Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Roswell pickups

  1. #1
    RHz
    RHz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är det någon som har någon erfarenhet av roswell gitarrmickarna som säljs på gmf bland annat? Är på jakt att testa en ny mick i min les paul nämligen och är på g att lägga en beställning. Men börjat bli inte så lite skeptisk när jag kikar på specifikationerna på roswell egna hemsida. Enligt deras egna info så verkar det som att i princip alla deras mickar mer eller mindre tar bort diskant och till viss del mellanregistret, samtidigt som basen får en boost. Kan detta verkligen stämma?
    Så om någon av er har någon erfarenhet av roswell mickar, skriv gärna en rad hur ni upplever dom.

    Den mick jag själv i första hand är intresserad av är den här:

    http://www.roswellpickups.com/pickup/pro_view.php?idx=M36613

    https://www.gmf.se/pickuper-roswell/humbucker-pickups/roswell-pickup-humbucker-paf-typ-bridge-zebra-8624

  2. #2
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har aldrig testat Roswell, men eftersom du inte fått några bättre svar, så...
    Roswell gör tydligen pickuperna som sitter i många budgetgitarrer, bl.a. Harley Benton. Så det känns tveksamt om ett byte till deras pickuper skulle vara en uppgradering, du kanske t.o.m. får samma som det du har.

    (Ja, nu skrev du ju inte vad för märke du har på din Les Paul, men jag utgår från att det är en budgetkopia, eftersom du kollar på pickuper i denna prisklass.)

    Jag skulle rekommendera att du kollar in Tonerider istället. Typ dubbelt så dyra som Roswell, men typ hälften så dyra som "fina" märken och har väldigt bra rykte. Jag har deras Rebel 90 (P90 i humbuckerformat) och de är alldeles utmärkta. Finns att köpa bl.a. på gitarrdelar.se

Liknande ämnen

  1. Maxon pickups? Värde? Identifiering?
    Av MrLonghair i forum Stränginstrument
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 11:55
  2. Hur uppnår man detta gitarrsoundet? (Silversun Pickups)
    Av pepelogu i forum Stränginstrument
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 18:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •