Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sökes: experimentella scener, Göteborg (men gärna också i övriga Sverige!)

  1. #1
    : )
    : ) är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Sökes: experimentella scener, Göteborg (men gärna också i övriga Sverige!)

    Hej på er!
    Som rubriken lyder söker jag experimentella musiksammanhang i Göteborg. Jag har kommit över en del som redan verkar ha gått i graven, som Utmarken och liknande noise:aktiga grejer. IDEAL Recordings är jag iof bekant med, där verkar de hända lite grejer. Finns några andra sådana scener i staden för närvarande, som kanske är lite mer underground t o m? Känner ni till andra platser i landet som sysslar med spännande ljud och musik och som är aktiva? Arrangerar ni kanske eget? Jag skriver detta för att jag söker potentiella platser att framträda, arrangera och samarbeta med.

    Kramens kram och pussens puss!!
    Senast redigerat av : ) den 2018-12-10 klockan 21:38.

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Geiger är värt att kolla in.

  3. #3
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Följer!

  4. #4
    : )
    : ) är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Geiger är värt att kolla in.
    Ah, de hade ett modulärsynth-häng i fredags som jag besökte lite kort. Det var mitt första möte med dem, glömde nämna det i mitt inlägg. De känns relavanta under detta ämne ja, bra tips i alla fall!

  5. #5
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    I landet: Uppsala, Köttinspektionen och Uppsala Konstmuseum.

  6. #6
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Koloni kör väl många skumma grejer också, varav en del kanske kan vara intressant.

  7. #7
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, rekommenderar verkligen koloni, har vart på några arr och gemensamt är att man typ alltid får höra sjuka grejer som man aldrig hört talas om förr, men som är svinbra. De är rätt flitiga också, har ganska ofta grejer. Sen tänker jag att trucken (truckstop Alaska) kan ha lite experimentella grejer ibland. Sprang in i några häromdan utanför min replokal som höll på att bygga nån diy-techno-studio, har dock glömt bort vad de hette, men de skulle arra nån fest nästa vecka. Ska kolla vad de hette. Och sen om man vill ordna nån klubb/spelning etc själv så finns det ju flera ställen där det finns möjligheter till det, känns som att t ex Oceanen brukar vara öppna för förslag.

  8. #8
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Kajskjul 46(?) i fiskehamnen i Majorna också kanske?

    Punkpöbelns lokal fraggelberget på Hisingen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •