Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Arp Pro Soloist

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran

Arp Pro Soloist

Jag helrenoverar en sådan och hade plockat ner den totalt och satt ihop det mesta igen, då en bricka gled in bland korten och gömde sig.
    Då jag försökte hälla ut brickan kom en liten keramisk kondensator åkande istället

Jag hittar inte var den kan ha suttit och hittar ingen med det värdet på schemat heller? Den är märkt 220 vilket ska vara 22 pF enligt nätet.
    Om man ser på benen, och med tanke på att den lossnat, känns det mer som den suttit på något än i egna hål tycker jag. Kanske på nån brytare?

Så vad gör man? Tittar åt ett annat håll och låtsats som man aldrig såg den och hoppas på det bästa?
    Den kan inte ha legat lös där innan heller, för jag hade synthen totalt nedplockad för rengöring.

Här är en bild på den lilla illbattingen:

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	keramisk kondensator.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	965,9 KB 
Id:	84528

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag ser nu också att switchen för "Repeat" är utbytt i min, den ska se ut som de andra switcharna egentligen, och där ser det ut som något kan ha suttit tycker jag.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Soloist Switch.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	728,4 KB 
Id:	84529

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Jag hade startat upp den, och är det någon funktion som är keff är det antagligen där den ska sitta...

(Soloisten kommer inte börja brinna för att det saknas en 220pF kondning någonstans.)

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Tack för svar Lackan, ja jag gjorde så och allt verkar funka.
    Jag frågade Synthchaser i USA också som säljer delar och reparera såna, han kände inte igen den, han gissade att den kanske suttit på utgångskontakten, men han har inte sett någon där heller på sistone sa han.

Däremot såg han möjligheten för ett practical joke för stackars synthreparatörer, att slänga i en komponent som inte hör dit.

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    Däremot såg han möjligheten för ett practical joke för stackars synthreparatörer, att slänga i en komponent som inte hör dit.
    Haha, grym idé! Och tagga den med en liten sticker "important, do not remove"

ondskan
    ondskan är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    Haha, grym idé! Och tagga den med en liten sticker "important, do not remove"
    Eller ännu värre; "selected"

Liknande ämnen

1. ARP Pro Soloist, trasig? Laga?
    Av Glejs i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-07, 20:00
  2. ARP Pro Soloist, trasig? Laga?
    Av Glejs i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-06, 21:42
  3. Arp pro-soloist
    Av synthmicke i forum DIY - bygg & reparation