Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 82

Ämne: Summera ditt 2018 (Hur mycket musik gjorde du?)

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Summera ditt 2018 (Hur mycket musik gjorde du?)

    Det finns ju en tråd om hur många instrument vi köpt under året.
    Hur gick det med låtsnickrandet då?

    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    Hur många spelningar blev det?
    Släppte du någon skiva?
    Är du nöjd med musikåret 2018?

  2. #2
    lasselus avatar
    Redaktör
    För min del har jag varit mer produktiv än på mycket länge...och för det tackar jag vewie och hans utomordentliga initiativ Veckans spis...

  3. #3
    deadbeats avatar
    Veteran
    Det blev fler låtar gjorda än instrument köpta för min del.

    Inget livespelande dock, men en hel del repande med band
    Senast redigerat av deadbeat den 2018-12-25 klockan 12:28.

  4. #4
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Tänkte du på mig outshape?

  5. #5
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag släppte fyra klara låtar tror jag och har flera skisser gjorda. Jag är nöjd med det jag gjort men vill göra mer. En del skyller jag på 99 och adminjobb, men även annat i livet som inte gett studion det tidsutrymme den velat ha. Hursomhelst har jag lovat ändra på det och faktiskt avgivit nyårslöfte om detsamma redan.

  6. #6
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Allt för mycket tid lödande, kopplande, förstå... allt för lite musik gjord. Får bli bättring på den fronten 2019.

  7. #7
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Tio låtar uppe på Soundcloud. Ett så gott som färdig EP som jag inte vet vad jag ska göra med. Ett kassettsläpp med nio låtar. Mitt mest produktiva år tror jag, bannemej!

    Inga spelningar dock!

  8. #8
    hallows
    hallows är inte uppkopplad
    hallowss avatar
    Senior
    2018 har varit ett mycket produktivt år!
    Ett album med 8 låtar och en singel släppt.

  9. #9
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag färdigställde 30-40 låtar under sommarhalvåret. Några av dem bara dryga minuten långa Väldigt nöjd med nästan allt. Vet inte vad "släppa en skiva" betyder nuförtiden dock. Skulle gärna göra det. Borde ta tag i Bandcamp kanske? Känns som att det är en legitim och trovärdig väg att gå. Hur gör man med Bandcamp och flera genres? Jag skulle helst ha olika konton för att inte förvirra de stackars lyssnarna , men kan man koppla till samma PayPal? Frågor som jag oftast struntar i och istället lägger tiden på själva musiken

    Tyvärr blev det inget livespelat.

  10. #10
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Du kan ha ett konto men olika artister, det är inga problem

  11. #11
    Musikmässigt så kan 2018 summeras till december. Spelade in ett trettiotal låtar mellan 4-22:a December. Mesta är skit som behöver förädlas på en hårddisk. Men mycket blev bra, enligt mig. Ångrar att jag inte övat mer på theremin dock. Det är så skönt i huvet. Meditativt.

  12. #12
    tesla3
    tesla3 är inte uppkopplad
    tesla3s avatar
    Senior
    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    - Ett album och två EP (ca) för utgivning 2019.

    Hur många spelningar blev det?
    - Erbjudanden, tackat nej.

    Släppte du någon skiva?
    - Två stycken (CD och digitalt).
    - Medverkar på en samling (kassett).

    Är du nöjd med musikåret 2018?
    - Ett av de större åren, absolut.

    Det var väl ett väldigt korrekt svar?

  13. #13
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    1 låt, sedan gick Antimon bort. Därefter ingenting, förrän julkalenderbidraget, som var en cover. Inget kommersiellt. Alldeles för lite.

  14. #14
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    ~30 låtar, två släpp, startat label, två spelningar. Startat nytt band med ett släpp som kommer i mellandagarna.

    2018 har absolut varit ett av mitt livs bästa år på många sätt och musiken har också speglat detta. Jag är väldigt lyckligt lottad som har möjlighet att göra musik och ha så roligt med det som jag har. Jag har så fint stöd och så fina vänner!

  15. #15
    Re: theremin. Vilken grej det är! Andning, hållning, ton säkerhet, fingerfärdighet, 2handsmotorik... Och så moogs mattor. Dom är verkligen smutt i knoppen.

  16. #16
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Ca 15 låtar som är i stort sett släpp-klara, men jag är osäker på om de är tillräckligt bra, så jag skjuter upp mina släppa dem i ett album-tankar hela tiden.

    Är inte intresserad av att spela live, men i somras väcktes tanken om hur det skulle låta OM jag spelade live. Sagt och gjort, jag spelade live hemma, utan publik. En låt fick räcka men det blev förvånansvärt bra tycker jag, när jag lyssnar på inspelningen i efterhand.

    Musikåret var hyfsat. Periodvis produktivt och tog en del musikaliska vändor jag inte hade väntat mig att jag skulle ta.

  17. #17
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Släppte 2 skivor och spelade in 1 tredje som kommer 2019.

    Inga livespelningar vilket var lite synd men det var fullt upp med inspelning...

    Bra produktivt på höst / vinter och vår sommaren gör jag inte så mycket musik - lirar fortfarande men gör inget färdigt..
    Härligt år! 2019 blir minst lika bra tror jag - har det på känn.

  18. #18
    klonqs avatar
    Veteran
    rätt mycket men kanske inga färdiga produktioner, jo 6st låtar som släpptes. Men jag har gjort mycket mer jams änså, hade soundcloud erbjudet en vettig historik även på låtar som inte ligger kvar hade man kunnat få en exakt siffra.

  19. #19
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    Lite lägre antal än förra året. Ca 90-100 i år. Om jag inte glömt något. Rätt mycket som skrivs klart och sen kastas bort.

    Hur många spelningar blev det?
    22 (Tror jag om jag inte glömt något)

    Släppte du någon skiva?
    12 x EP
    2 x Album
    5 x Singlar

    Blandat digitalt, ett antal cd, kassetter och vinyler.

    (Åter igen, om jag inte glömt något)

    Är du nöjd med musikåret 2018?
    Jodå, men hade gärna spelat betydligt mer live och släppt mer fysiskt.

    Inser att jag måste bli bättre på att skriva ner saker.

    Året är dock inte över. Det kommer en singel till. Dock blev 2 av årets släpp framskjutna till nästa år. Men är nu mastrade och klara för press.

    Men 2019 blir det mer live.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2018-12-25 klockan 15:25.

  20. #20
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Alla ni som gör så otroligt mycket musik. Gör ni några pengar på det? En hämsko för all min produktion är att jag ofta blir oinspirerad av att jobba rakt ut i intet för ingenting så att säga. Slår ofta ner mig själv med ett "vad tjänar det till?"

  21. #21
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Självsläppte en skiva i januari i år som jag spelade in förra året när jag höll på att sluta snusa och där det var en Yamaha CS70M som allt utgick ifrån. De var mer fragment än låtar och det var mycket stopp/start och tveksamheter- inbillar mig att det berodde på abstinensen
    I år har det blivit mest att publicera på soundcloud då och då

    Inget live. Vet inte hur det skulle gå till men jag fascineras av tanken.

    2019 ska jag försöka börja på en trilogi om död och försvinnande.

    #muntergök

  22. #22
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla ni som gör så otroligt mycket musik. Gör ni några pengar på det? En hämsko för all min produktion är att jag ofta blir oinspirerad av att jobba rakt ut i intet för ingenting så att säga. Slår ofta ner mig själv med ett "vad tjänar det till?"
    Jag undrar ofta varför jag fortfarande håller på. Det är egentligen rätt meningslöst eftersom det är så få som lyssnar. Men det kanske är utmaningen att få ihop något. Har en del låtar liggande som bara jag har hört.

  23. #23
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Tror inte det blivit något vettigt gjort alls 2018... eurot har växt mycket iaf

  24. #24
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Skillybob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror inte det blivit något vettigt gjort alls 2018... eurot har växt mycket iaf
    Där har du svaret!

  25. #25
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    Hur många spelningar blev det?
    Släppte du någon skiva?
    Är du nöjd med musikåret 2018?
    23 låtar som jag släppte ut till allmänheten. Fler än jag trodde!
    Noll spelningar.
    Noll skivor.
    Inte så nöjd, borde ha gjort fler och bättre låtar.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla ni som gör så otroligt mycket musik. Gör ni några pengar på det? En hämsko för all min produktion är att jag ofta blir oinspirerad av att jobba rakt ut i intet för ingenting så att säga. Slår ofta ner mig själv med ett "vad tjänar det till?"
    Sjàlvklart! Men jag ser på din hämsko att din matematik har fel ingångsläge. Du kan inte "förvänta dig utkastning" med musik, du kan bara "skapa utkastning". Du borde börja slå upp dig själv med ett "det lönar sig tillslut".

  27. #27
    Skål king katzenjammer! Om du inte fans tror jag att jag hellre skulle försvinna! <3

  28. #28
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Gör alltid en ny mapp på nyårsdagen med årets årtal på. Kikade i mappen 2018 i Logic och det låg 329 nya idéer där. Nu ska det ju till lite mer än ett par takter looopar eller en cool drone för att jag ska orka göra en MP3 för att lägga in i iTunes. Gör alltså även en ny mapp varje nyår för lite mer färdiga låtar. När jag kikar i mappen "Songs 2018" som ligger på skrivbordet så ligger det 147 alster där.

    Men året är ju inte slut än. Jag brukar köra ett rejält slutrace i mellandagarna. Och sen är det tradition att göra en sista låt sista dagen på året.

  29. #29
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra år personligen!
    Inte en enda pryl köpt sen jag svor in mig i syntmunkorden.
    (Är jag den enda kvar?)
    Samtidigt var detta mitt mest produktiva år ever. Har dock ej släppt så mycket. Och det som släpptes (ett album)skapades inte detta år. Har fram till 31/12 på mig att färdigställa ett album, självpåtagen deadline.
    Kommer hinna!

  30. #30
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Inga låtar släppta utanför soundcloud.
    1 spelning (desto fetare och resultatet av ett års jammande)
    Både nöjd och missnöjd. Klart man vill bli klar med låtar men det kan kännas lite meningslöst att släppa grejer just nu. Men mycket kul också. Hittade tillbaka till drum n bass efter typ 15 år. Flera låtar att typ klara. Har dessutom börjat spela piano (alltså nu ska jag lära mig spela ordentligt och inte bara klinka på samma ackord hela tiden.

    Med trådarna ovan känns det som om 99:an kan starta skivbutik 2019

  31. #31
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av RK1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med trådarna ovan känns det som om 99:an kan starta skivbutik 2019
    Heter inte den lamour och ligger i Gävle?!

  32. #32
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjàlvklart! Men jag ser på din hämsko att din matematik har fel ingångsläge. Du kan inte "förvänta dig utkastning" med musik, du kan bara "skapa utkastning". Du borde börja slå upp dig själv med ett "det lönar sig tillslut".
    Jag jag vet att det är så jag bör tänka. Men det funkar inte alltid. Bortanför musiken skriver jag rätt mycket, men det har också blivit väldigt mycket text som skrivits ut i tomma, intet utan mål. Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag vill att skrivandet skall ge avkastning, det måste inte vara mycket, men jag vill inte heller känna att jag kastar bort min tid. Tråkig instrumentell inställning på sätt och vis, jag vet. Men också krass. Ekonomin blir ju trots allt en morot. Ett sätt att hitta driv för sitt skapande. Att inte bara skriva för sig själv.

  33. #33
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Gjorde några timmar musik, gjorde klart kanske 25 låtar.
    Kanske 4-5 liveset?
    Släppte en EP och en remix.

    Kunde släppt en skiva till men det glömdes bort, men har ju nåt att se fram emot i nästa år!

    Jag är mycket nöjd med 2018.

  34. #34
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    0
    0
    0
    Nja

  35. #35
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag jag vet att det är så jag bör tänka. Men det funkar inte alltid. Bortanför musiken skriver jag rätt mycket, men det har också blivit väldigt mycket text som skrivits ut i tomma, intet utan mål. Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag vill att skrivandet skall ge avkastning, det måste inte vara mycket, men jag vill inte heller känna att jag kastar bort min tid. Tråkig instrumentell inställning på sätt och vis, jag vet. Men också krass. Ekonomin blir ju trots allt en morot. Ett sätt att hitta driv för sitt skapande. Att inte bara skriva för sig själv.
    Det låter som du är redo för publicering, och som att du skapar för avkastningen. Hade du skapat för att skapa skulle du inte vara rädd för den fria publiceringsmodellen. Den fria modellen tenderar att avkasta rätt bra i längden. Speciellt när drivet är själva drivet, istället för att vara den hoppfulla belöningen.

  36. #36
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla ni som gör så otroligt mycket musik. Gör ni några pengar på det?
    Nej. Dock blir jag i stort sett alltid inspirerad när jag sitter i studion och pysslar och donar med mina prylar.
    Att göra pengar på mina grejer finns inte i ekvationen.
    Senast redigerat av deadbeat den 2018-12-25 klockan 22:10.

  37. #37
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där har du svaret!
    I know... fast jag vill inte tänka på det

  38. #38
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Spännande att tänka tillbaka. Började ju att titta på det här att göra egen musik runt förra julen, släppte det första jag skapat på sc i april.

    Men det blev 10 låtar skapade under året.
    Blev även några månadsutmaningar samt ungefär 14 veckans spis bidrag(hoppas få in ett 15:e innan året är slut)

    Inga spelningar.

    Inte släppt något mer än slumpmässiga låtar på soundcloud och bandcamp.

    Känner att jag lärt mig mycket under året, riktigt roligt. Har även lärt mig hur mycket mer det finns att lära i framtiden..
    Ska bli spännande och se hur detta fortsätter att förhoppningsvis utveckla sig 2019.

  39. #39
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    0
    0
    0
    Ja!

  40. #40
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Fått en låt någotsånär klar, sen lite idéer och halvfärdiga grejor som ska göras klart.
    Blir släpp av två av mina&rizzos låtar (varav den ena var den som blev någotsånär klar, och den andra en låt från tidigare.)
    En live-spelning.

    Gjorde alldeles på tok för lite musik under året. Tiden har inte funnits. Måste fan bli ändring! Så nej, inte särskilt nöjd alls med året. Känns som att jag är sämre och långsammare på ungefär allt musikrelaterat än jag var när året började.

  41. #41
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Hittade ett nytt sound som inspirerat mig massor och som kommer helt naturligt! Väldigt nöjd med det. Har väldigt roligt vid maskinerna.

    Året har dock mest gått till att hitta formen både vad gäller sound och utrustning. Men.

    Två välarbetade låtar klara och släppta med detta projekt och två-tre st släppta för ett annat projekt
    Fantastisk sång till ytterligare fyra låtar inspelat
    En spelning (förutom ett tiotal med slagverksorkestern då)

    Jag är väldigt nöjd med musikåret 2018 då det finns stor möjlighet att det gett goda förutsättningar för ett ännu roligare och mer aktivt 2019!

  42. #42
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Gjort egna låtar: 5 beroende på hur färdiga de behöver vara...
    Vad gäller egen musik har det varit det minst produktiva året på länge.
    Börjar dock hitta tillbaka nu igen.

    Inga spelningar. Men ett 40-tal föreställningar av pjäsen jag gjorde ljuddesignen på.

  43. #43
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Ingen musik, bara en massa elände etc. Halvadekvat modularterapi, men sista halvåret knappt ork ens för det. Men suget sitter kvar och det är nog fortfarande väldigt intellektuellt givande när man kommer ut i andra änden tunneln.

  44. #44
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har inte fått någonting färdigt överhuvudtaget. Det finns därinne nånstans. Av någon anledning blir det ofta 3-4 versioner innan jag går vidare. Det är väldigt sällan jag börjar arrangera. Jag kör assciationsgrejjen vid döpning. Nedanstående drog åt något "DMX-krew aktigt.." i början...sen gick det vidare.
    Blue Sunshine är en liten projektsläppidé som jag jobbar på. Jag måste accociera för att kunna minnas vilken låt det är jag skall öppna.
    Sen får man döpa om låten...

    Filnamn:
    "elektro test3_NY3 NYlåt2_bluesunshine3NEWsong3Acidspft3popsangTHE SEA3.reason"

    Det är en hemsk sjuka att inte kunna bygga färdigt. Är jag kanske för bekväm? Tid och fokus..är det nog rätt mycket också.. 2019 får det bli ändring på det.

    Jag har gjort musik, men inget färdigt såattsäja.
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2018-12-26 klockan 15:29.

  45. #45
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jäkligt produktiv i början av året..... sen helt off....... senare tid mest synthfix vilket ju är bra att man får arslet i vagnen och gör...... sen blev det lite målande....drog och graffade för första gången på 25 år....lite ovant kan man säga men det är som att cykla....tar nån minut sen är man precis lika dålig som man var då Ska försöka dra upp nåt igen innan nyår....och kanske hinna göra en acid december låt...några dagar kvar ju.

  46. #46

    Veteran
    Sämsta året på länge. Kan bara bli bättre tänker jag. Förutom en del lysande grejer som hände av en slump, Wiktorion <3

  47. #47
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäkligt produktiv i början av året..... sen helt off....... senare tid mest synthfix vilket ju är bra att man får arslet i vagnen och gör...... sen blev det lite målande....drog och graffade för första gången på 25 år....lite ovant kan man säga men det är som att cykla....tar nån minut sen är man precis lika dålig som man var då Ska försöka dra upp nåt igen innan nyår....och kanske hinna göra en acid december låt...några dagar kvar ju.
    Kul att läsa!! Heja

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sämsta året på länge. Kan bara bli bättre tänker jag. Förutom en del lysande grejer som hände av en slump, Wiktorion <3



    Grymt ju!!! Du är bäst!

  48. #48

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att läsa!! Heja

    - - - Uppdaterad - - -






    Grymt ju!!! Du är bäst!
    Härligt! Värmer! Se nu till att fokus så du tar till vara på din talang!

  49. #49
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Komponerade musik för 3 teaterpjäser och modern dans. Spelar inte live eller publicerar musik. Men viktigast av allt kom jag äntligen lite bort från datorn. Köpte en Digitakt och Digitone, och började jamme med en gammel vän. Utan inspelning och att spara någonting. - Mycket befriande när ens hobby har blivit ett arbete, att bara göra musik utan mening och ha roligt

    Och riktigt bra att komma ifrån datorn när jag har suttit i 15 år och tittat på en skärm varje gång det var musikrelaterat.

    (Google translate fra Dansk -> Svensk)

  50. #50
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    oj.

    - Hur många låtar gjorde du klart under året?

    ca 50-60

    - Hur många spelningar blev det?

    0. spelar sällan numera. men det kommer.

    - Släppte du någon skiva?

    Nej, men låtarna utgör material i tre olika projekt som jag hoppas kommer släppas under 2019.
    Skylog, ioGP och RLZ, kanske Backlash också.


    - Är du nöjd med musikåret 2018?


    Mycket!

  51. #51
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    Oj, det har jag ingen koll på. Helt klart under 50 i alla fall. VCV Rack har betytt mycket för mitt skapande det här året.

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många spelningar blev det?
    Inga.

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Släppte du någon skiva?
    Japp. Barriär som Mörkerseende.

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är du nöjd med musikåret 2018?
    Mja. Rätt nöjd, satt mycket och nudlade mycket bara för sakens skull och det kändes väldigt skönt.

  52. #52
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Året började segt asså.. haft ångest över ett album som till slut iaf kom ut på 2x12''.

    Glad att jag vågat göra annat än klubbmusik och släppt typ rnb och hip hop. Det är något jag alltid velat!
    Släppt några vinyler, några tapes.

    Spelat för mkt är fan helt utbränd, typ 70 spelningar hann jag med.


    2019 nu.. 30 spelningar bokade innan maj och släpper tre vinyler innan mars. Pengarna ska in.
    Men önskar ärligt att jag fick ta det lugnt och typ försöka lära mig att prodda i datorn (vilket är det enda jag gjort dom senaste 6 månaderna).



    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäkligt produktiv i början av året..... sen helt off....... senare tid mest synthfix vilket ju är bra att man får arslet i vagnen och gör...... sen blev det lite målande....drog och graffade för första gången på 25 år....lite ovant kan man säga men det är som att cykla....tar nån minut sen är man precis lika dålig som man var då Ska försöka dra upp nåt igen innan nyår....och kanske hinna göra en acid december låt...några dagar kvar ju.
    vi borde dra och måla någon gång! Jag är helt igång på det nu igen... med hela 3 väntande rättegångar haha.

  53. #53
    deleted user
    Väldigt inspirerande att läsa! Måste kännas skönt att sammanfatta.

  54. #54
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Ett omtumlande år! Jag har många jag vill tacka.

    Fick göra en skiva med dannes. Ni som inte träffat bandet Perseid kan jag säga att vi är alldeles för laid back för att förtjäna någon som helst framgång. Att en strukturens och ordningens man som Boulderdash står ut med oss är ingen liten sak. Tack!

    Fick göra en mikrofestival med deleted user, max och dickydiggler. Den hittade typ sin själ i år. Och jag är extremt tacksam för alla som hjälpte till och kom och spelade.

    En riktig festivalspelning, blev spelade på p4 och p2. Allt detta var life goals för mig så det var väldigt roligt.

    Acid december med naturkraften reset.

    Och lite mer.. Väldigt roligt år. Men alltså 50 släpp?? Jag har en bit kvar alltsåå

  55. #55
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Har sparkat liv i ett oseriöst gubband och det seriösa bandet håller sig flytande med runt en till två spelningar i månaden. Har horat som coverbandsbasist på en raggarfest i östersund med två andra horgossar, men det var ändå roligt. Årets största spelning var på holmöns visfestival, vi fick avsluta fredagskvällen, dagen därpå hade vi uppdraget att roa folk på kajen, vi fick beröm av Wiehe... kändes bra, även om han säkert förmår att uppskatta det mesta. Däremot har det egna skrivandet tacklat av rejält. I fjol slutförde jag en låt per månad, i år har jag skapat tre fragment i veckan som jag bara lämnat bakom mig utan att följa upp. Två låtar blev färdiga åt lilla gubbrockbandet, men bara en av dem kom ut på soundcloud.

  56. #56
    deleted user
    Hur många låtar gjorde du klart under året?

    Med verkshöjd: 1 Utan: 50?

    Är du nöjd med musikåret 2018?

    Nä, jag har jäkligt svårt att vara nöjd. Men jag har skaffat hemstudio igen under året och det har varit trevligt att göra musik efter en paus på tio år.

  57. #57
    Peppig tråd delyxxxe. Fan jag vill ut och gigga igen. Det måste bli ordning på det.

  58. #58
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Snickrade mkt bra idéer och loopar. Dock inget släppt. Även om tanken tillsammans med en label fanns. Sjabblade bort det själv genom att inte vara tillräckligt nöjd..

    En spelning. Fantastisk dock.

  59. #59
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av ROT Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vi borde dra och måla någon gång! Jag är helt igång på det nu igen... med hela 3 väntande rättegångar haha.
    Då får det nog bli fame för farbror kan fan inte torska ...men visst.... har en del burkar väntandes i hallen ....

  60. #60
    deadbeats avatar
    Veteran
    Jag släppte bara ett album under 2018; Northern Loner: Odd Man Out, vilket jag är rätt stolt över på flera sätt. Främst kanske för att jag för första gången spelade både bas- och elgitarr på mina låtar. Jag kan egentligen inget av instrumenten men tragglade mig fram till godtagbara inspelningar.
    Albumet släpptes online, på kassett och hade med en låt på en samlingsvinyl och fick skaplig kritik hos Zero Magazine.

    Två andra album ligger dessutom inspelade men tillfället har inte infunnit sig att släppa dess ännu.

    https://open.spotify.com/album/3WKvT...Q0-MLMIPwmfdiQ

    Plattan har även mynnat ut i bildandet av ett band (med äkta replokals-kaffedrickande!) med bland annat Androiden här på 99:an.

    Citat från Zero:
    ...jag kan tänka mig att ni som gillar Sisters Of Mercy, Bauhaus, The Cure, David Bowie, samt en massa syntpop från 80-talet kommer att uppskatta Odd Man Out lika mycket som jag gör.
    Senast redigerat av deadbeat den 2018-12-31 klockan 23:08.

Liknande ämnen

  1. Spå ditt 2018? (GAS)
    Av machinepop i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2018-12-28, 19:58
  2. Hur gjorde man musik förr i tiden?
    Av stealthtank i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2016-05-26, 23:33
  3. Musik till reklam, hur mycket ska man begära?
    Av godscent i forum Allmänt om musik
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2015-11-25, 02:04
  4. Hur mycket betalt för musik?
    Av Perry79 i forum Utgivning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-07-02, 18:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •