Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Amplitud styr valfri parameter. Hur?

  1. #1
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    Amplitud styr valfri parameter. Hur?

    Mina damer och herrar. För 15-20 år sedan använde jag Jeskola Buzz till typ allt. Där kunde man assigna så att t ex trumloop från en kanal (som dessutom kunde vara helt tyst) styrde t ex filtret på en synt på en annan kanal. Jag gjorde helt galna och roliga saker på det sätter. Röst som påverkade startpunkten på en annan röstsampling etc.

    Just idag sitter jag med en jättelång men cool bastrumma och skulle vilja att en annan, kortare, bastrumma bestämde EQ på den första. Jag vill att den långa låter hela tiden, men att den djupaste botten klingar ut rätt snabbt.
    Är rätt säker på att jag sett en Maxforlive-plug motsvarande det jag gjorde i Buzz. Någon som känner igen vad jag söker? Hit me!

  2. #2
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Max4Live Envelope Follower! Bara att pluppa in på ljudspåret och mappa till vad som helst i stort sett.

  3. #3
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just idag sitter jag med en jättelång men cool bastrumma och skulle vilja att en annan, kortare, bastrumma bestämde EQ på den första. Jag vill att den långa låter hela tiden, men att den djupaste botten klingar ut rätt snabbt.
    Som redan konstaterats EnvelopFollower i M4L. Men. För just fallet du beskriver kan AutoFilter ta sidechain in för att styra frekvens, utan trixande med M4L mellan...

Liknande ämnen

  1. Parameter slide/mjuka automation med Push?
    Av Imbecillen i forum Ableton
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 03:20
  2. Parameter lock sequencer plugin?
    Av bing i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-07-17, 18:15
  3. Hjälp med parameter på Waves C4
    Av Random i forum Effekter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 14:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •