Är inte aktiv i propellerheads egna forum/supportkanaler om sådant finns. Men finns ju folk här med...

Vet inte om jag är korkad eller smart, men har ett arbetssätt där jag jobbar mycket med midi. Gör jag detta på ett knasigt sätt så säg till men visar först vad jag gör och sedan vad jag önskat hade förbättrats i Reason:

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	reasonmd.png 
Visningar:	14 
Storlek:	804,8 KB 
Id:	84993

Med de här fyra kombinatorerna med sinna buttons mappade till min Machinedrums respektive mute kan jag mha Block mode muta/unmuta varje enskild track på MDn i sequencern med muteverktyget.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	reasonmd2.png 
Visningar:	6 
Storlek:	43,8 KB 
Id:	84994

Inne i blockmode så är Knapp På (mute) default-värde. Men automation sätter Knapp Av (un-mute) på hela baren. (Så mute av spåret i sqeunsern blir således default-värde).

Notera här i blockmode att varje automation clip har sin egna färg. Men i sequencern sen ser det som alltid otydligt ut.

Önskemål ett: Låt blockmodes färger lysa igenom bättre. Inte bara ha den här otydliga transparensen.
Önskemål två och viktigare: I combinators har jag döpt om Button 1 - 4 till vad de heter på MD:n. Låt detta följa med till automation lanes. Är ju i sequencern jag kommer jobba och där får jag svårt att komma ihåg vilket spår som är vilket.
Önskemål tre: Gör det möjligt att välja andra spår i sequencern där man mappar upp rattarna i kombinatorerna. Som det är nu hamnar de på samma spår som respektive kanals mute. Hade gärna behållt alla mutes grupperade som nu. Det är givetvis ett specifikt case för just Machinedrum. Men kan se att det hade kunnat vara vettigt mer generellt med.
(Sen förstår jag inte riktigt varför jag måste dras med mixkanalerna (speciellt i racket) öht för dessa spår. De är lite i vägen och meningslösa)