldigt bred bas.

Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tror jag hakar på!

jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    fjomp
    Nope. Misstänker att det blir något i år med trots allt.

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    Den här är lätt för mig då jag bestämt att enbart göra musik med de ljud som finns i min CTK-601
    Så jag är med
    iEnAnnanTrådFixd

fragster
    fragster är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Jag kämpar med att försöka hålla mig borta från PSP-dealen (hoppas det är försent nu?) men kommer nog skaffa SoundToyspaketet när det dyker igen på nån rea...
    Annars så är jag på. Kanske.

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Vad är syftet? För att det är töntigt att köpa mjukvara?
    Får det intrycket i tråden när användare som inte jobbar med mjukvara postar och det skojas om det.

Jag kommer köpa mjukvara i år. Jag tjänar all min inkomst på ljud och/eller musik och mjukvara är en del av det. Men jo, även jag jobbar med instrument som inte vem som helst har råd med. Älskar dock VST 4-Life.

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Får det intrycket i tråden när användare som inte jobbar med mjukvara postar och det skojas om det.
    Syftar du på mitt inlägg?

Om ja. Töntigt? ABSOLUT inte. Exakt samma grej som att köpa hw. ”Skojet” handlar ju om förmågan att stå emot GAS/PAS. O om någon extremt sällan köper mjukvara, o i mpops fall ibland t.o.m skojat om moderna DAWmiljöer (iom atarianvändning) så blir ju svårigheten att stå emot GAS/PAS minimal Övertygad om att mpop o amon inte misstolkade/blev kränkta mitt inlägg.

Har själv enorma mängder mjukvarupluggar, software etc. Jag jobbar inom ITvärlden sen snart 25år tillbaks o den ansolut största delen av min inkomst kommer därifrån. Måhända töntigt o ej så coolt men that’s the reality

tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Svårt att avstå Ozone 8 men köpte den nog på nyårsafton så ja pluggmunk!

Om inte Ozone 9 är svinbra....

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Det är väl kul om vi kan skoja lite här också? Jag kan lätt anklagas för att vara tungt lastad under GASens ok och då lättar den här tråden upp och balanserar. Dessutom har jag hört och sett många som beskrivit att de köpt så mycket pluggar att de glömt vad de har eller ens hunnit installera. Då kommer väl tråden väl till pass?

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Det är väl kul om vi kan skoja lite här också? Jag kan lätt anklagas för att vara tungt lastad under GASens ok och då lättar den här tråden upp och balanserar. Dessutom har jag hört och sett många som beskrivit att de köpt så mycket pluggar att de glömt vad de har eller ens hunnit installera. Då kommer väl tråden väl till pass?
    Min ton var nog lite hårdare än vad jag hade tänkt egentligen. Jag läste på annat håll (som vanligt) att det typ inte går att göra musik med mjukvara och kopplade det till denna tråden. Tycker det är en tråkig inställning, att det måste vara hårdvara för att "räknas".

Men som sagt - jag överdrev nog lite. Sorry!

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator

Det är lätt att sura ur - no harm done.

Verktygen måste passa hantverkaren. Gör de det så kvittar det hur de designats. Gör de inte det så blir inget jobb gjort och då är det illa. Men det är meningslöst om hovslagaren byter sin krats mot tandläkarens borr. Då vill ingen vara häst och ingen patient.

Här handlade det mer om hur många borrar eller kratsar man egentligen behöver för att utföra jobbet.

Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Tand_plugin.jpg 
Visningar:	1 
Storlek:	828,4 KB 
Id:	85372

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Tand_plugin.jpg 
Visningar:	1 
Storlek:	828,4 KB 
Id:	85372
    *hahaha*

-Fyra!

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Men jo, även jag jobbar med instrument som inte vem som helst har råd med.

reverbsvansen

Veteran
    Är även jag stor fantast av hårdvara, mjukvarueffekter, vst-synthar och Reason rack-extensions.
    Sjukt trevliga verktyg man erbjuds nuförtiden.
    Har handlat på mig friskt genom åren, men tyvärr används de flesta inte. OCH jag har fullt tillräckligt inom alla pluggkategorier, MEN vill ha mer och fler ändå. Det blir bara som att stapla instrument och effekter.

Får mer sträva mer åt att köpa det jag behöver, istället för att köpa för att pluggtillverkarna har kampanjer.
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2019-01-03 klockan 01:35.

rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    Det blir bara som att stapla instrument och effekter.
    Det där är definitivt ett problem med mjukvara. Kvadratmeterpriserna i stockholm sätter förr eller senare effektivt stopp för hårdvarusamlingen, men mjukvara saknar den fysiska begränsningen...

deadbeats avatar
    Veteran
    Jag är kronisk användare av Cubase egna grejer, men kan nån tipsa om en riktigt bra eq så lyssnar jag gärna!

outshape
    outshapes avatar
    Vintage

Årets första plugin inhandlad!

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Så bra att du inte avlade celibatlöfte.

reverbsvansen

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    Jag är kronisk användare av Cubase egna grejer, men kan nån tipsa om en riktigt bra eq så lyssnar jag gärna!
    Bra om man kan använda sig av stockgrejorna i DAWen. Det är bra munkanda.

Det beror lite grand på vad du gillar för typ av EQ och behöver. Det finns mycket att välja på:
    - KanalstrippsEQ eller Bus/master EQ.
    - Dra i kurvor eller rattar.
    - Stereo EQ eller en med både Stereo och M/S: >man kan EQ'a mono och stereomaterialet separat.
    - EQ med dynamisk möjlighet eller Ej. De valda EQ-områdena påverkas när ljudet överstiger ett givet värde.

Starta en tråd så blir det lättare att tipsa o så inte munktråden blir en EQ-"GAS"-tråd.
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2019-01-03 klockan 19:59.

Redaktör
    Jag gillar PSP E27.

Själv försöker jag hålla mig från att köpa Aalto och/eller Kaivo nu när det är rea…

rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Tokyo Dawn Labs - SlickEQ och Nova är grymma. Passande för munkar är de dessutom gratis. (men finns i vassare GE-versioner som kostar en slant...)

Veteran
    Jag har inga behov med fler pluggar. Men katten, innovationen bland pluggtillverkarna gör att man köper pluggar som gör grymma grejer. Men jag kan garantera att jag inte köper några fler Neve eller andra vintage kopior som plugg.
    (Om jag inte råkar köpa Softube Console 1 förstås....)

Liknande ämnen

1. NAMM 2019
    Av Katzenjammer i forum Nyhetstips
    Svar: 183
    Senaste inlägg: igår, 21:26
  2. Synthmunk 2019
    Av depulse i forum Allmänt om musik
    Svar: 38
    Senaste inlägg: igår, 10:16
  3. Superbooth 2019
    Av tut i forum Nyhetstips
    Svar: 3