Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Prova VST connect fr avståndsinspelning

  1. #1
    deleted user

    Prova VST connect fr avståndsinspelning

    VST connect är en funktion för att koppla ihop flera cubaseanvändare så det går att strömma MIDI och audio mellan studios. Om du har VST connect pro kan du vara en host - dvs spela in 24 kanaler.

    VST connect performer är gratis och gör att du blir sessionmusiker till värden genom ditt cubase och kan sända två kanaler audio till den. (320 kbs mp3 för gratisversionen) Den finns även som app för ipad men kostar då 5 USD.

    Det verkar fungera för de flesta som har en stabil lina, man kan förvänta intialt teknikstrul. Proffsen tycker det är bra att kunna mixa tillsammans med en klient för att få direkt feedback.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vstconnect.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	76,3 KB 
Id:	85028

    Jag tänker att man kan ha det som plattform för jam över nätet, mötas upp, dela en midiklocka och spela utan att behöva kånka iväg halva sin studio. Så jag behöver någon som kan vara med och testa för att se om man kan få det att fungera. Jag har pro-versionen och kan agera host. Har inte förstått om ipadversionen är bunden till något DAW eller inte.

    Länk till VST connect performer PC/mac/ipad: https://www.steinberg.net/en/product...performer.html

    Skriv i tråden vid intresse så styr vi upp ett försök.

  2. #2
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det där låter kul. Jag har ännu inte bestämt om jag ska köpa Cubase eller inte - kan bli en julklapp till mig själv. Dock är jag ingen typisk jammare...

Liknande ämnen

  1. Prova Detta!
    Av Odd Bob i forum Ljuddesign
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 14:39
  2. Prova på-kurs i steelpanspel i helgen (i Sthlm)
    Av magnus_fossum i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •