Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Silent Way och "AC-coupled interfaces", någon som använder combon?

defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Senior

Silent Way och "AC-coupled interfaces", någon som använder combon?

Tjo.

jo så att .. Har beställt en hög med komponenter från en handlare och tänkte löda ihop ett gäng adapters så jag kan använda mitt antelope-ljudkort ihop med Expert Sleepers Silent Way och AC Encodern.

Varför det då?

Jo, min modular är i första hand en experimentstation och som sådan så parar jag gärna ihop den med Reaktor - och om det går att frigöra yta genom att använda mer moduler i datorn (envelopes, LFO-er och sådant) istället för hårdvara så varför inte?

Jag har ungefär 28 st utgångar lediga på mitt ljudkort och varför inte sätta dessa i arbete?

Jag undrar nu hur många - om några - här som har gjort detta? Vad har ni för erfarenheter, och hur ser er setup ut? Kör ni helt fritt från ES-moduler eller har ni några intressanta combos? Do tell.

shurikenyo
    shurikenyo är inte uppkopplad

Inte så pratsam än
    Fick du löddat ihop dessa adaptrar? Det är typ en envelope follower antar jag? Är det en lätt krets att bygga och funkar det bra? Bitwig har ju också en AC encoder, tror jag har nån Max4live AC encoder också...kunde vara en bra och billig lösning på massa oanvända utgångar på ljudkorten och ADAT enheterna!

defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av shurikenyo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick du löddat ihop dessa adaptrar? Det är typ en envelope follower antar jag? Är det en lätt krets att bygga och funkar det bra? Bitwig har ju också en AC encoder, tror jag har nån Max4live AC encoder också...kunde vara en bra och billig lösning på massa oanvända utgångar på ljudkorten och ADAT enheterna!
    Ja, jag fick ju det till slut! Har knappt använt den, inte direkt brist på intresse men det är så mycket annat som tar min tid. Men nog funkar det, har ännu inte gjort mer än att leka med LFO-erna och lite annat bara för att bekräfta funktionen.

Har byggt en liten låda som används som adapter, än så länge bara 8 in och ut. Höll på att få ett psykbryt först men det krävde ju lite konfigurering av ljudkortet också och läsa lite manual sen var det kört.

Planen är att bygga ett större interface med max 30 in/ut (så många lediga utgångar har jag). Sedan är jag set for life när det gäller LFO-er, envelopes och allt annat spännande man kan tänka sig.

Kretsen var enkel att få till, men de första två gjorde jag som test och där slaktade jag bara ena änden på en kabel, lödde dit kretsarna och testade. Insåg ganska snabbt att jag inte hade någon bra idé på hur den skuile förslutas på ett snyggt och smart sätt - krympslang liten låda, tejp etc. Så jag valde en större adapter istället.

Liknande ämnen

1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 20:01
  2. Mackies "aira" monitorer. Någon som har dem?
    Av bitbob i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-27, 16:15

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •