Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Loomer Architect

  1. #1
    Queller
    Queller är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

  2. #2
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Mycket spännande! Har du testat och har några erfarenheter att dela med dig av?

  3. #3
    Queller
    Queller är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket spännande! Har du testat och har några erfarenheter att dela med dig av?
    Nej, jag har inte haft tid att testa än. Generative-midi blabla är inte min hemmaplan direkt, men jag antar att det finns många här i forumet som är intresserade.
    Eftersom jag ibland har linux som hemmaplan för mitt musikskapande så har jag viss koll på dom få kommersiella mjukisutvecklarna, däribland enmansföretaget Loomer. Jag råkade trots mitt svala intresse närmast tvångsmässigt fastna i en flera år lång tråd angående "kommer snart"-pluggen Epoch, som efter fyra år fortsatte i en ny tråd i ytterligare några år. Förra året, tror jag det var, bytte Epoch namn till Architect och skulle "närsomhelst släppas"....men icke! Jag fortsatte att hålla ett vakande öga på tråden, övertygad om att jag var utsatt för ett beteendevetenskapligt experiment. men så på självaste nyårsafton, efter sex års utvecklande och snicksnackande...
    tjoho, jag är äntligen fri!
    Men som sagt, jag är rättså säker på att många här med svart bälte i midi kommer att gå igång på detta.

  4. #4
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    haha jag var exakt samma väntade i flera år. Nu är jag inte lika intresserad längre. Jag har inte provat men ska vara lite som numerology och lite som max

  5. #5
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag trodde att detta var the new shit.. men det verkar som om man bara har tillgång till simpla step sequencers (eller midi-in) än så länge? D v s, ännu ingen fullfjädrad piano roll som källa (såvida man inte matar det från en DAW).

    Om så är fallet så känner jag mig mer hemma med att använda protoplug för att scripta midi-filter/generators.

Liknande ämnen

  1. Front Line Assembly + Architect 9/6
    Av mekanomind i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-02, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •