Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 82 av 82

Ämne: Summera ditt 2018 (Hur mycket musik gjorde du?)

  1. #61
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag fick äntligen klar en låt efter två års kämpande.

    Skickade den till sångerskan som bor i Hong Kong så den landade hos henne kl 22 på (deras) nyårsafton. På (deras) tolvslag får jag en video tillbaks där hela partyt dansar till hennes och min låt.

    Belöning nog för hela 2018.

  2. #62
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Inget "ut" mer än lite lek&spel av 2018. Kunnat lägga mindre tid än något annat år på att "göra något" tyvärr. Lite ljus kan skönjas vid horisonten (åtminstone med bildförstärkare), med ett par mindre men mycket fina åtaganden i början av nya året. Fortfarande tre projekt i pipeline, varav det mest omfattande sedan 10 år (vilket några 99:or fått en liten glimt av). Jag hoppas jag hinner i mål innan hörseln packar helt...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick äntligen klar en låt efter två års kämpande.

    Skickade den till sångerskan som bor i Hong Kong så den landade hos henne kl 22 på (deras) nyårsafton. På (deras) tolvslag får jag en video tillbaks där hela partyt dansar till hennes och min låt.

    Belöning nog för hela 2018.
    Meningen med livet!

  3. #63
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick äntligen klar en låt efter två års kämpande.

    Skickade den till sångerskan som bor i Hong Kong så den landade hos henne kl 22 på (deras) nyårsafton. På (deras) tolvslag får jag en video tillbaks där hela partyt dansar till hennes och min låt.

    Belöning nog för hela 2018.
    Guld

  4. #64
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meningen med livet!
    Haha, ja - eller meningen med musicerandet i alla fall.

    Att kunna glädja henne räckte faktiskt för mig.

  5. #65
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick äntligen klar en låt efter två års kämpande.

    Skickade den till sångerskan som bor i Hong Kong så den landade hos henne kl 22 på (deras) nyårsafton. På (deras) tolvslag får jag en video tillbaks där hela partyt dansar till hennes och min låt.

    Belöning nog för hela 2018.
    En härlig historia Lackan! Ser verkligen fram emot att höra denna. <3
    Om möjlighet finns be henne översätta texten och även sjunga in den på kantonesiska, ett synnerligen vackert popspråk.

  6. #66
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Grymt, nu blev man väldigt nyfiken Lackan!

  7. #67
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Tror jag gjorde mer musik än förra året men framförallt lärt mig en del nya saker så som..

    -Man måste inte alltid begränsa antal spår till max 8
    -Gruppera spår med bussar är bra
    -Skadar inte att använda delay och reverb
    -komprimera bas är bra
    -lärt mig ratta synt inte bara random
    -spela piano tillräckligt bra för att inte missa rätt tangent hela tiden
    -köpa ny gear som inte är syntar, typ monitorer som inte är de billigaste utan lite bättre och nyare dator från Pentium4 till dualcore

    -inte bara fylla på med noter utan fundera om det tillför låten något
    -utmana mig själv inte bara rulla på som vanligt

    Varför har jag inte gjort det tidigare typ, bättre sent än aldrig

  8. #68
    Paratriplel
    Paratriplel är inte uppkopplad

    Senior
    Påbörjade ett knappt hundratal låtar (ca 10-20 "idéer", 30 stycken "intro, vers & refräng" och resten enstaka intro/vers/refräng), slutförde 0.
    Gjorde 0 spelningar och släpp.
    Inte alls nöjd med mitt musikkår men jag känner ändå att jag gått framåt (musikaliskt) jämfört med 2017 men jag vill nog lite för mycket för att vara nöjd och kanske därav jag har så grova problem med slutföra det, jag måste göra det "perfekta" hit:en och då gör jag inte ens hit-musik.
    Jag måste slutföra någonting 2019, jag verkligen måste göra det!

  9. #69
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick äntligen klar en låt efter två års kämpande.

    Skickade den till sångerskan som bor i Hong Kong så den landade hos henne kl 22 på (deras) nyårsafton. På (deras) tolvslag får jag en video tillbaks där hela partyt dansar till hennes och min låt.

    Belöning nog för hela 2018.
    Oj vilken känsla!!! Fan vad roligt!!

  10. #70
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag har färdigställt en fullängdare och har två till i pipeline.

  11. #71
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    väldigt mycket musik, dagligen nya grejer haha. Inget färdigt, men heller inte tanken.

    Tyvärr har även min tinnitus ökat med uppskattningsvis 30%, kanske mer.. hör den hela tiden nu. var lite rädd att just detta skulle hända när jag fick min tinnitus för över 10 år sen, dvs att det kunde bli värre.. Avvaktade då i 2-3 år innan jag vågade börja med musik igen. funderar på att lägga ned, men ska ge det några månader till, det har trots allt hänt att jag haft perioder då den ökat för att sedan sänkas, men detta har hållit i sig över en månad nu så vetifan.

  12. #72
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Får se.. gjort 27-28 låtutkast, inget färdigt. Sedan föddes dottern i höstas och sedan dess har jag knappt gjort något mer än att virra bort mig i euro-träsket.
    Har nu arkiverat / slängt mer än hälften och har väl en 6-8 st som jag kommer jobba vidare med. Det blir pappaledighet snart så jag får försöka hinna med så mycket jag kan medan dottern sover om dagarna.
    Apropå tinnitus så är jag orolig för den biten också i och med att hon ylar som en siren ibland när jag hissar henne och det bara skrapar i öronen. Än så länge hör jag hihats-en iaf..

  13. #73
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    default: Skaffa hörselskydd, rejäla byggkåpor som du kan ha hängande i hennes rum. Det räddar både hörseln och humöret.

  14. #74
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör alltid en ny mapp på nyårsdagen med årets årtal på. Kikade i mappen 2018 i Logic och det låg 329 nya idéer där. Nu ska det ju till lite mer än ett par takter looopar eller en cool drone för att jag ska orka göra en MP3 för att lägga in i iTunes. Gör alltså även en ny mapp varje nyår för lite mer färdiga låtar. När jag kikar i mappen "Songs 2018" som ligger på skrivbordet så ligger det 147 alster där.

    Men året är ju inte slut än. Jag brukar köra ett rejält slutrace i mellandagarna. Och sen är det tradition att göra en sista låt sista dagen på året.
    Hann bli fem spår till efter att jag skrev detta. Rätt bra saker också faktiskt. Det traditionella sista spåret för året på nyårsafton bouncades ner en timme innan gästerna kom.

    Allt som allt ett bra år på produktionsfronten.

  15. #75
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Startade ett nytt synthbands-projekt, The Lovers of Valdaro som kom trea i riksfinalen på P4 nästa. Spelades hela sommaren och hösten på SR. Fick dessutom fribiljett till Mello 2019. Spelade på Europride, var med i Svensktoppen mm. Ovanligt produktivt och spännande år.

  16. #76
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Hur många låtar gjorde du klart under året?
    Oerhört lågproduktivt år på musikfronten. Men precis i början av värmeböljan jammades några skisser fram som förhoppningsvis blir något i år. Känner en liten liten pepp att göra något helt eget igen också. Ska försöka få bättre jobb/inte jobb-balans i år.

    Hur många spelningar blev det?
    Tre med Lisa & Kroffe. Fem VJ-gig och två gånger DJ. Gissar på fler visuals-grejer och hoppas på mer skivspelande i år.

    Släppte du någon skiva?
    Icke. Men gick på Grammisgalan för medverkan på nominerade Blippblopp för barn. Det borde nästan räknas.

    Är du nöjd med musikåret 2018?
    Nej. Egentligen inte. Eller grymt stolt över grejerna jag gjort med min OH-projektor. Men överlag ett aldeles för stressigt och som sagt jobbfokuserat år.

  17. #77
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick göra en mikrofestival med deleted user, max och dickydiggler. Den hittade typ sin själ i år. Och jag är extremt tacksam för alla som hjälpte till och kom och spelade.
    Klart en av mina höjdpunkter!

    Jag gjorde klart ett album. Eller det blev väl egentligen klart 2017 men släpptes först i maj. Gjorde nästan klart ett par låtar med bandet. Ganska lågproduktivt år musikaliskt men väldigt nöjd ändå.

    Hade sex egna spelningar och nästan lika många med bandet. Klart nöjd! Och otroligt kul att få ha med Lisa på visuals på releasespelningen för mitt album. Kunde nog inte blivit mer perfekt!

    Summa summarum är jag nog rätt nöjd. Hade på tok för mycket att göra med jobb, skola (äntligen färdig!), flyttar, mm, och hann ändå vara i replokalen minst ett par gånger i veckan nästan hela året. Är riktigt laddad för ett 2019 där både boende och vardag kommer vara mer stabilt och musiken förhoppningsvis kan få tydligare fokus!

  18. #78
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skola (äntligen färdig!)
    Grattis!

  19. #79
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag gjorde ÄNTLIGEN albumet "Nophricord", fick fina kommentarer här på 99 och sålde en hel del nedladdningar.
    Det blir mer under 2019!

    https://www.99musik.se/showthread.ph...c-g-Nophricord

  20. #80
    mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

    Senior
    Ett par bra låtar/stycken blev det och många kassa eller halvkassa.
    Inget framträdande.

  21. #81
    Exu218
    Exu218 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Blev lite EDM musik samt metal (signade till Nuclear Blast) men jag presenterar endast EDM låtarna här eftersom jag inte vill ha en koppling mellan banden Släppte en full-längdare med metalbandet.

    Iditi - Oxytoxicated (Radio Edit)
    https://www.youtube.com/watch?v=J4Vwnt9lqHs

    Iditi - Goddess (Radio Edit)
    https://www.youtube.com/watch?v=2L2YIO81nwk

  22. #82
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Släppte en EP i maj 2018. Har jobbat en del med nytt material, men allt det där tokdog efter maj, först en flytt och sedan barn och nu studiobygge. Nu måste man ro iland bygget först (mellan blöjbyten). Att göra musik kan vara så extremt tidskrävande ibland och man måste ju verkligen jobba på att slutfölja sina projekt. Nu har jag kanske 7 låtskisser, och 2 kanske kommer bli bra inom synthwave genren. Samtidigt har jag jobbat på ngnsorts Elektronisk dansmusiks ep.

    Allt som allt har jag kanske 25 oklara låtar som ska slutföras 2019. Men känner jag mig själv kommer jag känna att det jag gjort under 2018 är "outdated" så antingen blir det att polera bajskorvar eller göra nytt

Liknande ämnen

  1. Spå ditt 2018? (GAS)
    Av machinepop i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2018-12-28, 19:58
  2. Hur gjorde man musik förr i tiden?
    Av stealthtank i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2016-05-26, 23:33
  3. Musik till reklam, hur mycket ska man begära?
    Av godscent i forum Allmänt om musik
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2015-11-25, 02:04
  4. Hur mycket betalt för musik?
    Av Perry79 i forum Utgivning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-07-02, 18:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •