Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vilka midimeddelande skickas vid loop?

  1. #1
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

    Vilka midimeddelande skickas vid loop?

    Vilka midi meddelande skickar Reason när man loopar mellan L och R? Någonting synkar iaf inte helt perfekt för mig när detta sker och grejen är att det är väldigt önskvärt att ha det just så. Så skulle vilja skicka de där signalerna till mitt gear trots att reason inte loopar. Om ni förstår vad jag menar...

  2. #2
    Har inget direkt svar tyvärr. Men testat att spela in det i en annan midi inspelare och kolla vad som kom ut?

    Det är kanske lite meckigt eller omöjligt att göra det med utrustningen du har, men om ingen kan svara hade jag testat den vägen...

  3. #3
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Förstår inte riktigt problemet, men oavsett om du kör Linux, Windows eller Osx, finns det bra gratis midi monitor-program som är lätta att koppla ihop med reason. Kör sen en kort (tom) loop och se om det kommer ngt i monitorn. Jag tror inte att det gör det.

    Edit: jo det kommer nog något extra för att visa reset, och det kanske räcker med nåt extra byte för att komma i det perfekta svänget.

  4. #4
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Annars borde det väl gå att lägga nån pytte mididelay på hw-traxet om det blir sådär perfekt släpigt?

Liknande ämnen

  1. Midi, något skickas?
    Av Robban303 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 14:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •