Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: RME ADI-2 + ES-8 + Cubase?

  1. #1
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior

    RME ADI-2 + ES-8 + Cubase?

    Slänger ut en snabb fundering. Har ett RME ADI-2 jag säljer åt ett dödsbo men som jag inte får sålt. Är det värt att behålla det och ersätta mitt Steinberg UR44, skaffa ett Expert Sleepers ES-8 för att köra multitracknspelning av modularen via ADAT i Cubase?

    Frågar då jag inte ens provat RME:n och inte kommit så långt att jag spelar in mina sessioner än. Skulle lätt kunna spela in 3 stereospår och två monospår samtidigt.

  2. #2

    Veteran
    Du behöver ett ljudkort till ADI-2, det är en AD/DA omvandlare.

  3. #3
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du behöver ett ljudkort till ADI-2, det är en AD/DA omvandlare.
    Haha! Noll koll tydligen. Får läsa på. Tack!

  4. #4
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Känner att jag strandar lite här. Har jag någon som helst användning för RME ADI-2:n för vad jag vill göra? Behöver jag skaffa en ES-8 och ett nytt ljudkort med ADAT är det väl bara att koppla ihop dom två, eller?

  5. #5
    fuzzy
    fuzzy är inte uppkopplad
    fuzzys avatar
    Senior
    FÖrstår det som att ES-8 är både ett ljudkort med adat in/ut, samt 4 analoga in o 8 analoga ut. Så du behöver inte köpa ytterligare ett ljudkort för att kunna koppla in ADI-2 till datorn, det kan du göra direkt in i ES-8's adat in/ut. Då får du ytterligare två analoga in o ut, så då har du totalt 6 in och 10 ut. ES-8 som ljudkort i kombination med ADI-2 ger dig alltså sex monoingångar totalt att spela in med.

  6. #6

    Veteran
    Missade ADAT stödet i ADIn då funkar det. Sorry för min miss.

  7. #7
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mattias.hedman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FÖrstår det som att ES-8 är både ett ljudkort med adat in/ut, samt 4 analoga in o 8 analoga ut. Så du behöver inte köpa ytterligare ett ljudkort för att kunna koppla in ADI-2 till datorn, det kan du göra direkt in i ES-8's adat in/ut. Då får du ytterligare två analoga in o ut, så då har du totalt 6 in och 10 ut. ES-8 som ljudkort i kombination med ADI-2 ger dig alltså sex monoingångar totalt att spela in med.
    Ja när jag läste på förstod jag det som att man behövde köpa en till ES-modul (ES-6?) för att få in fler än 4 analoga signaler från modularen (och där gav jag lite upp faktiskt), men du menar att med ADI:n kan jag ta de två analoga in den har och köra dom via ADAT till ES-8 och sedan köra sammanlagt 6 ut från den till datorn via USB?

    Känns spontant som en meckig lösning. Tror jag inväntar att någon uppfinner något smidigare, alternativt, långt in i framtiden när jag uppnått mitt mål med att skaffa en Befaco Hexmix + expander, så kör jag utgångarna från den till en Behringer 8200 eller liknande och skaffar ett begagnat ljudkort med ADAT.

  8. #8
    fuzzy
    fuzzy är inte uppkopplad
    fuzzys avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hemstudiopsykologen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... men du menar att med ADI:n kan jag ta de två analoga in den har och köra dom via ADAT till ES-8 och sedan köra sammanlagt 6 ut från den till datorn via USB?
    Jo sex in i datorn via ES-8's USB, men kopplar du i stället till ett adat inteface, typ Behringer 8200 med 8 in/ut, så får du 12 in med ES-8.

  9. #9
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mattias.hedman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo sex in i datorn via ES-8's USB, men kopplar du i stället till ett adat inteface, typ Behringer 8200 med 8 in/ut, så får du 12 in med ES-8.
    Och det är mer än jag behöver. 8 in i datorn samtidigt är vad jag behöver. Tänker att jag skippar ES-8 och fortsätter försöka göra mig av med ADI:n. Tack för hjälpen!

Liknande ämnen

  1. Hjälp med rme adi-8
    Av Waldorf i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •