Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Söker ableton projekt, download

  1. #1
    manneokoko
    manneokoko är inte uppkopplad

    Söker ableton projekt, download

    Hej,
    Jag är ny i Ableton och söker hela projekt/ färdiga låtar att ladda ner gratis, techno.
    Syftet är att studera och lära mig lite knep och trix.

    Någon som känner till vart man kan ladda ner projekt gratis?

  2. #2
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Här finns diverse projekt i diverse genrer: https://bassgorilla.com/free-ableton-project-files/
    Jag har inte använt sajten själv, så jag har ingen aning om kvaliteten eller så.

    Sen är jag lite tveksam till nyttan. För att se hur man arrar låtar inom en viss genre kan det väl vara nyttigt att dissekera färdiga projekt, men för att lära sig programmet tror jag mer på Youtube-videor etc, för det är nog svårt att lura ut koncept, handgrepp och arbetsflöden från ett färdigt projekt.

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Sätta igång helt blint och hitta en egen metod är också väldigt bra.

  4. #4
    rwq
    rwq är uppkopplad nu
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag fattar grejen precis! Smart att se t ex hur automatiseringar funkar utan att behöva läsa sig till allt.

  5. #5
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    finns det inte nått demoprojekt när man startar ableton första ggn?

  6. #6
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det är helt rätt väg att gå för att få raketstart till hur etablerade användare gör.
    Jag hittade Alan Walkers Fade som komplett Fruity Loop projekt ( Alltså Alans original, ingen remake) . Det var intressant att studera. Fade blev ju sedan en världshit i Faded när man la på sång ovanpå (även ett pianointro lades till).

  7. #7
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    När du väl hittat några projekt med det sound/genre du söker är ett bra tips att du kan spara kanaler/tracks som har ljud som du gillar (med internet+effekter) som presets, och sedan använda i dina egna projekt. Du kan även importera track-inställningar direkt från andra projekt in i ditt egna projekt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 16:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •