Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: "Företagslurar" för lyssning

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    "Företagslurar" för lyssning

    Förstår att detta kan låta lite barockt, men jag fick ett par Jabra Evolve 75 (blåtand/noise cancellation lurar) idag pga arbete i öppna landskap (läs, mycket oväsen runt omkring) och tog hem dem och jackade upp mot datorn och började lyssna på musik och.... de låter ju faktiskt helt grymt bra för att vara icke-proffs grejer. Visst, lite bastunga måhända, men alla detaljer kommer fram finfint och jag är faktiskt lite förvånad över det hela

    Ska testa att göra lite grejer med enbart dessa framöver för att se hur det blir.


  2. #2
    moderskeppet
    moderskeppet är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förstår att detta kan låta lite barockt, men jag fick ett par Jabra Evolve 75 (blåtand/noise cancellation lurar) idag pga arbete i öppna landskap (läs, mycket oväsen runt omkring) och tog hem dem och jackade upp mot datorn och började lyssna på musik och.... de låter ju faktiskt helt grymt bra för att vara icke-proffs grejer. Visst, lite bastunga måhända, men alla detaljer kommer fram finfint och jag är faktiskt lite förvånad över det hela

    Ska testa att göra lite grejer med enbart dessa framöver för att se hur det blir.

    Kan du testa mikrofonen? En kollega droppade in med sådana idag och han tänkte sig att spela in voice-over grejer med dem. Nu hade hans iofs en sladd.

    Men, jag är ändå intresserad av hur dom låter i ett par proffsöron. Jag vill inte regna på hans parad i onödan, för han tog ett bra initiativ att sätta igång. Är dom okej vill jag ösa beröm, hellre än att verka som en gammal ljud-stofil.

  3. #3
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Najs jag har också Jabra 75 på jobbet! Lyssnar på Beastie Boys och har man pinnen utfälld blir man inte störd!

  4. #4
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av moderskeppet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan du testa mikrofonen? En kollega droppade in med sådana idag och han tänkte sig att spela in voice-over grejer med dem. Nu hade hans iofs en sladd.

    Men, jag är ändå intresserad av hur dom låter i ett par proffsöron. Jag vill inte regna på hans parad i onödan, för han tog ett bra initiativ att sätta igång. Är dom okej vill jag ösa beröm, hellre än att verka som en gammal ljud-stofil.
    Absolut, ska försöka spela in lite med den imorgon. Proffsöron har jag dock inga (däremot glada amatöröron )

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs jag har också Jabra 75 på jobbet! Lyssnar på Beastie Boys och har man pinnen utfälld blir man inte störd!
    Coolt. Gissar att beastie låter ganska bra= Pinnen är en bra semafor för "stör ej" har jag märkt :-D

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Ja, jag har märkt att även "lo-end" grejer har sjukt hög kvalitet idag. Brukar referenslyssna i diverse udda grejer som t.ex. bilen och köks-stereon och blir förvånad över att det trots allt är så bra ljud som det är.

    Men mest har min Jambox 15 cm resehögtalare imponerat. Senast hade vi disco i ett hotellrum i Warszawa med enbart den... (och lite alkohol iofs) Grymt tryck för att komma ur en så liten högtalare.

    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs jag har också Jabra 75 på jobbet! Lyssnar på Beastie Boys och har man pinnen utfälld blir man inte störd!
    LOL! Nu fattar jag vad pinnen är till för!

  6. #6
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har likadana Jabra i kontoret. Funkar helt ok för allmänlyssning. Men jag märker rätt stor skillnad när jag sen sätter på mig några av de "riktiga"

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-08-27, 15:30
  2. Mixtips för "dålig lyssning"
    Av donfuego i forum Mixning & mastring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •