Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cubase - Device panel

  1. #1
    KungKrilles avatar
    Veteran

    Cubase - Device panel

    Har ju precis köpt Cubase 10 men istället för att göra musik så fastnade jag helt i device panels. Jag vet inte hur jag kom in på det men tycker det är en riktigt fin feature. Sitter just nu och gör en editor för Yamaha Reface DX. Det är inte det enklaste program jobba med men uj vad kul det är. Editorn kommer bli stjärtful då jag bara använder de inbyggda grafiska elementen men hoppas det ska bli användbart om jag orkar göra färdigt


  2. #2
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Fint! Har använt sådan till mks-50 och jomoxtrummis tidigare, funkade vad jag minns bra

  3. #3
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Nice! Den funktionen har ju funnits med sen urminnes tider och jag använde den mycket förr när man hade moduler med minimalistiska användargränssnitt.

  4. #4
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Helt gått mig förbi. Coolt!

  5. #5
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det här var helt nytt för mig med. Nu har jag stött på ett litet problem. Kan jag lösa det så skulle det göra min editor mer lättläst. Jag kan inte hitta något sätt att få en slider att visa andra siffror än de jag skickar till synthen. En Pitch EG Level t ex skickar ett värde mellan 16-112 och det är tyvärr också vad som visas på slidern. Det skulle vara nice ifall man kunde mappa om dom siffrorna så att slidern istället visade -48 till +48.

  6. #6
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Snyggt jobbat, jag har provat den några gånger, men som du säger är den lite halvjobbig att jobba med.
    Men bra att möjligheten finns där ändå.

  7. #7
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Tyvärr måste jag strunta i att försöka få kontrollerna att visa andra värden än de som skickas men nu är editorn i stort sett färdig Jag har ännu inte testat tvåvägskommunikation eller bibliotek men så här ser det ut just nu:

    Kanske inte bästa layouten och det är lite osymmetriskt här och var.

Liknande ämnen

  1. Reaper - Device Panels?
    Av sickanovic i forum Övriga DAW
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 16:40
  2. MIDI Device Panels...
    Av bjorx i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 12:44
  3. Audio Damage Dr. Device
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •