Resultat 1 till 46 av 46

Ämne: Litet smidigt hardware set up, men vilket...?

  1. #1
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Litet smidigt hardware set up, men vilket...?

    Funderar kring hur jag konstruerar ett litet smidigt hardware setup (dvs ej datorbaserat) för live-spelningar, som uppfyller följande:

    - Väger så lite som möjligt och ej tar mkt plats.
    - Är roligt och intuitivt, tillåter mig att vara flexibel på scen och som är tydligt (syns bra i en live-situation, ej små oupplysta LCD-skärmar)
    - Är stabilt, dvs med så låg uppfuckningsfaktor och stressfaktor som möjligt
    - Kan innehålla och hantera mediumlånga samples (= mindre delar av låtar, fraser, 1 takt i 125 bpm´ish t.ex).

    Jag äger följande idag:
    Novation Circuit
    Roland SE-02
    Volcas, 3 st.
    Arturia Drumbrute
    Pocket Operators - Tonic & Speak
    Mochika 2 (synth från Lima, Peru)
    Livid Controller, Alias 8
    iPad

    Jag överväger att skaffa:
    Roland TR-8S eller Digitakt (som centrepiece i denna lilla live-rigg).


    Mina tankar just nu lutar åt:

    Variant 1
    Roland TR-8S samt Roland SE-02
    Jag kan då fylla TR-8S med egna sample-fraser/delar av låtar osv samt bygga rytmer och arrangera live samt addera SE-02 för analog-feeling. Kör jag SE-02 in i TR-8S så slipper jag även släpa med mixer.

    Variant 2
    Som ovan fast med en digitakt istället för en TR-8S

    Variant 3
    Min circuit och SE-02 samt liten mixer.

    Variant 4
    Min iPad som styr några appar med ditt och datt (appen Samplr!) samt styr SE-02, samt liten mixer.


    Någon som kör något av detta eller har tankar omkring det?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tänk på att Digitakt har väldigt begränsat med minne och inte klarar stereosamplingar. Har heller inte song mode. Skulle nog rekommendera Octatrack istället.

    Jag kör Digitakt live ibland. Men mer som en trummaskin och sequencer för externa synthar.

  3. #3
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag tror att jag skulle klara mig utan song mode då jag föreställer mig att vara så jammande och flexibel on the fly som möjligt utifrån fraser/patterns osv, så länge jag lätt kan bygga upp/ner intensitet och man kan chaina ihop patterns lite iaf.

    Lite skraj för octatrackens UI, det är jag ju inte ensam om såklart. Sen är den dubbelt så dyr med som digitakten... Min erfarenhet med elektron så här långt är monomachine som jag hade ett tag. Den gillade jag faktiskt. Ångrar att jag sålde den. Men är som sagt lite skraj för octatracken. Men man kanske ska bita i elektronäpplet all the way. Svårt det här...

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Kortare fraser i mono går ju. Jag har kört det någon gång och visst, Digitakt är extremt lättarbetad. Men pga av begränsningarna i minne osv så måste sequencern stannas varje gång man ska ladda en ny låt. Det går väl pussla ihop ganska bra i en låt om man begränsar sig och låser ljuden till stegen i varje pattern. Men det är lite omständigare.

    OT MK1 är inte så dyr begagnad nu för tiden.

  5. #5
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om du är sugen, leta rätt på en beggad digitakt. Testkör. Sälj om den inte passar.

  6. #6
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ah, ok, kände inte till begränsningen med att man måste stanna varje gång man ska ladda en ny låt, tack för det Katzenjammer.

  7. #7
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du är sugen, leta rätt på en beggad digitakt. Testkör. Sälj om den inte passar.
    Ja så kan man ju göra såklart. Behöver researcha lite till först bara, ska bara... :-)

  8. #8
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ingen här som kör Roland TR-8S som hjärna i ett live-setup?

  9. #9
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Vill bara nämna MPC också

    Men digitakt är nog klockers!

  10. #10
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Jag använder digitakt som styr två synthar och en trummaskin, älskar den setupen. Vet inte riktigt varför man skulle behöva stanna digin för varje låt dock? I mitt huvud är en låt på den ett par sekvenser helt enkelt, byter när jag känner för det (: men andra kanske gör annorlunda. Skall även sägas att jag bara använder den för korta samples (mest trummor) så minnet är inget problem.

  11. #11
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill bara nämna MPC också

    Men digitakt är nog klockers!
    Jo precis mpc live ja, tycker den verkar lite dyr för vad den kan dock. Men jag har inte testat den. Såg Broken English Club köra den på Berghain härom månaden. Fick lite ableton-launch-mode-vibbar if you catch my drift. Vill gärna hitta ett sätt att vara så medskapande som möjligt i en live situation och inte bara launcha sjok av scener.

  12. #12
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag använder digitakt som styr två synthar och en trummaskin, älskar den setupen. Vet inte riktigt varför man skulle behöva stanna digin för varje låt dock? I mitt huvud är en låt på den ett par sekvenser helt enkelt, byter när jag känner för det (: men andra kanske gör annorlunda. Skall även sägas att jag bara använder den för korta samples (mest trummor) så minnet är inget problem.
    Klart tilltalande enkel setup :-)
    Nu har jag börjat snegla mot octatrack mk2 igen dock... suck... antingen är den allt jag kan önska mig och vi blir kompisar eller så kommer den bara stå och damma igen för att jag tappar all lust pga 30 miljarder manualsidor och UI från Sjöbo typ...

  13. #13
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo precis mpc live ja, tycker den verkar lite dyr för vad den kan dock. Men jag har inte testat den. Såg Broken English Club köra den på Berghain härom månaden. Fick lite ableton-launch-mode-vibbar if you catch my drift. Vill gärna hitta ett sätt att vara så medskapande som möjligt i en live situation och inte bara launcha sjok av scener.
    Allright, nä så tycker jag inte att den fungerar!
    Just cliplaunch på mpc live är inte en anledning att köpa den imo


    Men jag har kört liknande upplägg som din Variant 2: elektronmaskin + annan synth. Jag tycker det är så jävla smidigt. Känns extremt driftsäkert, och som du säger så klarar man ju sig utan mixer också.

  14. #14
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Octatrack tror jag är ännu mer klockers. UI är riktigt bra när mn knäckt koden. Sjukt snabbjobbat!

  15. #15
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen här som kör Roland TR-8S som hjärna i ett live-setup?
    jag har tr8s i min liverigg, inte som hjärna men den gör verkligen gott i livesammanhang. Ang. upplysta synthar så spelar det näst intill ingen roll hur "bra" dem är upplysta, är du i livesammanhang och det går på strobe eller något annat skit, rökmaskin etc så behöver du ett stadigt ljus. Boutiques tycker jag är ett utmärkt val för liverigg, små och kompatibla. En sequencer som kan skicka pgm-meddelanden till dina övriga synthar som slavas är underbart också, man vill gärna att övergångar ska gå smärtfritt och då pillar man ogärna på varje maskin för sig.

  16. #16
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octatrack tror jag är ännu mer klockers. UI är riktigt bra när mn knäckt koden. Sjukt snabbjobbat!
    Betryggande att höra att UI är bra när man knäckt koden på octatrack. Just nu lutar jag faktiskt åt att ta steget och skaffa en. Tänker då också att jag kan köra den + SE-02 + kanske en SH-01 också, samt ju slippa släpa med mixer för att jag kör dem in i octan.

  17. #17
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag har tr8s i min liverigg, inte som hjärna men den gör verkligen gott i livesammanhang. Ang. upplysta synthar så spelar det näst intill ingen roll hur "bra" dem är upplysta, är du i livesammanhang och det går på strobe eller något annat skit, rökmaskin etc så behöver du ett stadigt ljus. Boutiques tycker jag är ett utmärkt val för liverigg, små och kompatibla. En sequencer som kan skicka pgm-meddelanden till dina övriga synthar som slavas är underbart också, man vill gärna att övergångar ska gå smärtfritt och då pillar man ogärna på varje maskin för sig.
    Tack för bra input!

  18. #18
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Betryggande att höra att UI är bra när man knäckt koden på octatrack. Just nu lutar jag faktiskt åt att ta steget och skaffa en. Tänker då också att jag kan köra den + SE-02 + kanske en SH-01 också, samt ju slippa släpa med mixer för att jag kör dem in i octan.
    Svingrym setup

  19. #19
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svingrym setup
    Ja kanske best of both worlds (digital & analog) samt kraftfull men liten storlek på rigg. Hoppas bara octatracken är intuitiv och KUL att använda live... så som jag inbillar mig att Roland TR-8S är...(Obs fattar att det är skillnad på dem i övrigt...)
    Senast redigerat av dabook den 2018-11-22 klockan 19:27.

  20. #20
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Var bor du? Om du bor där det finns 99or med octatrack kan du säkert få den demad av någon

  21. #21
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var bor du? Om du bor där det finns 99or med octatrack kan du säkert få den demad av någon
    Malmö City. Bra idé faktiskt! Any takers? :-)

  22. #22
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Du kan ju låna min Octatrack mk1 om du vill.

  23. #23
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av tublenco Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ju låna min Octatrack mk1 om du vill.
    Gärna, trodde kanske du körde enbart modularer numera :-)
    Disclaimer - får se om jag kan låta bli att beställa en mk2 ikväll... :-)

  24. #24
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Absolut! Du hojtar bara till om du vill låna

  25. #25
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Octa mk1 har sjunkit i pris Dabook. Du kan nog få en för 6500:- Men jag håller medom Uin. Har själv ägt en, försökt, sålt för jordnötter. Men du har kanske mer tålamod


    kolla på syntar.info Där har du all prisstatistik (på vad folk ville ha - sen envisas ju folk med att pruta)

  26. #26
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octa mk1 har sjunkit i pris Dabook. Du kan nog få en för 6500:- Men jag håller medom Uin. Har själv ägt en, försökt, sålt för jordnötter. Men du har kanske mer tålamod


    kolla på syntar.info Där har du all prisstatistik (på vad folk ville ha - sen envisas ju folk med att pruta)
    Yes, tack min vän. Och Mk2 ligger numera på 11.865:- på DJ Service, ink moms.. Den har ju säkert det jag behöver prestandamässigt för att kunna köra live osv med några analogsynthar etc, MEN osäkerheten är ju (att efter 1000 timmars lärande) OM DEN ÄR KUL OCH INTUITIV i en live-situation...??? Det är nog verkligen DET som jag söker svaret på. Vill så gärna vara "där" i live-situationen och inte bara launcha scener osv.

    Och ang UI´t - alltså jag ser ju Roland TR8s och tänker - yeah! Det här kommer svänga som fan. Och sen ser jag octatrack och tänker - PC / Linkedin / excel = DÖD. HAR JAG FEL???
    Senast redigerat av dabook den 2018-11-22 klockan 21:55.

  27. #27
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag använder digitakt som styr två synthar och en trummaskin, älskar den setupen. Vet inte riktigt varför man skulle behöva stanna digin för varje låt dock? I mitt huvud är en låt på den ett par sekvenser helt enkelt, byter när jag känner för det (: men andra kanske gör annorlunda. Skall även sägas att jag bara använder den för korta samples (mest trummor) så minnet är inget problem.
    Om man laddar ett projekt så pausar den sig själv automatiskt under laddning. Så har man väldigt mycket samplingar som man vill ha upp på separata kanaler kan man behöva flera projekt. Dock som jag sa ovan går det ju köra med massa samplingar i ett projekt om man parameterlåser dem på stegen istället för att laddar dem som vanligt på en av kanalerna.

  28. #28
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, tack min vän. Och Mk2 ligger numera på 11.865:- på DJ Service, ink moms.. Den har ju säkert det jag behöver prestandamässigt för att kunna köra live osv med några analogsynthar etc, MEN osäkerheten är ju (att efter 1000 timmars lärande) OM DEN ÄR KUL OCH INTUITIV i en live-situation...??? Det är nog verkligen DET som jag söker svaret på. Vill så gärna vara "där" i live-situationen och inte bara launcha scener osv.

    Och ang UI´t - alltså jag ser ju Roland TR8s och tänker - yeah! Det här kommer svänga som fan. Och sen ser jag octatrack och tänker - PC / Linkedin / excel = DÖD. HAR JAG FEL???
    Jag tyckte gränssnittet på Pioneer Toraiz sp16 var enklare. Samt att den hade 909style på trummorna. Spana in den. Jag sålde/bytte min för typ 7500:-

  29. #29
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tyckte gränssnittet på Pioneer Toraiz sp16 var enklare. Samt att den hade 909style på trummorna. Spana in den. Jag sålde/bytte min för typ 7500:-
    OK, intressant.
    För grejen är ju såhär, för min del iaf - rent prestandamässigt så talar mkt för octatrack mk2. Och, oh boy, skulle jag vilja att det var så, det hade varit mkt enklare då. MEN den verkar inte så kul att jobba med. Har svårt att hitta utsagor på nätet som utbrister i att den är grymt kul och intuitiv att jobba med live. Sen, helt ärligt, när jag ser den hanteras av olika demonstratörer på da internetz, så tycker jag ofta att det är statiskt och osvängigt (believe you me - jag älskar när det är svängigt på ett totalt osvängigt sätt, men detta är inte det). Jag ser mig själv spendera pengar o tid på ngt som i slutändan är en förvisso mer tweakbar variant av ableton live, men inte i grunden ngt som får mig att vara "där" i en livesituation.

    Jag tycker att elektroniska musikpryttlar står o stampar på den här punkten. What am I missing?
    Senast redigerat av dabook den 2018-11-22 klockan 23:14.

  30. #30
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Riktigt livigt blir det med en looper. Jag blir så impad av de som använder typ Roland/Boss rc505 loop station.

  31. #31
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt livigt blir det med en looper. Jag blir så impad av de som använder typ Roland/Boss rc505 loop station.
    Jag har kört spontanloopar live med en styck KP3:a :-)

  32. #32
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    ES-1 eller motsvarande electribekorggeneration funkar också riktigt bra för fraser, liksom för one-hits och annat. Billigare, och för en del roligare, än Elektron-prylar.

  33. #33
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ES-1 eller motsvarande electribekorggeneration funkar också riktigt bra för fraser, liksom för one-hits och annat. Billigare, och för en del roligare, än Elektron-prylar.
    Tack för tips. Står o stampar / funderar, fortfarande...

  34. #34
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Kikat på Deluge? Synth, Sampler, Sequencer med få begränsningar

  35. #35
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tror detta hade varit koolt att se dig göra. Fast med din mer "dansbara" musik


    https://youtu.be/2HxjjCdTSGU

  36. #36
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av zarar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kikat på Deluge? Synth, Sampler, Sequencer med få begränsningar
    Kollar nu, tack, helt missat! Vilken grej. Har du erfarenhet av den?

    OK nu har jag kollat ett gäng videos samt synthstrom-sidan etc. OMG. GAS. Nu undrar jag om den lever upp till förväntningarna... verkar klart intuitiv och kul. Kanske att jag saknar lite tweakable knobs men man kan ju komplettera den med external gear så klart.
    Senast redigerat av dabook den 2018-11-27 klockan 18:01.

  37. #37
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror detta hade varit koolt att se dig göra. Fast med din mer "dansbara" musik


    https://youtu.be/2HxjjCdTSGU

    Yes, coolt med looping. Jag har inkorporerat det när jag kört Düsseldorf by Night live, bl.a på Café OTO i London, då med kontaktmickar och "gnidit" och skrapat fram loopar.

  38. #38
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, coolt med looping. Jag har inkorporerat det när jag kört Düsseldorf by Night live, bl.a på Café OTO i London, då med kontaktmickar och "gnidit" och skrapat fram loopar.
    coolio!

  39. #39
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tydlig och bra video på samplingsdelen på deluge. Blev ju inte mindre sugen nu.

    https://youtu.be/7HK8_cKsAOY

  40. #40
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Deluge och digitone så har du en rolig sequencer, massa möjligheter till kul ljud och ändå hyfsat avancerad sampling (ej som OT men bra nog imo och den delen kommer vässas ytterligare i kommande fw).

  41. #41
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Update: Det blev en digitakt. Mkt nöjd. Fantastiskt instrument. Haft den i 6 dagar och plötsligt när jag skulle starta den så ville den inte starta. Testade olika strömuttag. Funkade inte. Fick panik. Testade igen. Plötsligt startade den igen. OK, känns ju sådär halv-ok inför gigsituationer. Det var ju därför jag skaffade den. Någon annan som haft liknande problem?

  42. #42
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Inte upplevt sådana problem med min.

  43. #43
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Update: Det blev en digitakt. Mkt nöjd. Fantastiskt instrument. Haft den i 6 dagar och plötsligt när jag skulle starta den så ville den inte starta. Testade olika strömuttag. Funkade inte. Fick panik. Testade igen. Plötsligt startade den igen. OK, känns ju sådär halv-ok inför gigsituationer. Det var ju därför jag skaffade den. Någon annan som haft liknande problem?
    Köpte du en ny, lämna tillbaka o be o få en ny. Köpte du begagnad, testa stänga av/vänta/starta om en sisådär 50ggr för att se om det upprepas eller om det var en sån där SciFiGlitch

  44. #44
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte du en ny, lämna tillbaka o be o få en ny. Köpte du begagnad, testa stänga av/vänta/starta om en sisådär 50ggr för att se om det upprepas eller om det var en sån där SciFiGlitch
    Köpte ny. Nu funkar den igen. Men blir ju lite orolig om det skulle hända live...

    Hittade en tråd på electronauts om fenomenet. Tydligen inte helt ovanligt. Men hur ska man kunna lita på maskinen live då?
    https://www.elektronauts.com/t/digitakt-wont-start/40932

    Ja frågan är om jag ska skicka tillbaka o be om en ny eller om man ska acceptera att detta är som det är med digitakt...
    Senast redigerat av dabook den 2018-12-17 klockan 10:55.

  45. #45
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av dabook Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte ny. Nu funkar den igen. Men blir ju lite orolig om det skulle hända live...

    Hittade en tråd på electronauts om fenomenet. Tydligen inte helt ovanligt. Men hur ska man kunna lita på maskinen live då?
    https://www.elektronauts.com/t/digit...nt-start/40932

    Ja frågan är om jag ska skicka tillbaka o be om en ny eller om man ska acceptera att detta är som det är med digitakt...
    Vi har folk på 99an som jobbar/jobbat på Elektron samt MÅNGA med EXTREM Elektronkompetens. Ställ frågan i "elektrontråden" eller om det finns en separat för digitakt. "De" brukar hänga där. I sådana här trådar som har en generisk titel blir det svårare för dem att upptäcka "Elektronfrågor"

    God Jul btw

  46. #46
    dabook
    dabook är inte uppkopplad
    dabooks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi har folk på 99an som jobbar/jobbat på Elektron samt MÅNGA med EXTREM Elektronkompetens. Ställ frågan i "elektrontråden" eller om det finns en separat för digitakt. "De" brukar hänga där. I sådana här trådar som har en generisk titel blir det svårare för dem att upptäcka "Elektronfrågor"

    God Jul btw
    Tack valsolo :-) Har skickat en supportförfrågan till elektron med. GOD JUL!

Liknande ämnen

  1. Litet MIDI keyboard men fullstora tangenter EJ USB
    Av Firechild i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 20:16
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 20:19
  3. Nytt Ljudkort? Men vilket?
    Av sliverr i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 07:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •