Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Mordaunt-Short M10 passiva högtalare

Veteran
    Ok, här kommer ett erkännande som för all framtid kommer att förstöra mina chanser att hävda mig på forumet vad det gäller ljud.

Köpte på vinst och förlust ett par otroligt billiga högtalare, Mordaunt-Short M10. (ca 650 spänn paret)
    Kör dessa ihop med en Blue Sky subbas och M10.
    M10 är slutna lådor med små element.

Har man tajt budget så är M10 ihop med en enklare subbas ett riktigt bra alternativ.
    Ok, hur låter det då?
    4-5khz är inte så framträdande, jag vill gärna ha mellanregister när jag tex redigerar sång så för sångredigering är M10orna inte optimala.
    Liten sluten låda ger inte mycket bas, basen är i princip obefintlig under 100hz.
    Men ihop med subbas låter M10 snyggt, som många hemmasystem låter och är alltså ett perfekt komplement lyssning ihop med mina A3X som har betydligt mer mellanregister. Det dämpade mellanregistret är till hjälp när man skall ställa nivåer som skall höras i andra system än i studiomonitorer.
    Stereobredden är faktiskt grym, smått otrolig jämfört med Adam A3X. Påminner om mina andra favoriter Eve SC307.

Nu kör jag mina A3X för mellanregister fix och sångredigering och mysljudet när jag komponerar körs i M10orna plus subbasen.
    Kort sagt ett riktigt bra budget alternativ!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mordaunt_short_m10.JPG 
Visningar:	13 
Storlek:	1,66 MB 
Id:	85003
    M10 överst, A3X under

Ett tips, jag delar mellan sub och M10 vid 110hz.
    Senast redigerat av drloop den 2018-12-07 klockan 12:19.

Liknande ämnen

1. Begagnade högtalare / Fräscha upp högtalare
    Av Helix i forum Övrig hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 17:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •