Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Waves gratis kompressor

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

Waves gratis kompressor

Gratis kompressor i 50 minuter till:

https://www.waves.com/lpn/cyber-monday-2018/free-plugin

jCoke
    jCoke är uppkopplad nu
    jCokes avatar
    Veteran
    Den är bra, använder den för sidechaining på kick och bas.

Edit: parallellbus inte sidechaining menar jag

synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    Gratis kompressor i 50 minuter till:

https://www.waves.com/lpn/cyber-monday-2018/free-plugin
    Funkar fortfarande...

Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    Funkar fortfarande...
    Rainbow 🌈 day \o/

Fred99
    Fred99 är uppkopplad nu
    Fred99s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för länken!

theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Still works

erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    En varning bara. Laddade ner h-Comp och blev ombedd av Waves att installera nåt nytt som hette Waves central. Fick till det med h-Comp men med alla mina andra Waves-pluggar har slutat funka. Har läst på deras sida och provat lite olika ”lösningar” men har inte fått till det. Har mejlat Waves och bett om hjälp men har ännu inte fått svar.

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    En del tillverkare lockar med gratispluggar för att få användare att installera deras remote-admin-program, som en del av deras kamp mot piratversioner. Tyvärr drabbar det ibland äldre legitima installationer.

erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    En del tillverkare lockar med gratispluggar för att få användare att installera deras remote-admin-program, som en del av deras kamp mot piratversioner. Tyvärr drabbar det ibland äldre legitima installationer.
    Ja, blev lite putt faktiskt. Det är iof inte några dyra grejer men har ju ändå pröjsat en gång för dessa. Nu vill de att jag betalar igen för en update...

jCoke
    jCoke är uppkopplad nu
    jCokes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    Ja, blev lite putt faktiskt. Det är iof inte några dyra grejer men har ju ändå pröjsat en gång för dessa. Nu vill de att jag betalar igen för en update...
    Det är inget skumt men man måste klicka i alla sina tidigare pluggar när man installerar en ny eftersom den uppdaterar de gamla man har. Har gjort misstaget flera gånger, och det funkade så även tidigare med deras installations program.

Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    En varning bara. Laddade ner h-Comp och blev ombedd av Waves att installera nåt nytt som hette Waves central. Fick till det med h-Comp men med alla mina andra Waves-pluggar har slutat funka. Har läst på deras sida och provat lite olika ”lösningar” men har inte fått till det. Har mejlat Waves och bett om hjälp men har ännu inte fått svar.
    WUP är jävulens påfund.. men gör så här:

1. Kolla i ditt konto vilken som är den senaste major release för varje plugin du äger.
    2. Ladda hem de waves central-versioner som matchar alla de major-versionerna (exempelvis v8 och v10)
    3. Kör t ex waves central för v8 och installera därifrån alla pluggar som du har licens för v8 (och inga andra!).. sen nästa osv

Efter det så ska alla fungera igen.

erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    WUP är jävulens påfund.. men gör så här:

1. Kolla i ditt konto vilken som är den senaste major release för varje plugin du äger.
    2. Ladda hem de waves central-versioner som matchar alla de major-versionerna (exempelvis v8 och v10)
    3. Kör t ex waves central för v8 och installera därifrån alla pluggar som du har licens för v8 (och inga andra!).. sen nästa osv

Efter det så ska alla fungera igen.
    Ooh, tack för bra lösning! Ska testa att ladda ner gamla waves central-varianter och se om jag kan få till det.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    WUP är jävulens påfund..
    Jag fattar inte hur de tänker. Sitter deras VD och flinar åt alla konkurrenter med fullt rimliga kopieringsskydd (dvs iLok-konto utan krav på dongle) och ba "Suckers! How do these people even make money? You've gotta make the customers feel the PAIN".

erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Jag testade att ladda ner olika versioner av det där eländet och klicka mig igenom en massa installationer. Fick inte de gamla pluggarna att funka ändå Lackade ur och tog bort allt som har med Waves att göra på datorn. Blir inget mer köp från detta företag för mig.

Volantiz
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag testade att ladda ner olika versioner av det där eländet och klicka mig igenom en massa installationer. Fick inte de gamla pluggarna att funka ändå Lackade ur och tog bort allt som har med Waves att göra på datorn. Blir inget mer köp från detta företag för mig.
    Du kanske behövde ta bort v10-installationerna först. Som tur var så blev jag varnad om det här innan jag uppgraderade, så jag fastnade aldrig i det problemet.
    I övrigt så håller jag helt med och även jag lägger ner alla tankar om att köra vidare med Waves (jag mixar så sällan ändå). Har nu annonserat ut mitt Mercury + SSL-pack..

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Tror inte det går att ha pluggar av flera olika major-versioner (ex-vis 9.x och 10.x) installerade samtidigt. Det är i alla fall garanterat inte supportat, men jag har för mig att jag läst någonstans att det inte går i o m att waves gick över från iLok til sin egen licenshanterare.

(Eller ja, det går ju att ha dem installerade samtidigt, men de funkar inte...)

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Fast jag hade tydligen fel i o m v10. För V9 och V10 ska fungera tillsammans, sålänge man inte installerar samma plugin i båda versionerna.

https://www.waves.com/support/plugin...ter-v10-update

(Frågan är om det gäller V8 dock. V8 är väl fortfarande iLok?)

Volantiz
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har kört v8, v9 och v10 samtidigt.

Edit: Hmm.. fast osäker på om jag någonsin testade dra igång någon av v8-pluggarna. 9 och 10 fungerar bra tillsammans iaf!

Liknande ämnen

1. Waves Sub Align
    Av GusPin i forum Nyhetstips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-31, 16:21
  2. Waves Codex (var: Ny Mjukissynth från Waves)
    Av Scorphion i forum Nyhetstips
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-10-30, 20:54
  3. Waves C6
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 21:51

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg