Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mode machines SEQ-12 step sequencer

  1. #1
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran

    Mode machines SEQ-12 step sequencer

    Första dygnet med denna steg-sekvenser. Vad har jag upptäckt och läst mej till hittills då?


    • Gedigen konstruktion av plåt, men väger bara 2,5 Kg. Displayen lyser rött, och är lite väl ljusstark tycker jag.
    • Fyra sekunders uppstart är väl rätt bra?
    • Varje spår (track) har 16 sequences, med ställbart längd 1-16 steg. Dessa kan även spela in 2-3 midi controllers, program change, och sysex (enligt ett youtube-klipp tror jag). Det framgår inte hur stort internminnet är dock.
    • För längre sekvenser än 16 steg, aktiveras chain under song/part edit för respektive spår. Där finns 8 gemensamma parter, som samordnar alla 12 spår, och deras sequences. Varje part har där upp till 64 steg per track, om jag förstått rätt. Parts kan stänga av enskilda spår (mute track).
    • Shuffle per steg med värden 0-5, för att fördröja noter, och skapa sväng.
    • Ratchet per steg. T.ex. 1/4,1/8 1/32-dels not, som kan ändra antalet steg per takt. Bra till trioler och breaks.
    • I alla 12 track kan man per sequence sänka tempot med divisioner 1/1-1/32 del av originaltempot. Mest lämpligt till långa ackord.
    • 32 setups lagrar globala inställningar, såsom track type, midi settings, sequences, parts och en song.
    • Det framgår inte någonstans hur stort internminne maskinen har.


    Jag återkommer längre fram när jag hunnit jobba med den.

  2. #2
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    kul - följer tråden..

  3. #3
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Dessvärre kommer jag nog sälja denna rätt omgående: Några veckor att jag fått den, kom Akai med en massa godsaker till MPC Live, och ett par viktiga buggfixar. Nu står istället en MPC Live som tilltänkt hårdvarusequencer på bordet. För lång tid hade gått för att returnera sequencern till musikaffären...Jag hann koppla upp den som master till Roland System-8, och några Roland boutiquesyntar via MX-1 mixer. 1st midi in, och 3st midi ut med stadig klocka. Kommer kanske bli del av ett inbyte snart.

  4. #4
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu finns min SEQ 12 hos Jam i Sthlm, efter ett inbyte idag. Beklagar att det aldrig blev nån demo av den

  5. #5
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns min SEQ 12 hos Jam i Sthlm, efter ett inbyte idag. Beklagar att det aldrig blev nån demo av den
    Jag såg på insta att Jam fått in massa nytt!

Liknande ämnen

  1. Mode Machines Adx1
    Av Keiowas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-07-07, 15:55
  2. vst step seq
    Av bakelit i forum Övrig mjukvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-17, 19:09
  3. Step seq app
    Av ntg i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 17:42
  4. step seq
    Av ntg i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •