Resultat 1 till 22 av 22

Ämne: Soundtoys

  1. #1
    HAL9000
    HAL9000 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Soundtoys

    Jag vill ha hela bundlen men undrar om ni som har detta verkligen använder allt, även om det nu är halva priset?
    Echoboy för $79 verkar vettigt och vilken bör mer köpas då om jag väljer enstaka?

  2. #2
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag använder nog ALLT i hela paketet. Chrystalliser, Echoboy, filtren, Decapitator etc. Love!
    (Disclaimer: Jag har betalat fullpris för paketet, är inte sponsrad av SoundToys)

  3. #3
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Jag använder nog mer än jag trodde. Echoboy/Echoboy Jr + Decapitator finns med hela tiden men har även börjat använda effektracket. Då åker lite allt möjligt med :-).

  4. #4
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Jag tycker det är som vanligt när man köper en bundle, vissa använder man mer än andra men det är vansinnigt bra verktyg oavsett.
    Använder mycket echoboy, filterfreak, capacitator, crystallizer och panman - > (bästa autopan pluggen imho )

  5. #5
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Echo Boy är standard i alla mina projekt, (började med den innan jag uppgraderade till bundlen), men som skrivits ovan är pluggarna i toppklass när behovet uppstår (primalTap, Crystalizer, PanMan, Decapitator, m.fl)

  6. #6
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Allt är ruskigt bra och används flitigt här. Använder nog tremolator mest av alla pluggarna. Det trodde jag inte när jag köpte bundlen...

  7. #7
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Min mest använda plugg är lite oväntat tremolatorn. Kan skänka lite lagom grooves till nästan allt. Kanske främst trumloopar men även bas och leda. För att inte tala om snygga rytmiska pads.

  8. #8
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Kanska ska tillägga att Tremolator (lixom många av SoundToys-pluggarna) är liiiite mer än de verkar vara på ytan. Tremolator kan något lite mer än den genomsnittliga tremolo-pedalen, även om den kan emulera dem med...

    (Använder även ofta Tremolator i början av effektkedjor, som gate-sequencer, så bara valda taktslag kommer vidare till effekterna s a s.)

  9. #9
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Det går i perioder för mig, PrimalTap är nog den jag använder mest nu för tiden, echoboy och decapitator absolut, filterfreak till och från men det var länge sen nu och så även med de flesta andra faktiskt...

  10. #10
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Little plate och effect rack här. I effect rack ligger ju nästan alla pluggarna, och jag använder de flesta, men just racket har feedback vilket är fett (går ju också sätta upp i daw, men så ska man använda en buss-kanal istället för insert direkt på kanalen.

  11. #11
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Jag använder echoboy/jr, decapitator väldigt mkt, primal tap och filter freak ofta, radiator och panman mkt. Framförallt så håller samtliga oerhört hög kvalitet. Visst, det finns ett gemensamt sound, just i saturation/överstyrning men det låter fantastiskt.

  12. #12
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Jag använder decapitator, echo boy, micro shift och plate reverb flitigt. Superbra plugins. Låter bra och är tilltalande i sin enkelhet. Jag skulle råda till att fundera över vilken typ av effekt du helst önskar och välja därefter. Ingen av dem är dålig.

  13. #13
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HAL9000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha hela bundlen men undrar om ni som har detta verkligen använder allt, även om det nu är halva priset?
    Echoboy för $79 verkar vettigt och vilken bör mer köpas då om jag väljer enstaka?
    Jag har hela paketet, köpte det kraftigt rabatterat härom året efter att ha plockat upp ett antal pluggar gratis eller extra billigt.

    Jag älskar Primal Tap. Crystallizer är skön och nyttopluggarna som Pan Man mycket användbara. SieQ är trevligt för lite värme, liksom Decapitator som jag hellre använder på låg effekt i stil med Culture Vulture, än för att dista järnet.

    Som andra varit inne på har effektracket speciella features som inte riktigt finns i de enskilda pluggarna.

    Sound Toys grundades av utvecklare från Eventide, så vissa grejer är rätt uppenbart influerade (av deras egna idéer dock, antar jag). Om jag ska jämföra (har Eventides pluggsvit också, liksom en H9, har ägt en Eclipse) så känns Sound Toys lite mer eget direkt "ur kartongen" så att säga. Men Eventides nyare pluggar har betydligt mer tilltalande grafiskt gränssnitt, både beträffande användarvänlighet och att de gått ifrån att försöka avbilda material som trä och metall, något som faktiskt blev trist redan någon gång när ReBirth var nytt

  14. #14
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Mycket kärlek för PrimalTap alltså? Måste nog leka mer med den, antagligen en av pluggarna jag använder minst...

    Vad gör ni med den? Bara "vanliga" delay, eller nått trixigare?

  15. #15
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Alltså paketet verkar ju jävligt värt med det här reapriset.

  16. #16
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså paketet verkar ju jävligt värt med det här reapriset.
    Paketet är jävligt värt till ordinarie pris, såatteh... =)

  17. #17
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket kärlek för PrimalTap alltså? Måste nog leka mer med den, antagligen en av pluggarna jag använder minst...

    Vad gör ni med den? Bara "vanliga" delay, eller nått trixigare?
    Nja, korta delay, chorus, halvdistade fulgrejer osv.. känns iofs som att jag öppnar den oftare än jag använder den i slutändan men det är bara för att den är rolig att leka med, sen kanske det inte alltid var det som behövdes egentligen. Men jag gillar hur den snabbt kan sätta lite färg och form på nåt som är dött, bra presets, bläddrar man igenom dom så känns det rätt snabbt vad den är bra på tycker jag.

  18. #18
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Ja håller med mycket bra plugins. Echoboy är ändå min favorit, använder i stort sett ingen hårdvara längre tack vare den.

  19. #19
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket kärlek för PrimalTap alltså? Måste nog leka mer med den, antagligen en av pluggarna jag använder minst...

    Vad gör ni med den? Bara "vanliga" delay, eller nått trixigare?
    Som sagt tidigare i tråden, korta och långa modulerade delay.

  20. #20
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Visst kör en del av er Ableton Live 10 Suite? Hur mycket överlapp finns det i Soundtoys? Jag gillar de integrerade pluggarna, inte minst för hur fint de integrerar med Push, men är det mycket unikt i Soundtoys så kan det ju vara ett värdigt komplement.

  21. #21
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst kör en del av er Ableton Live 10 Suite? Hur mycket överlapp finns det i Soundtoys?
    Jag tycker det är väldigt lite överlapp.

    Echo är ytterligare en smak, och kan en del trix som inte något av Soundtoys-ekona kan på samma sätt.

    Autofilter och Soundtoys-filtren låter ju inte lika, och soundtoysfiltren är modulationsmonster på ett sätt som Autofilter inte är utan en massa automationritande.

    PanMan är mycket mer kunnig än autopannern i Live, och kör man autopannern i tremololäge är den en simpel tremolo, medan Tremolator är ytterligare ett modulationsmonster i förklädnad (och dessutom en mycket flexiblare tremolo-"emulator").

    Lives Phaser och PhaseMistress har endast det gemensamt att jag inte gillar någon av dem.
    (PhaseMistres har däremot myyycket större djup än live-phasern)

    Dist, tja, olika smaker...

    (Sen kan man ju använda racks i Live för att bygga helt otroligt komplexa effekter med lives effekter som grundbyggstenar, men även där är Soundtoys en fin utökning av byggstenar.)

    Vad har jag glömt?

  22. #22
    HAL9000
    HAL9000 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för input. Köpte hela rasket så behöver jag inte reta mig på det nästa vecka.

Liknande ämnen

  1. Soundtoys 5
    Av joule i forum Nyheter
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2016-10-06, 10:22
  2. SoundToys
    Av rydan i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-07, 20:31
  3. SoundToys :D
    Av Demokid i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 23:53
  4. SoundToys v4
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •