Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: MPC 1000 knappar pajade - var kan man köpa?

Acke
    Acke är inte uppkopplad

Inte så pratsam än

MPC 1000 knappar pajade - var kan man köpa?

Så, en switch på min mpc1k pajade just så jag måste byta den + 2 andra som varit sega sen första dagen. Finns dessa att köpa i Sverige? Det blir så dyrt att importera med frakt o så. Bor i Stockholm om det är relevant.

JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Är det dom som är samma som på Tempest? Hade en navigationsknapp som var seg och mailade DSI...

”As for the button above the Shift button, is this the only button that you are experiencing this on? These buttons are self cleaning so you can try pressing on it with some pressure about 50 times and see if that clears up the issue.”

SELF CLEANING!!!

Hade sega knappar på min gamla mpc1000. Har för mig jag forskade lite i detta och det va tydligen rätt enkelt att byta. Kanske inte är en sån knapp du hade problem med dock. Self cleaning potar nästa!

Sorry, kanske inte hjälper, men mpcstuff, eller va sidan heter, har massa grejer tror jag.

drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Standard. Skitkvalle. Fick även byta på min. Finns att köpa lite varstans. Typ ELFA osv.

ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Kika upp rätt specar på switchen på mpc-forums.com. Elfa torde ha, eller annan elektroniknasare, annars så har du en uppsjö säljare på eBay som står till tjänst. Handlar du såna komponenter via mpcstuff så får du oftast lägga lika mycket på ynka fyra grejer som du får en halvpall med grejor på eBay.
    Bytet är relativt lätt, var försiktig vid avlödningen och var noggrann med att få switchen på rätt höjd ovan PCB:n så den svarar i ungefär samma läge som originalswitcharna.

Jag tror inte att MPC 1000 delar switchar med Tempest då den förstnämndes switchar snarare verkar självförstörande än självrengörande.
    Jag hade gärna bistått med en näve switchar, men tyvärr är min stash i nån flyttlåda i södra Norrlands inland.

drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran

JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    @ryssen Dom känns lite lika. Tyckte ”självrenande” lät lite hokus pokus. Hur skulle det funka?

Liknande ämnen

1. Var kan man köpa lösa tangenter till en Korg?
    Av Henkzy i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-08-12, 21:09
  2. Var kan man köpa vactroler?
    Av stabilt i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 21:57
  3. Akut! Var kan man köpa Plexiglas tillsågat ?
    Av codemuzak i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 23:04
  4. Var kan man köpa en Alesis Ion?
    Av Mario i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 01:34
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 18:54

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar