Resultat 1 till 51 av 51

Ämne: Modernare strata av en byggsats

  1. #1
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran

    Modernare strata av en byggsats

    Gammeldags elgitarrer är snygga och bra men nu tänkte jag göra en hardtailstrata av ett sånt här kit:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2574_0.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	19,7 KB 
Id:	85308
    https://www.gitarre-bestellen.de/pro...262d5c3cbffa31

    Förmodligen med Seymor Duncan P-rails (och Triple Shots, det är ringar/hållare med små switchar för p-90/rails/humbuckers)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P-Rails-set-Black-SHPR-1s.png 
Visningar:	34 
Storlek:	289,3 KB 
Id:	85309
    https://www.seymourduncan.com/pickup/p-rails-set

    Betsa hela inkl. lönngreppbrädan med Crimson Stunning Stains:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Stunning-Stains-PthaloBlue-250ml.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	122,8 KB 
Id:	85310
    https://crimsonguitars.com/store/stunning-stains/

    5-vägs pickupväljare med Bill Lawrence mod
    https://www.premierguitar.com/articl...caster-circuit

    All hårdvara svart, tänkte greppbrädan svartbetsad först men den kanske skulle se ut för mkt som en vanlig elgitarr med avvikande färg på greppbrädan.

    Såhär tex.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	strat2.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	77,4 KB 
Id:	85311

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	p90strat2orange.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	275,0 KB 
Id:	85320

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	p90strat2purple.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	265,6 KB 
Id:	85321

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	p90strat2green.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	274,5 KB 
Id:	85322



    Idén är att den här stratan ska kunna låta olika grader av mulligt och jazzigt istället för bara kvack kvack, och att den inte ska vara så retro så inte alla säger -snygg gitarr! några måste säga -ful! också
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2018-12-28 klockan 09:31.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Coolt projekt! All HW svart blir snyggt. Du borde statsa på svarta bandstavar dessutom!

  3. #3
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt projekt! All HW svart blir snyggt. Du borde statsa på svarta bandstavar dessutom!
    thankx! men hur blir vanliga bandstavar svarta?

  4. #4
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    farhåga: lönngreppbrädan är hårdare än ask-kroppen och suger åt sig mindre bets och blir blekare?

  5. #5
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Är inte risken att greppbrädan rätt snabbt kommer börja tappa färg från nötning av fingrar och strängar?

  6. #6
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    thankx! men hur blir vanliga bandstavar svarta?
    Du får byta ut dem!

  7. #7
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    farhåga: lönngreppbrädan är hårdare än ask-kroppen och suger åt sig mindre bets och blir blekare?
    Detta och Peters kommentar om nötning - du får rugga upp ytan och färga in flera gånger. Du får antagligen fylla på med mer färg, men nötningsfläckar är nog svåra att undvika om du inte tryckimpregnerar

  8. #8
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får byta ut dem!
    för avancerat för mig men bra idé!

  9. #9
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta och Peters kommentar om nötning - du får rugga upp ytan och färga in flera gånger. Du får antagligen fylla på med mer färg, men nötningsfläckar är nog svåra att undvika om du inte tryckimpregnerar
    ja det kan bli sandning och fler omgångar bets än kroppen får. sedan tänker jag många många lager finishing oil på greppbrädan också så den inte nöts alls
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2018-12-27 klockan 16:55. Anledning: sedan kanske det blir fult med en enfärgad gitarr även om hela får samma nyans... (?)

  10. #10
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Spännande projekt! Seymor Duncan P-rails verkar spännande... jag funderar på om de passar istället för mina p90-mickar på min tele? Dom jlåter bra men har lite väl mycket hum... och det skulle vara spännande att även kunna ha ett mera klassiskt tele-ljud. Frågan är om de passar och var man sätter den extra omkopplaren? Någon tanke om det?
    P90 STACK: https://www.seymourduncan.com/pickup...=5c25092f29edc
    Senast redigerat av biomoib den 2018-12-27 klockan 21:29.

  11. #11
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande projekt! Seymor Duncan P-rails verkar spännande... jag funderar på om de passar istället för mina p90-mickar på min tele? Dom jlåter bra men har lite väl mycket hum... och det skulle vara spännande att även kunna ha ett mera klassiskt tele-ljud. Frågan är om de passar och var man sätter den extra omkopplaren? Någon tanke om det?
    Namn:  227279.jpg
Visningar: 573
Storlek:  8,1 KB
    https://www.thomann.de/se/seymour_du...SABEgK7hvD_BwE

    de där "ringarna" har omkopplarna på sig men har sett folk köra med push/pull-potar också (men en tele kanske har för få rattar för det)

    dock att single coil-railsen på p-rails är de som folk på internet inte verkar vara så galna i. kanske inte tele-sound då eller strat. Folk verkar gilla p-rails för p90 och humbuckerlägena.

  12. #12
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Den verkar ju också intressant eftersom den ska vara i stort sätt fri from hum...
    Den verkar dock vara lite högre och man får nog kolla upp att det finns plats.

  13. #13
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Måste följa detta projekt eftersom jag fick färdig min Strata-klon (vit med ljusgrå kanter och guldattiraljer).

    Spontant, how about måla kroppen med grön hammarlack?!

  14. #14
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Fränt!

    Vad blir det för stall? string-thru eller hardtail?

    Bluesbuckers är bra p90-buckers.... tycker splitt å skit är fegt, brukar ju hitta det läget man gillar och köra...

    Jag gillar mest dirty fingers, super distortion och mini humbuckers och så klart jazzmaster-pickups...

  15. #15
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Mässingssadel är ett bra sätt att få guran bli twängigare.

  16. #16
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fränt!

    Vad blir det för stall? string-thru eller hardtail?

    Bluesbuckers är bra p90-buckers.... tycker splitt å skit är fegt, brukar ju hitta det läget man gillar och köra...

    Jag gillar mest dirty fingers, super distortion och mini humbuckers och så klart jazzmaster-pickups...
    har kollat på ett hardtail som funkar både med string through och top load och kommer top loada. enklast är bäst för min del. enklast kropp alltså. rear routad och inget outputjack på fronten och inget plektrumskydd.

    tänkte förut bluesbuckers eller mean 90s eller andra p90 men har redan jazzmaster och en les paul jr variant med p90s med vansinneshög output så det här skulle bli moderna hi-tech guran. mässingssadel är bra tips! har en metallsadel liggande

  17. #17
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste följa detta projekt eftersom jag fick färdig min Strata-klon (vit med ljusgrå kanter och guldattiraljer).

    Spontant, how about måla kroppen med grön hammarlack?!
    hammarlack låter kul men jag vill ha träets ådror väldigt synliga, bara de är hyfsat ok snygga...

  18. #18
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    farhåga: lönngreppbrädan är hårdare än ask-kroppen och suger åt sig mindre bets och blir blekare?
    Paralellt med fibern ask/lönn väldigt lik hårdhet i både brinell och janka.

    Sedan beror vidhäftningen mindre på hårdhet och mer på bearbetning av träet: vid putshyvling får man t ex en spegelblank yta som efterbehandling fastnar sämre på. TS får gå över träet med ett 240papper om han vill vara säker.

  19. #19
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Paralellt med fibern ask/lönn väldigt lik hårdhet i både brinell och janka.

    Sedan beror vidhäftningen mindre på hårdhet och mer på bearbetning av träet: vid putshyvling får man t ex en spegelblank yta som efterbehandling fastnar sämre på. TS får gå över träet med ett 240papper om han vill vara säker.
    sandpapper får det bli! tack för tipsen!

    och nu lärde jag mig att janka&brinell finns!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Janka-Scale-1024x1024.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	253,1 KB 
Id:	85323
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2018-12-28 klockan 12:18.

  20. #20
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande projekt! Seymor Duncan P-rails verkar spännande... jag funderar på om de passar istället för mina p90-mickar på min tele? Dom jlåter bra men har lite väl mycket hum... och det skulle vara spännande att även kunna ha ett mera klassiskt tele-ljud. Frågan är om de passar och var man sätter den extra omkopplaren? Någon tanke om det?
    P90 STACK: https://www.seymourduncan.com/pickup...=5c25092f29edc
    just det p-rails är humbuckerstorlek så de får inte plats i p-90 routes.

  21. #21
    deleted user
    Ser att du lagt ut fler bilder på gitarrer nu ( följer tråden ). Gud så hiskeligt snygga. Jag skulle vilja se den chocklila med citrongula detaljer.

  22. #22
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser att du lagt ut fler bilder på gitarrer nu ( följer tråden ). Gud så hiskeligt snygga. Jag skulle vilja se den chocklila med citrongula detaljer.
    tack! men jag tror inte de kan bli riktigt så irl för det är bara crimson guitars exempelträbitar med deras bets-kulörer lagda på en random p90-strata från internet, men i rätt ljus kanske de kan se ut lite åt det hållet...(?)

  23. #23
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Snyggt som fan! (Orange alltså ) Att det kommer skifta lite blir nog bara snyggt. Nötmärken? Låt det nöta säger jag!

  24. #24
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snyggt som fan! (Orange alltså ) Att det kommer skifta lite blir nog bara snyggt. Nötmärken? Låt det nöta säger jag!
    ja olja som finish kan vara bra för snyggt åldrande?

  25. #25
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    men nu har jag en till idé. har redan ett les paul junior kit fast med två p90s. men tänkte att jag ville urholka ett sånt kit till semi hollow och sätta flame maple topp på. kan vara bra med en gitarr som det inte går att spela rock på

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	semihollow.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	222,4 KB 
Id:	85384

    liknande en es 335/175 etc men med wrap around bridge för jag gillar det soundet (och min intonerar bra) och så är det inga länga strängar bakom stallet som ringer... en enda soap bar p90 i halsläge. kanske rolig kulör-bets på en sån också...
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2019-01-03 klockan 11:40.

  26. #26
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Blev inspirerad av den där obearbetade strata-kroppen - har länge funderat på en mikrofonlös gitarr med bara en GK3-bar eller piezostall med GK3-elektronik (ala Godin). Tyvärr verkar de obearbetade vara antingen Strata- eller Tele-formade (gäsp), om man inte går upp till Warmoth custom eller liknande svindyrt. Tar gärna emot tips... Sedan engagera någon med kunskap att fräsa ut för elektronik, bearbetning/lack/olja etc (hej deleted user )

  27. #27
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev inspirerad av den där obearbetade strata-kroppen - har länge funderat på en mikrofonlös gitarr med bara en GK3-bar eller piezostall med GK3-elektronik (ala Godin). Tyvärr verkar de obearbetade vara antingen Strata- eller Tele-formade (gäsp), om man inte går upp till Warmoth custom eller liknande svindyrt. Tar gärna emot tips... Sedan engagera någon med kunskap att fräsa ut för elektronik, bearbetning/lack/olja etc (hej deleted user )
    om cybergitarren ska vara mindre än en strat/tele så är det väl bara att karva ut den ur byggsatsen. och om den ska vara större så borde planka av nåt smart trä från brädgårn och tex dessa mallar vara bra?

    https://www.electricherald.com/guitar-templates/

  28. #28
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan engagera någon med kunskap att fräsa ut för elektronik, bearbetning/lack/olja etc (hej deleted user )
    Ska du göra en gitarrkropp med midi men utan mickar? Ja jag kan hjälpa dig. Posta en ritning ovanfrån samt sida i skala 1:1 i två kopior med djup på halsficka och stallhål. Lägg till virkesslag.

    Föreslår att du efterbehandlar själv, det behövs det inga maskiner till. Kolla upp french polish ( fransk polityr ).

  29. #29
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    några måste säga -ful! också
    Jag nappar! Svinful!

  30. #30
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    om cybergitarren ska vara mindre än en strat/tele så är det väl bara att karva ut den ur byggsatsen. och om den ska vara större så borde planka av nåt smart trä från brädgårn och tex dessa mallar vara bra?

    https://www.electricherald.com/guitar-templates/
    Intressant! Tackar! Planka från brädgårn vete sjutton! Kommer att tänka på Bo Diddleys variant




    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska du göra en gitarrkropp med midi men utan mickar? Ja jag kan hjälpa dig. Posta en ritning ovanfrån samt sida i skala 1:1 i två kopior med djup på halsficka och stallhål. Lägg till virkesslag.

    Föreslår att du efterbehandlar själv, det behövs det inga maskiner till. Kolla upp french polish ( fransk polityr ).
    Men utmärkt! Då behöver jag komma igång seriöst med projektet, nu när möjlighet erbjuds, att hitta en tilltalande design dessutom fungerar med idén. Jag är en sucker för hyfsat traditionella vackert ådrade och tintade träytor - än viktigare för en mikrofonlös kropp! Hur svårt/dyrt är det att hitta fina (ej exotiska) träslag med rätt egenskaper? Många använder ju ett basic träslag i kroppen och en mer spektakulär topp. Hur besvärligt är det att göra en carved top?

    Den enda modell jag vet av "exklusivare" design utan mikrofoner är Variax 700, men de är inte speciellt snygga.


  31. #31
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur svårt/dyrt är det att hitta fina (ej exotiska) träslag med rätt egenskaper? Många använder ju ett basic träslag i kroppen och en mer spektakulär topp. Hur besvärligt är det att göra en carved top?

    Den enda modell jag vet av "exklusivare" design utan mikrofoner är Variax 700, men de är inte speciellt snygga.

    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur svårt/dyrt är det att hitta fina (ej exotiska) träslag med rätt egenskaper?
    Till alla som funderar på detta. Låt mig nyansera:

    Det behövs brädgård där självplock tillåts. Man får kolla efter mycket stående årsringar så instrumentet inte slår sig minsta lilla.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a-Old-and-b-new-spruce-wood-with-standing-annual-growth-rings.png 
Visningar:	24 
Storlek:	149,2 KB 
Id:	85411
    Stående årsringar.

    Ju rakare virke, desto färre lamineringar behöver man göra. ( Laminera = limma ihop bitar ).

    Och här finns en lista massivt trä att botanisera bland:

    http://webshop.fredricsons.com/websh...itemgroup=8800

    Kort svar till dig Hasse: bestäm först vilket material du vill ha. Jag kör mest med svenska träslag: lind, ask, alm, al. Kolla vad musikbyggare rekommenderar för träslag för någon som dig. Tänk på vikten.

    Många använder ju ett basic träslag i kroppen och en mer spektakulär topp. Hur besvärligt är det att göra en carved top?
    Inte svårt men framförallt tar det lång tid = kommer kosta mer. Hyvla hyvla hyvla, sickla sickla sickla.

  32. #32
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    På instructables finns en rad artiklar om folk som byggt guror med allt från gamla reggiestreringsskyltar (från Jamaika,hahaha) till drivved och surfbrädor. Kolla!

  33. #33
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    jag kom på att jag ska basera den på en telecaster istället för jag vill ha telens sustain och fetma. men göra belly cut och forearm cut och även mjuka till alla kanter på kroppen så den blir lika komfortabel som en strata.

  34. #34
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På instructables finns en rad artiklar om folk som byggt guror med allt från gamla reggiestreringsskyltar (från Jamaika,hahaha) till drivved och surfbrädor. Kolla!
    Den här har nog varit med ett tag:https://www.instructables.com/id/Glo...struck-Guitar/

  35. #35
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4786.JPG 
Visningar:	36 
Storlek:	139,0 KB 
Id:	85765
    blir superskönt med strata 3d-konturer på telekroppen

  36. #36
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Kul projekt! Önskar jag hade tid etc etc etc whatever till att göra något sånt.

  37. #37
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4867.JPG 
Visningar:	58 
Storlek:	320,6 KB 
Id:	86018
    uppgraderar med locking tuners, roller string trees, graph tech tusq-nöt, p-rails pickups, stall med sex sadlar. verkar bli bra ton, sustain och stämningshållning...

  38. #38
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4867.JPG 
Visningar:	58 
Storlek:	320,6 KB 
Id:	86018
    uppgraderar med locking tuners, roller string trees, graph tech tusq-nöt, p-rails pickups, stall med sex sadlar. verkar bli bra ton, sustain och stämningshållning...
    Forma klart och lägga på finish innan du sätter på mekaniken! Du har ju massa material kvar utanför strecken.

  39. #39
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Forma klart och lägga på finish innan du sätter på mekaniken! Du har ju massa material kvar utanför strecken.
    näe sandpapperrisp och betskladd på hårdvaran ser skönt vintage ut! :P
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2019-02-09 klockan 14:24. Anledning: jag skulle kalla det för en dry build -kolla att allting funkar innan sand och bets och finish.

  40. #40
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5067.JPG 
Visningar:	29 
Storlek:	99,7 KB 
Id:	86351
    nu konverterar jag en gammal mutilerad strata till huvudlös en humbucker-gitarr istället (i väntan på sanda/betsa/olja utomhus-säsongen)

  41. #41
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5067.JPG 
Visningar:	29 
Storlek:	99,7 KB 
Id:	86351
    nu konverterar jag en gammal mutilerad strata till huvudlös en humbucker-gitarr istället (i väntan på sanda/betsa/olja utomhus-säsongen)
    OMG! Vad i hela friden?!

  42. #42
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    huvudlösa gitarrer är ett sätt att sortera bort falska vänner

  43. #43
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Okej? Och kroppen då? Hur förklarar du den?!

  44. #44
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    normal kropp

  45. #45
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran

  46. #46
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	lap steel.JPG 
Visningar:	22 
Storlek:	133,3 KB 
Id:	86601
    startade ett till projekt i väntan på sandningsväder -lap steel av överblivna telecasterdelar. expert-routad av min gamla skolkompis som har verkstad på jobbet

  47. #47
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	7B6CA774-ED56-4EE6-AAF5-C88B1CBD7DC2.jpeg 
Visningar:	17 
Storlek:	655,8 KB 
Id:	88522 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CF4C6C0D-8203-4A11-8C6E-60924D5D2162.jpeg 
Visningar:	22 
Storlek:	576,1 KB 
Id:	88523
    nu har den fått bets och jädrigt mkt olja (och en ”lite rolig” form)
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2019-07-27 klockan 11:07.

  48. #48
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    ... mumintrollet satt med svansen fast, och vad hände sen? (Fritt ur en bildbok om mumintrollet).

    Hur har det gått sen?!

  49. #49
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Jaa hur gick det egentligen?

  50. #50
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    näe jag tycker kanske inte den är min viktigaste gitarr direkt och är inte helt nöjd med teleformen. borde byggt den på en oroutad stratakropp istället för en tele. och p-rails kanske är för hi tech för mig egentligen. de är till salu om nån är intresserad
    https://www.99musik.se/showthread.ph...ett-kit-gitarr

  51. #51
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    normal kropp
    Lolade irl

Liknande ämnen

  1. Hur får jag in lite modernare element i min musik?
    Av skogge i forum Mixning & mastring
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2016-03-21, 22:53
  2. PAiA byggsats, sen då!?
    Av Porkij i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 10:46
  3. byggsats/nybörjare/problem
    Av ntg i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •