Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Skrapan

  1. #1
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran

    Skrapan

    Min roman Skrapan har just blivit klar. Tack för många bra tips om publicering i en annan tråd! Boken kan beställas direkt från mig.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skrapan_framsida.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	273,4 KB 
Id:	85086

    Helige Flipflop krängde sig fram till podiet och bankade dirigentstocken i den ihåligt ekande pulten. Att vika pappersflygplan av noterna och kasta dem tvärs över instrumentsektionerna var väl ingen lysande idé, tyckte han. Varje gång vetenskapsorkestern samlades blev det så där rörigt. Så länge de övade var och en för sig behövde ingen annan störa sig, men genrepen med den helige Flipflop brukade urarta.

  2. #2
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Haha, av det där korta brottstycket fick jag lite Sture Dahlström-vibb - med den skillnaden att i hans böcker brukar det vara huvudpersonen som urartar, inte hans omgivning...

  3. #3
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Huvudpersonen urartar nog också på sitt vis. Sture Dahlström har jag ju hört om, kanske borde kolla upp.

    För övrigt är det nog inte en enda synt med i handlingen, däremot en liten svart låda med två antenner som kan användas för tankeavlyssning.

  4. #4
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Fasiken vad ballt! Gillar allt med denna. Kul!

  5. #5
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Tack!

    Och som sagt, den kan beställas. Det har redan gått åt en del exemplar, men ingen till Sverige än så länge.

  6. #6
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sture Dahlström har jag ju hört om, kanske borde kolla upp.
    Eller så låter du bli. Smaken är ju som baken, men jag tycker Dahlström ofta är roligare i teorin än i praktiken så att säga. Bra koncept, haltande utförande.

    Därmed inte sagt att jag menade kommentaren till ditt citat som negativ kritik, tvärtom! Jag gillar den sortens grejer, när författaren får till det.

    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För övrigt är det nog inte en enda synt med i handlingen, däremot en liten svart låda med två antenner som kan användas för tankeavlyssning.
    Låter misstänkt likt en Theremin...

  7. #7
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter misstänkt likt en Theremin...
    Japp. De har ett rätt udda instrumentarium i Vetenskapsorkestern.

  8. #8
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Det var inte precis en sanndröm att Skrapan störtade samman, men inte långt ifrån. De ställde in höstens konsertprogram och avbokade varenda gästartist.

    Det kan knappast ha varit ekonomin som tröt. Hagen ställde alltid upp när det var ont om pengar så han fick uppträda. Vetenskapsmusikerna tyckte nog det var lite förödmjukande att behöva be sin fadersgestalt om veckopengen för att sätta upp nästa konsert. De skickade en bevingad tujåterist att fladdra med sina charmerande vingar för Hagen. Då blev han givmild och sa att han skulle bidra i egen hög person och ställa sin eleganta röst till förfogande.


    Somliga borde läsa den här.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •