Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: Bygga en studio

  1. #1
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran

    Bygga en studio

    Jag ska bygga en studio. Det kommer ta ungefär 3 år räknar jag på. Kanske längre. Det kommer ta ca 2 år innan jag börjar dona med nåt som liknar bygga studio. Innan det ska jag snickra och isolera. Just nu både river och stabiliserar jag en vägg som nån idiot har ordnat världens största musbo i. Använd inte stenull. Jag känner att jag vill bli lite peppad så startar en tråd om den här grejen. Ett problem är att det är en jordkällare under hela skiten som har ventilationen rakt upp i studion. Det är inte bra. Jag kommer använda traditionella material och tekniker så långt det går. Tradition= pre-1900
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6ABC358F-A98F-45F8-9DD6-42514D2DC004.jpeg 
Visningar:	105 
Storlek:	1,29 MB 
Id:	84539  

  2. #2
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag skulle anlita moeldin.

  3. #3
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Kul! Vill också bygga studio, men har för många andra byggprojekt på gång för att ha tid, eller pengar.
    Jag kommer dock förhoppningsvis kunna göra det i en byggnad som är 100% musfri, då den bara är ett plåtskal.

  4. #4
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Underbart fan va pepp
    Säg till så kommer ja över m oranga arbetsoverallen o ah

  5. #5
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Coolt, följer.

  6. #6
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Grymt att kunna planera allt själv från scratch! Kommer det bli klassiskt inspelningsrum/kontrollrum eller mer modernt med ett gemensamt med i huvudsak elektroniska instrument? Ska det spelas in trummor? Gör inte jag hos mig då närhet till grannar inte riktigt tillåter det.

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Pepp!

  8. #8
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enhalvkokt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underbart fan va pepp
    Säg till så kommer ja över m oranga arbetsoverallen o ah
    Jaa va roligt!

  9. #9
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Kul! Fantastiskt med ett sånt långtidsprojekt, men då blir det säkert bra också.

  10. #10
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymt att kunna planera allt själv från scratch! Kommer det bli klassiskt inspelningsrum/kontrollrum eller mer modernt med ett gemensamt med i huvudsak elektroniska instrument? Ska det spelas in trummor? Gör inte jag hos mig då närhet till grannar inte riktigt tillåter det.
    Yep blir två rum uppe och liten reverbhåla nere om jag kan få koll på fukten. Jag har alltid velat ha sån kista med stege som vargen i bamse har så det ska det bli. Har rätt nära till granne så får bygga tjock vägg åt det hållet. Samlat tre kubik lera i somras som ska upp. Först lär jag dock lösa jordkällarfrågan. Jag vill både ha en välfungerande jordkällare och hyfsat uppvärmt rakt ovanpå den. Det kan bli krångligare än jag tror. Kanske omöjligt t o m.

  11. #11
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Inspirerande! Jämfört med det här känns mitt lilla studio-”bygge” löjligt enkelt i jämförelse! Och ändå får jag ingenting gjort...

    Ska bli kul att följa ditt bygge!

  12. #12
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Helvete vad det dammar mögel å skit. Hostar ihjäl mig. Går till bypuben istället och planerar.

  13. #13
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just nu både river och stabiliserar jag en vägg som nån idiot har ordnat världens största musbo i.
    Du behöver ju ha en studiokatt ser jag! Som förutom att hålla styr på muskolonin även kan posera snyggt på synthar och ge dig en anledningar att använda hashtaggen #catsonsynthesizers (om du nu håller på med synthar).

  14. #14

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av viktoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du behöver ju ha en studiokatt ser jag! Som förutom att hålla styr på muskolonin även kan posera snyggt på synthar och ge dig en anledningar att använda hashtaggen #catsonsynthesizers (om du nu håller på med synthar).

  15. #15
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Mössen är no more. Det fanns bara deras forna hem kvar men nu är även det utplånat. Jag har världens gulligaste katt som även är sadokiller. Tippar på att hon käkat runt tusen möss sen vi flytta hit + alla flygfän.

  16. #16
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Hur tusan la man in bilder på telefun? Gjort en grej jag tycker är fin.

  17. #17
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Jodå. Behövde göra annat så vi säger 2.5 år gått så jag bör va klar till jul. Hmm isolera för värme och akustik. Kan man inte kombinera de koncepten?

  18. #18
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jodå. Behövde göra annat så vi säger 2.5 år gått så jag bör va klar till jul. Hmm isolera för värme och akustik. Kan man inte kombinera de koncepten?
    Borde definitivt vara rimligt, lite beroende på vad man isolerar med. Sedan får du säkert komplettera. stryph har nå'n semitäckt lösning i sin grotta. Tänk gillestuga a la 1972 där någon tagit bort en del av panelbrädorna.

  19. #19
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Tack! Men kom fram till att jag struntar i nån pro akustik nu och försöker fixa en uppvärmd träig repa först. Golv var ännu mer fuckat än jag trodde så fått riva allt. Nu ska jag äntligen börja bygga ihop skiten igen iaf. Kommer bli toppen det här. Absolut noll kr i budget vilket blir en utmaning men tur man hamstrat. Forskat lite ventilation som blir lite knivigt. Lär nog ha fet avfuktare hursom.

  20. #20

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av viktoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du behöver ju ha en studiokatt ser jag! Som förutom att hålla styr på muskolonin även kan posera snyggt på synthar och ge dig en anledningar att använda hashtaggen #catsonsynthesizers (om du nu håller på med synthar).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	59D6F15C-6BFD-4C15-9C56-2683A8E53DBD.jpeg 
Visningar:	9 
Storlek:	2,84 MB 
Id:	107632

    Yeah!

  21. #21

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Men kom fram till att jag struntar i nån pro akustik nu och försöker fixa en uppvärmd träig repa först. Golv var ännu mer fuckat än jag trodde så fått riva allt. Nu ska jag äntligen börja bygga ihop skiten igen iaf. Kommer bli toppen det här. Absolut noll kr i budget vilket blir en utmaning men tur man hamstrat. Forskat lite ventilation som blir lite knivigt. Lär nog ha fet avfuktare hursom.
    Du kan uppgradera över tid, är roligare att komma igång.

Liknande ämnen

  1. Bygga studio i hemmet
    Av Spacedude i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2021-11-01, 22:04
  2. Bygga studio i skyddsrum?
    Av Kalle2000 i forum Mixning & mastring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-07-07, 01:17
  3. Hjälp! Bygga Studio i tropikerna?
    Av donfuego i forum Allmänt om musik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 22:02
  4. Bygga studio (konceptuellt)
    Av Frengus i forum Mixning & mastring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 18:33
  5. bygga en studio...
    Av soulitude i forum Inspelning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-09, 13:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •